Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tävlingregler & diskussioner
Collapse
X
-
I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
-
PRECIS!Ursprungligen postat av Mink!tror till 100% på att fisken är 118 cm. skall man få exakt rakt mått på en fisk på längden, så måste man också fota rakt ovanför där fisken tar slut, tar man på mitten av fisken så blir det vinkel som förvränger verkligheten.
Som du säger, man kan inte mäta en fisk på en bild, typ CalleX bild ligger ju måttbandet närmast kameran, och man ser tydligt att fotot inte är taget rakt ovanifrån.
Bergman, kanske en "egen" låst tråd med enbart bidragen skulle sitta fint? Sedan en separat disskussionstråd som denna som typ tintin_jpkg kan fylla med bubbles.sigpic
Kommentera
-
OoO__oUrsprungligen postat av Flodebanan Visa inläggPRECIS!
Som du säger, man kan inte mäta en fisk på en bild, typ CalleX bild ligger ju måttbandet närmast kameran, och man ser tydligt att fotot inte är taget rakt ovanifrån.
Bergman, kanske en "egen" låst tråd med enbart bidragen skulle sitta fint? Sedan en separat disskussionstråd som denna som typ tintin_jpkg kan fylla med bubbles.
O_o_o_O
_o__O_o
Kommentera
-
Äh skitsamma - det är lika för alla - men det var en bra idé! Nästa bidrag kommer ha måttbandet bortom fiskenUrsprungligen postat av Flodebanan Visa inläggPRECIS!
Bergman, kanske en "egen" låst tråd med enbart bidragen skulle sitta fint? Sedan en separat disskussionstråd som denna som typ tintin_jpkg kan fylla med bubbles.

Kommentera
-
Ja eller hur flode.Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggOoO__o
O_o_o_O
_o__O_o
De här inlägget var nästan bättre,bra jobbat...
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggJa eller hur flode.
De här inlägget var nästan bättre,bra jobbat...

___

:-)
Ja en tråd dedikerad till foton på fiskarna vore fint, den här tråden är ju fylld med åsikter, tips och funderingar kring tävlingen mer än faktiska resultat.
Kommentera
-
Det är viktigt att man har en 90 graders vinkel på den att hålla huvudet mot eftersom perspektivet inte blir riktigt när man fotar ovanifrån.Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggAtt göra en "måttstock" med en gummimatta som är alldeles lagom böjlig och med stopp på vänstersidan+överkanten, och på överkanten(som då är aningen tjockare) kan ett målat måttband vara.
Om någon gjorde något sådant skulle det nog kunna bli populärt och gå att sälja för någon hundring.
Går det rulla ihop så kan man ju ha det smidigt i ryggsäck eller väska och då det är smidigt att ta med sig kommer det nog användas flitigare än en stel sak.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink!tycker inte du skall posta "off topic" när det var du själv som drog igång det hela, lär dig tåla kritik och svara konstruktivt.
hade vatt bra med en låst tråd för bilder till tävlingen, och en för kommentarer, samt ett tips för att undvika fusk är att anmäla så sent som möjligt, för då ger man inte den eventuella fuskaren chans att skriva 120,5 cm istället för 120 cm om det nu skulle vara en sådan fisk i ledningen. Nu är detta tråkigt men ett sätt att skydda sin egen fångst.
Oj, trodde min smilie i formen " :-) " skulle visa klart och tydligt att det var skämtsamt menat...förlåt mig =)
Jag tål hur mycket kritik som helst, hade jag inte tålt kritik skulle jag suttit här och stortjutit efter Flodebabans inlägg.
Och dessutom kan du ju inte ge MIG full credit för att tråden har spammats sönder med allt annat än inlägg som visar foto på fiskar som är med i tävlingen eller hur?
Nej precis, så rikta inte skulden på en enskild person nästa gång eller låt bli helt och hållet.
nu vet jag ju inte om han var kritisk mot mina vackra inlägg eller bara ville påvisa att det inte postades foton som hade med tävlingen att göraSenast ändrad av tintin_jkpg; 2007-11-14, 00:24.
Kommentera
-
Hahaha exakt de jag tänkte,nu säger jagUrsprungligen postat av Mink!tycker inte du skall posta "off topic" när det var du själv som drog igång det hela, lär dig tåla kritik och svara konstruktivt.
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Nåja - nu hoppas jag att alla bidrag kommer få gå igenom Bergmans stålbad som min fick!Ursprungligen postat av Mink!tycker inte du skall posta "off topic" när det var du själv som drog igång det hela, lär dig tåla kritik och svara konstruktivt.
hade vatt bra med en låst tråd för bilder till tävlingen, och en för kommentarer, samt ett tips för att undvika fusk är att anmäla så sent som möjligt, för då ger man inte den eventuella fuskaren chans att skriva 120,5 cm istället för 120 cm om det nu skulle vara en sådan fisk i ledningen. Nu är detta tråkigt men ett sätt att skydda sin egen fångst.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
973 visningar