J & H Marine Electronics (USA) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

J & H Marine Electronics (USA)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• J & H Marine Electronics (USA)

Jag vill först poängtera att jag inte avslutat denna affär och kan därför inte rekommendera på något vis. Däremot så kan det ju vara intressant att få upp ögonen för just J & H, eftersom de har ganska billig frakt.

Priserna är inte de allra lägsta, men väl goda. Dessutom så kompenserar den billiga frakten det.

Jag beställde ett Humminbird PiranhaMAX 20-ekolod. Många affärer shippar med UPS eller så, vilket ger dyrare men snabbare frakt. J & H shippar med USPS istället.

Mitt ekolod, en ful wobbler samt två Power Pro-spolar, går på $53 i frakt. Hos de som anlitar UPS har det hamnat på runt $110-150. Det är ju onekligen surt att betala mer i frakt, än för varorna.

Vidare så har de givit god service. På deras sida begär de att man ska skicka en kopia på sitt kreditkort, eftersom de inte kan kontrollera vem som äger internationella kort. Jag mailade dem och frågade om jag kunde sudda ut ett par siffror, så att ingen kan "snappa upp" bilden när jag skickar den via e-mail.

Någon timme senare fick jag svar att jag inte behövde skicka någon bild på kortet. Vi hade en mindre mailkonversation på 4-5 mail, där jag hela tiden fick svar mycket snabbt. Kändes seriöst.

I övrigt så har jag, i MC-sammanhang, läst att paket som kommer med USPS inte kontrolleras lika ofta som UPS eller FedEx. Om det stämmer vet jag dock inte, men jag har fått för mig att UPS kontrollerar de flesta paketen. Via FedEx har jag importerat skattefritt två ggr av två möjliga.

Edit 31/1 - 05: Frakten gick snabbt. Fick kolli-ID i fredags (28/1) och fick paketet idag (måndag 31/1). Paketet var inlämnat den 27/1. God service och de verkar sträva efter att få iväg allting så snabbt som möjligt och upplyser om det blir fördröjningar (fiskelinan och ekolodet var på två olika lager). Om man totalt saknar skattemoral så kan jag tänka mig () att de nog kan sätta paketvärdet till lägre än vad som är riktigt. M a o kan man tänkas få saker tull/momsfritt.

Totalt, med frakt, blev kostnaden 1160 SEK för ett PiranhaMAX 20 (bara det går på ~1500:- i Sverige), en rulle Power Pro och en ful wobbler. Önskar att jag haft mer pengar när jag beställde bara.
    Senast ändrad av Andreas; 2005-01-31, 19:27.
    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Liten fråga bara: Kommer inte tull samt skatt på det priset sen med då man beställer från icke EU land? Eller det va kanske inräknat i frakten...?

mvh/Jon
    - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Det där med USPS och tull verkar stämma. De gånger de varit inblandade har jag alltid sluppit tull. Det har nog mer med deras svenska motpart att göra dock.

/Martin

Kommentera

Jo det stämmer att det är mindre chans att åka på tull med usps istället för något av Budfirmorna (ups, dhl och fanochhansmoster).
        Detta beror på att dom har skyldighet att tulla för varor dom tar in. Usps är Usa´s version på Posten, så där slumpar bara tullen, tar paket som dom tycker, så det är ingen garanti på att dom slinker igenom. Det dom oftast går är värdet på paketet. Dom som skickar paket har som skyldighet att deklarera paketets värde. I regel kan man säga att ett vanligt paket under 300kr hoppar dom över.
        Deklareras paketet så måste värdet vara under 500, då man annars har skyldighet att betala både moms och tull (vilket är väldigt skumt)

/X

Kommentera

Ja det verkar intressant. Vad tror ni om detta ekolod?
          Eagle Fisheasy 320C Color Fishfinder. 320x240 pixels. 190 dollar

1.500 - 2.100 kronor, utan moms - med moms.
          I jämförelse med JULAS Humminbirdlod med sämre upplösning och gråskalor till ungefär samma pris.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka.
            Ja det verkar intressant. Vad tror ni om detta ekolod?
            Eagle Fisheasy 320C Color Fishfinder. 320x240 pixels. 190 dollar

1.500 - 2.100 kronor, utan moms - med moms.
            I jämförelse med JULAS Humminbirdlod med sämre upplösning och gråskalor till ungefär samma pris.
            Vad ska du ha det till? Färglod kändes overkill för mig och hade jag haft 190 dollar att lägga på ett lod hade jag tagit ett mer avancerat gråskale-lod.

Kommentera

Dom får inte sälja ekolod, till europa igentligen. Basspro är stenhårda med det numera, frågan är bara hur pass lätt dom tar på reglerna på J & H ....
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Vad är det för regler på sånt och varför?

Paketet har kommit idag iallafall. Gick ganska snabbt eftersom jag fick trackinnumret i torsdags eller fredags. Ska pallra mig bort till posten lite senare.

Edit 12:34; Jodå.. där låg inga tegelstenar eller annat utan en lina, en wobbler och ett ekolod. Det saknades en lina, men den var inte debiterad heller.
                Senast ändrad av Andreas; 2005-01-31, 12:31.

Kommentera

därför att dom får inte konukera med marknaden i eu eftesom dom inte alltid har samma förutsättningar.
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
                    därför att dom får inte konukera med marknaden i eu eftesom dom inte alltid har samma förutsättningar.
                    Det jag undrar är lite mer detaljerat, alltså om det är ett samarbetsavtal mellan EU och USA. Rent praktiskt skiter ju USA i om varorna exporteras hit, eftersom det är bra för deras ekonomi. Däremot så kan det ju vara så att USA får någonting tillbaka som är en tillgång för deras ekonomi, om de inte exporterar elektronik hit. Jag hittar inga texter om det på nätet. Har du några källor?

Edit: Lade till "inga".
                    Senast ändrad av Andreas; 2005-01-31, 21:09.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    1 983 visningar
                    0 gillar