Fibe ab - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fibe ab

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fibe ab

I mitten på januari var jag in och köpte maggot (4 st burkar) av min lokale handlare. När jag kom hem sållade jag bort sågspånet från en av burkarna. Det var väldigt få maggots i burken, nämligen 174 st. På locket stod det att det skulle vara ca 250 st. Roade mig med att räkna innehållet även i de andra burkarna och fick ihop 198, 191 och 179 st.

Ringde till Fibe och påtalade att det hade varit endast 174 st i burken och fick till svar att det kan "hänga" sig i packningsmaskinen. När jag berättade om innehållet i de resterande 3 burkarna blev jag hänvisad till min lokale handlare.

Har sedan dess roat mig med att fortsätta räkna "kusar" och förutom ovan nämnda har jag fått 205, 181 och 186 st. Detta innebär att man blir "blåst" på var 4'e burk man köper. Jag tvivlar starkt på att det rör sig om något "häng" i packningsmaskinen. Det här är helt uppenbart ett systematiskt och med största sannolikhet medvetet sätt att lura kunderna.

Som hängiven sportfiskare anser jag att detta "bedrägeri" är långt mycket värre än lasange som "gnäggar" istället för att "råma" och önskar att EU gör en kraftansträngning för att få bukt med detta. Man måste väl kunna lita på det som står på förpackningen?

/ Wikström
    Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!

Ville bara tacka för inlägget, tack!

Kommentera

Vi samlar oss och storma Fibe AB! Vem är me?

Kommentera

Hur ser det ut nu? Bedriver dom fortfarande sin verksamhet eller har fler upptäckt bedrägerierna?

Kommentera

Veckans inköp av maggot resulterade i 199 st och 200 st mot utlovade "ca 250".

Med det antalet blir man bara blåst på var 5:e burk man köper. En klar förbättring, eller?

/ Wikström
          Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!

Kommentera

dagens I-lands problem

Men som sagt de sparar 20% på varje burk så de gör garanterat en stor vinst på detta, men tror tyvärr att de kommer undan med detta eftersom det står "ca 250st".
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Dessutom gör nog de flesta som en amatör pimplare som jag. Köper en burk fiskar dagen efter och glömmer den i kylen tills det är flugor i den. Dock var det ett antal år sedan sist då det faktiskt går att få fisk utan.

Så att det är någon promille eller mindre som gnäller så bryr de sig inte om den falska marknadsföringen tills något statligt verk varnar dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
              130 svar
              25 348 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
              6 svar
              1 233 visningar
              0 gillar