FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Tyvärr blev det så där med fisket, is på nästan hela sjön förutom en liten öppning där det är lite strömt. Så gör det bästa av situationen och påbörjar en risvase istället för att fiska.
    Fiskarna tackar dig :-)

    Kommentera


    • *mummel mutter*

      Hundarna väckte mig vid fyra och dom ville absolut gå ut och skita... en snabb koll på termometern som visade en plusgrad gjorde att jag gick ut med dom i morgonrock... tänkte: "Det här går fort, jag är snart tillbaka i sängen igen"

      Jo, tjena! 24 minuter senare kommer jag innanför dörrjäveln... det duggregnar och jag är genomfrusen... och väldigt klarvaken... så nu sitter jag i köket och värmer mig med en kopp kaffe och för bara några minuter sen insåg jag att det är lika bra att åka och fiska strax innan det blir ljust...

      Tack hundarna!

      Kommentera


      • Det blev en ny på pappret när jag försökte få en abborre på en berkley cutter... den andra var knappa 70 och även den tog på cuttern när den stod still i vevstoppet. Lite is fick jag bryta vilket nog inte är så bra för fisket... kallt i vattnet :-)

        Kommentera


        • Var ute 45 minuter efter jobbet i morse och kastade från land i en liten lucka mellan isflaken. Hann nypa en mindre på ett Westin Swim 15 cm (så överlägset det betet varit för min del) innan hemfärd. Förhoppningsvis större måndag-onsdag.

          Kommentera


          • Fick en gädda på min jigg Dräpar’n 21cm efter mycket nötande

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
              Fick en gädda på min jigg Dräpar’n 21cm efter mycket nötande
              Egentillverkad? Trevligt isåfall :-)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Egentillverkad? Trevligt isåfall :-)
                Japp, fast den jag fick på idag var blå/silver

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Appen funkar inte för mig heller den bara laddar! Men är glad ändå, för årets första fiskeresa är bokad och klar och går til Åland 30/4-3/5 och flera tävlade i gäddfemman följer med, ska bli så jäkla kul och hoppas vi får lägga till några fina gäddor i tävlingen annars får vi bara ha det kul!
                  Hör av er om det blir avhopp, jag vill följa med! =)

                  Kommentera


                  • Äntligen lyckades jag landa första gäddan för 2020!

                    Det har blivit ett antal bompass i mina mer närliggande sjöar, så idag bestämde jag mig för att köra lite längre till en sjö jag inte fiskar lika ofta, men som har betydligt bättre möjlighet att fiska av fler ställen från land.
                    Då sen höst/vinter/tidig vår-fiske historiskt sett varit uselt för min del hade jag inga större förhoppningar, och länge verkade det gå precis som det brukar - inte ett liv!
                    När det gått ett par timmar och solen började gå ner svor jag ännu en gång på att jag ska sluta fiska så här tidigt på våren, det är bara kallt och fisklöst.
                    Man brukar ju säga att "man måste tro på det, annars får man inget" - men jag kan säga att när jag tog ett sista stopp på vägen till bilen och fiskade av ett ställe som jag passerat innan på dagen var det inte mycket tro involverat, utan mer "jaja, jag kan ju lika gärna ta några kast när jag ändå går förbi".
                    Men så satt det där *bam* rejält hugg och en frisk och fin gädda på 63cm/1.6kg kunde landas, fotograferas och sedan återutsättas:



                    Riktigt kul att äntligen få lite utdelning. Får se om det hinner bli något/några pass till innan man får lägga ner och låta gäddorna leka i fred ett tag, sedan är det på det igen i slutet av april/början maj!

                    Kommentera


                    • Grattis! Själv körde jag abborre på förmiddagen och gädda på eftermiddagen... 8 timmar utan ett pet... inte ens ett enda bottennapp!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 006 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      724 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X