Beten.nu?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten.nu??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fick detta med lite hjälp från olika verktyg jag brukar använda:
    ----
    Record last updated on 2012-Mar-5.
    Record created on 2009-Mar-4.
    Record status: NotRenewed
    Registrar of record: .NU Domain Ltd
    Referral URL: http://www.nunames.nu
    ------

Häls /T

Kommentera

Helt riktigt så är det förnyandet av domänen som strular, väntar på DNS-uppdatering så ska allt va ok igen. Kan dock ta några timmar.

Kommentera

OK, Hoppas att det ordnar sig snart. /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Humlan92 Visa inlägg
          Helt riktigt så är det förnyandet av domänen som strular, väntar på DNS-uppdatering så ska allt va ok igen. Kan dock ta några timmar.
          Okej. Jag la nämligen en order idag. Som jag hoppas skickas i morgon. 3 av betena som är en present till en grabb. Men eftersom att jag fick orderbekräftelse så borde ju allt vara okej. Men tog tid innan det gick att göra affären. Strulade lite.

Kommentera

Beten.nu är inte den enda .nu sidan där det är dax att förnya domänen som har problem just nu så antar att det hela ligger utanför deras kontroll. Flera sidor jag brukar besöka som använder .nu och som skall förnyas nu som har problem.

Kommentera

Då verkar sidan vara igång igen. Fortfarande lite små märkligheter i layout och färger, men det fungerar iaf.

Kommentera

Då verkar sidan vara igång igen. Fortfarande lite små märkligheter i layout och färger, men det fungerar iaf.
                Jag fick grejerna av er i dag i alla fall. Jag behåller toppern själv också. Ser ju störtskön ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                  Jag fick grejerna av er i dag i alla fall. Jag behåller toppern själv också. Ser ju störtskön ut.
                  Toppern är grym! Fiskar kanon, speciellt i grunda vikar med vegitation, i likhet med en hel del andra "propellerbeten".
                  Gott att höra att betena kom fram dagen efter som vanligt.

Kommentera

Toppern är grym! Fiskar kanon, speciellt i grunda vikar med vegitation, i likhet med en hel del andra "propellerbeten".
                    Gott att höra att betena kom fram dagen efter som vanligt.
                    Det är liksom ytfiske jag brinner för. Toppern har jag aldrig fiskat med förut, så jag behåller den. Tror jag behåller alla själv och köper mindre beten till killen. Han är ändå bara ett barn Jag tänkte liksom inte på det med kastvikt osv när jag beställde betena. Ganska så pinsamt med facit i hand. Han får få nån liten spinnare och nån mindre 12-15 grams wobbler. Han är ändå bara 7 år, så det kan nog vara tungt o dänga iväg 52 grams beten. LOL.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                      Det är liksom ytfiske jag brinner för. Toppern har jag aldrig fiskat med förut, så jag behåller den. Tror jag behåller alla själv och köper mindre beten till killen. Han är ändå bara ett barn Jag tänkte liksom inte på det med kastvikt osv när jag beställde betena. Ganska så pinsamt med facit i hand. Han får få nån liten spinnare och nån mindre 12-15 grams wobbler. Han är ändå bara 7 år, så det kan nog vara tungt o dänga iväg 52 grams beten. LOL.
                      Jo, är man 7 år är det förmodligen inte optimal kastvikt ;-). Funkar dock till släpfiske efter båt, men där kommer knappast en 4play till sin rätt fullt ut, även om det funkar bra. 4play brukar funka bäst med spinnstopp, eller ännu hellre ett jerk-knyck med spinnstopp då den svänger 90-180 grader för att sen stanna. Ofta det smäller vid dessa stopp.

Vet inte hur långt 7-åringen hunnit i sitt fiske, men kastmete är ofta en form som barn älskar. Enkelt och effektivt sätt att få fisk då man kommer ut en bit. Några klumpar överblivet bröd som mäsk och ett tackel med ett bra kastflöte och stopper eller stoppknut kan vara ett himmelrike i den åldern, jämfört med ett tremeters stormarknadsspö med tokflöte där man fiskar bredvid tånaglarna.

Det var bara lite tips. Ett häftigt bete eller två är nog inte heller fel för en riktigt fiskeintresserad 7åring. Det triggar liksom drömmarna om storfisk på samma sätt som det gör hos alla oss fiskenördar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 714 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 037 visningar
                      0 gillar