FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Idag var det nära att jag fick regga min första Borre. Var ute på Piren här i Strängnäs, var ganska dött men efter ett tag small det på i spöt. Trodde först att der var en Gös då hugget var brutalt. Men väl uppe på ytan ser jag att det är en Stor Borre. Skulle gissa runt 1 kg. Piren är ju ca 3m över vattenytan och ingen håv ( pucko som man är ) så fick vara förstiktig. Bestämde mig för att ta linan med handen och dra ganska fort upp. Den kom väl 1m över ytan........ sprattla till och plums :-(
    jävlar vad jag svor och hade mig......
    Men så är ju fisket, bara på det igen :-)

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Det verkar vara trögt med abborre för alla här. Jag har bara kört ett pass riktat mot abborre i år och då kammade jag noll förutom tre gäddor.

    Jag ska nog ge abborren en chans i helgen, blir det ingen borre då får dom vänta till vårkanten.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Första passet avklarat, bompass med 1 pet bara. Men nya kombon är sååååå grym :-) ser fram emot detta år :-)

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Kallt kallt kallt!!!

    Inte en abborre i sikte under sex timmar... fem snipor och en 72:a som jag registrerade i gäddfemman bara för att ligga överst ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Eller hur det nu var... :-)
    Nä, du ser ju vad lite fisk jag får :-) men jag kommer leta, byta, köpa tills jag har det där kombot som man bara känner, WOW.....

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor

    Du får inte mer fisk för att du har snyggast utrustning
    Eller hur det nu var... :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

    Ser jäkligt fin ut den där kombon, du ligger i alla fall redan bra till i kategorin "snyggaste utrustning" :-)
    Ja, den skall testas i helgen. Varit sugen på ett W6 länge nu, så slog till nu när man fick liye julklappscash :-)

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Bjuder på en bild :-)
    Fan va jag vill ha Vår nu, varje fall Orkanfritt haha
    Ser jäkligt fin ut den där kombon, du ligger i alla fall redan bra till i kategorin "snyggaste utrustning" :-)

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    Kul med ny Abborrfemma, börja sent och sluta på 190cm i nytt vatten vilket jag är nöjd med. I år vet jag mer, så siktar på minst 200cm...

    Holden
    Vad är det för modell på elmotorn som klarar det.. blev det mycket snurrande?
    Terrova, jo visst snurrar det när vinden vrider och ibland var propellern i luften.

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Kul med ny Abborrfemma, börja sent och sluta på 190cm i nytt vatten vilket jag är nöjd med. I år vet jag mer, så siktar på minst 200cm...

    Holden
    Vad är det för modell på elmotorn som klarar det.. blev det mycket snurrande?

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 015 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 104 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
835 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X