J & H Marine Electronics (USA) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

J & H Marine Electronics (USA)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av sral
    Det är ju synd om grabben om han tror att det ligger på den nivå och sedemera åker på en massa tull, moms och avgifter.

Det var inte mening att hacka på dig

ha det
    Jag tror starkt att när man vill göra sådana viktiga saker som Andreas vill, man kollar först ordentligt allt. Och om du läser min inlägg ordentligt ser du att jag skrev "jag tror" och inte "jag vet". Alltså efter en sådan svar man försöker alltid att ta rädda på det korrekta svaret. Plus att egentligen ville jag säga att man kan deklarera gåvan som begagnad och då sjunker marknadspriset avsevärt. Detta är fakta!

Jag har alltid försökt svara så korrekt som möjligt.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Andreas, du är på rätt väg, lycka till och kolla Ebay USA ge fan i att bidda på grejor som jag vill ha bara!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Andreas, skicka mej ett privat mejl, tror jag kan ge dej vissa användbara tips här faktiskt, verkar som du är intresserad av att minska dina kostnader för leksakerna precis som jag bästa hälsningar från annan USA shoppare!!

Kommentera

Jag vill inte verka brysk på något sätt, men om man läser tråden, så märker man att jag avslutat affären för länge sedan. Det står till och med i första inlägget. Jag har numera ett ekolod, en lina och en ful wobbler. Genom att beställa från USA sparade jag cirka 500:-, inkl. frakt men exkl. skatt + moms (eftersom jag slapp betala det). Frakten tog cirka 4 dagar från USA med USPS.
          Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas
            Jag vill inte verka brysk på något sätt, men om man läser tråden, så märker man att jag avslutat affären för länge sedan. Det står till och med i första inlägget. Jag har numera ett ekolod, en lina och en ful wobbler. Genom att beställa från USA sparade jag cirka 500:-, inkl. frakt men exkl. skatt + moms (eftersom jag slapp betala det). Frakten tog cirka 4 dagar från USA med USPS.
            Upps! Du har rätt!
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

jag försökte beställa från BassPro shop men fick inte. Efter mycket mailande fick jag reda på att det berodde på en intern regel att de inte tog emot beställningar på Lowrance från Europa.
              Däremot sa de att jag kunde försöka igen i Mars månad då regeln skulle vara borttagen.

Har inte försökt om de fungerar.

Letade vidare efter en annan leverantör för att beställa.
              Hittade fishfinder-store och beställde därifrån en Lowrance 107CDF.
              För den fick jag betala 5190 sek inkl frakt och tull färdigt hemma vid dörren.

Kommentera

Fakta i målet vad gäller Lowrance/Eagle i USA är följande, de har försökt skydda sina återförsäljare i Europa under lång tid, samtliga med mycket få undantag av deras USA distrubitörer och återförsäljare har blivit förbjudna att exportera utomlands, det finns ytterligare ett skäl till detta, de vill inte ha garanti anspråk ställda från exv. Sverige med språksvårigheter, frakter och alla problem omkring detta, det ska hanteras av den lokala återförsäljaren i respektive land, maskinen om felaktig går i retur till återförsäljaren vid garantianspråk som i sin tur skickar den till distribitören som i de flesta fall skickar den tillbaka till USA om det är värt att kosta på maskinen ifråga den proceduren, om inte erbjuds du en uppdatering av maskinen för en viss summa pengar troligtvis ganska högt, om lowrance/Eagle regeln för export från USA ändras som det verkar betyder det att Lowrance/Eagle har bestämt sig för att det är bättre att få ut många maskiner på marknaden till ett betydligt lägre pris direkt från USA än att många distributörer häröver tjänar hyfsade till mycket pengar på försäljningen, detta minskar försäljningen för fabrikatet i fråga pga det höga priset exv. i Sverige, gäller även resten av Skandinavien.
                De senare Lowrance/Eagle produkterna produceras eller sätts ihop i Mexico, Lowrance har blivit en massproducerad vara som mycket annat ska säljas till varje pris, bra eller dåligt vem vet är i alla fall nöjd själv med Mexico burkar.

Kommentera

Fick precis hem ett FishEasy 240 Portabelt från staterna, och till min förvåning så kunde jag ställa om till Meter/Celcius. Kul överaskning.
                  För övrigt betalade jag 1500kr ink frakt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregisterede
                    Fick precis hem ett FishEasy 240 Portabelt från staterna, och till min förvåning så kunde jag ställa om till Meter/Celcius. Kul överaskning.
                    För övrigt betalade jag 1500kr ink frakt.
                    Var nånstans köpte du ditt ekolod och hur lång tid tog det att få hem?

Kommentera

bara lite kuriosa: Jag försökte beställa en minn kota elmotor från cabelas, men fick inte. Pga av restriktioner sa dom. Nån som vet om det går att få hem en cannon djuprigg från usa?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 767 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 067 visningar
                      0 gillar