FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bowen
    replied
    Sicka storfiskare ni är alltså.
    4-5 metergäddor blir svårt att komma ikapp :-)

    Lämna en kommentar:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
    En fjärde fisk över metern upp efter ganska lång torka. Jakten på Alex igång!
    Riktigt stabila fiskar där över metern. När du får byta ut den där 86an mot en toppfisk blir du svårslagen.

    Lämna en kommentar:


  • Gäddfisk
    replied
    En fjärde fisk över metern upp efter ganska lång torka. Jakten på Alex igång!

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg

    Vad tog den på?
    En liten spinnare på 9 gram... ungefär som att fiska enmetersgäddor med beten i storlek som en 1,5 liters PET-flaska :-) Den var så liten så jag skrattade högt av ren glädje.

    Hade jag haft en hink med mig hade jag tagit med den hem till trädgårdsdammen... en av ungarna har släppt ut mört och sarv i dammen... :-/

    Lämna en kommentar:


  • DJ Mqt
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Minsta gäddan jag har fått på spinnfiske...

    Click image for larger version

Name:	20200729_213743.jpg
Views:	197
Size:	2,91 MB
ID:	2555647
    Vad tog den på?

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Minsta gäddan jag har fått på spinnfiske...

    Click image for larger version

Name:	20200729_213743.jpg
Views:	197
Size:	2,91 MB
ID:	2555647
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Det är något fel på mitt fiske... idag hade jag siktet inställt på abborre... fick såklart ingen abborre.

    Innan jag skulle lägga till båten ville jag testa en ny riggning av en Ricky the Roach 14 cm... kastade ut fem meter för att se gången på betet... hinner veva en meter så smäller det till och damen tokrusar... fick givetvis inga fler när jag försökte få gädda...

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Grattis till PB Sdw !! Massor med månader att uppgradera fisk på. Gäddorna blir bara större och större också framöver.

    Jag var faktiskt ute idag också och spinnfiskade lite från båt. Elmotorn (som var allt vi hade, förutom årorna) gav upp redan efter första kröken upp emot sjön så det blev att glida runt och drifta på amatörvis i den relativt hårda vinden nere i åsystemet istället. Mycket trögt till en början men sen kom en period med hugg och jävlar i mig vilka hugg. Inga stora fiskar kom upp men det var så längesen jag spinnfiskade och fick ordentliga hugg att jag trodde jag fått en riktig bjässe när en 70-cm klev på och slukade ett 25 cm-bete. Tokiga små fanskap dom där gäddorna. Passade givetvis på att spana efter ställen att sitta och meta vid framöver när jag får hem min karpstol och rod pod-tjofräs. Längesen man fick uppgradera något nu.. *ledsen smiley*

    Lämna en kommentar:


  • Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
    Fina fiskar, man blir fiskesugen.

    Det roligaste med såna här tävlingar är ju nästa att tävla mot sig själv, sätta upp mål, och så vidare.
    Ja man blir sugen av att läsa
    Skall nog hoppa in i tävlingen snart med.
    Mest för att få en anledning och en plan att komma ut hela hösten och fiska med!

    Lämna en kommentar:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Fina fiskar, man blir fiskesugen.

    Det roligaste med såna här tävlingar är ju nästa att tävla mot sig själv, sätta upp mål, och så vidare.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 014 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 104 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
835 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X