Nej vet bara att basspro vägrar o sälja ekolod över atlanten pga nån lag...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
J & H Marine Electronics (USA)
Collapse
X
-
Det är Lowrance som hindrar åerförsäljare i USA att exportera.
Om de gör de kan de bli av med möjligheten att sälja Lowrance. Har hört att det är detsamma med garmin. Detta för att generalagenten ska kunna styra priserna helt i Europa. Men tyvärr har de sjuka pålägg. De går tom att resa till USA köpa sin produkt och få resan beatld för samma pengar som att köpa den här hemma. Jag arbetar själv på en generalagent för vanlig IT hårdvara och vi har samma priser i hela världen pga det är så lätt att importera vid sidan. Klarar vi detta borde även lowrance göra det....
Det vore bra om vi kan ta bort den här tråden så att inte J&H får problem med lowrance.
/Patrik
Kommentera
-
Mitt mäter i fot och farenheit. Jag ser det dock inte som några problem eftersom fot är lätt att konvertera. Farenheit är ju lite mer problematiskt men det är ju bara att sätta upp en liten laminerad tabell, så har man har lite koll. Dessutom lär man sig nog ganska fort, och jag gillar att lära mig onödiga saker.Ursprungligen postat av esobusBtw, när jag kikade på humminbird lod verkar det som om de har speciella nonmetric versioner till salu i US.. Antar att det är ett sätt att låsa marknaden.
Lowrance verkar ha fullt utrustade versioner till salu inom Us, metric språk etc.
Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
Kommentera
-
Jag sa inte att det var fel! Bara att man skall vara medveten om att det förekommer.
Jag gillar Celsius.. Fot är ju mer ok eftersom det oftast är skalan på ett lod oxo.
För mig är detta en plump i protokollet för humminbird.
Annars gillade jag att de flyter etc. Matrix x37 verkade trevlig.
Men men..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
|
10 svar
2 178 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg