Northwest Angling - Schyssta priser i England! info någon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Northwest Angling - Schyssta priser i England! info någon?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Northwest Angling - Schyssta priser i England! info någon?

Northwest Angling Centre var ett webbställe jag fann nyligen, minst sagt trevliga priser på mycket intressant varor från kända tillverka. Vad sägs om Fox, ESP, Nash, Kryston, JRC, Dynamite, Drennan, Shimano, Okuma, Ron Thompson med mera med mera...?

Helt överkomliga priser på många varor enligt mina efterforskningar.

Någon som har erfarenhet och har beställt från dem tidigare?
    Senast ändrad av SharperCarper; 2004-09-02, 23:08.
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

okej låter bra men hur är det med frakten och leveransen till sverige brukar ofta strula när man beställer från england som jag har fått erfara ett flertal gånger tyvär =(

Kommentera

Har gjort en stadig beställning från detta företag nu tillsammans med polarn och grejerna kom i fredags. Diverse strul med betalningen och diverse varor som var slut gjorde att leveransen dröjde länge. En så stor leverans ville de gärna skicka i ett paket för att slippa strul med fraktkostnad (de fick faktiskt betala dubbelt så mycket för frakten som jag fick göra som kund).

Vid utforskning av paketet visade det sig att två swingers saknades, samt att en flaska med sweetenerolja öppnats och runnit ut i en del av paketet, lite söligt och så. Tipsade dem om separata plastpåsar för dessa varor i framtiden. I övrigt tycker jag att de gjort en schysst jobb och priserna är kanonbra, dessutom är skatter redan inräknat och ändå konkurerar de ut allt jag sett förut. Frakten kostar 25 pund oavsett vikt, vilket inte är fy skam.

Om de löser det med återbetalning av de två swingers jag inte fick så är jag helnöjd med dem.
      Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Det låter ju lite sådär, återkom gärna och berätta hur dom löser problemet med dina swingers!!
        www.specimenhunters.se
        "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Jag och polaren väntar på en beställning därifrån nu.. Ganska stor, några rullat och grejer, runt 4000:-. Hur länge fick ni vänta? När drog de era pengar? vid köptilffället online, eller senare....?

Kommentera

hoppas att de ersätter dig för dina swingers då annars så känns det inte så pålitligt hehe

Kommentera

Hur har det gått med återbetalning osv. Är i startgroparna på en "liten" vårhandling och priserna på Northwest Angling ser ju intressanta ut...

Kommentera

nwac...

tjenna! jo jag och c&r4ever fick tillbaks pengarna för swingersarna våran beställning gick på nästan 18 papp men fast att vi inte fick allt som vi beställde och det gick längre tid än vi hade räknat med så är jag nöjd med beställningen. Bra service verka dom ha också, fick tex mob nr till en av de som jobba där =) Räkna på lite grovt att jag sprara in ca 3000-4000kr på att beställa därifrån.
                "För att samvaron med andra skall vara uthärdlig så krävs artighet.För att den skall bli angenäm så krävs dessutom alkohol"

Kommentera

Jo, efter diverse turer löste det sig ändå med den stora ordern förra året och jag är mycket nöjd med den. Gjorde en ny order vid sommaren och då var det lite mer strul. Saker som de inte har i lager drogs givetvi bort från summan och man fick en återbtalning, men man fick maila dem tätt för att uppmärksamma dem att snabba på. Överlag med engelska webbutiker så anser jag att man istället för att shoppa online bör Ringa dem och meddela ordern, samt bibehålla kontinuerlig mailkontakt för att visa sin angelägenhet. Det är nog svårt att begripa hur stort fisket är i England och hur mycket de billigaste företagen får kränga, därav givetvis mycket att hålla reda på.

Efter diverse turer så är jag dock int elängr elika positiv till NWAC. Trevor som är ansvarig verkar fiska haj oftare än han sköter placerade beställningar. Jag vänta rännu på en gratis sovsäck som skulle ingå i priset för en säng i somras.. den har vart slut, de har skickat två stycken. Har ännu inte fått någon. Osv.

Billiga priser i all ära, men nog vill man ändå ha utrustningen när fisket väl skall bedrivas.

När man betalar hos NWAC online dras pengarna först när de noterar köpet. Det var detta som ledde till strul förra vintern. När jag lade ordern på fedagkvällen hade jag täckning på kontot. När De drog köpet först på måndagkväll...hade pundet gått upp med drygt 40 öre... Vilket gjorde att det inte godkändes. De trodde då att mitt kort var felaktigt eller dylikt, och jag begrep förstås inte vad som var fel.

Nåväl. För den som är vältalig på engelska och vet att ligga på de ansvariga så borde det fungera bra att beställa från england. Jag avstår när det gäller för mycket saker, då en hel del lätt kan komma bort, tyvärr.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  130 svar
                  25 596 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                  10 svar
                  1 966 visningar
                  0 gillar