Ebay och köpa från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ebay och köpa från USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ebay och köpa från USA

Hej,

Funderar på att uppdatera lite fiskeutrustning och har sökt lite på de rullar etc. jag tänkt mig. Bästa träffarna på någorlunda trovärdig sida är att köpa via Ebay.

Någon som har erfarenhet av att köpa via Ebay från USA? Är det krångligt med importen, tull, moms, etc? Typ, är det lönt att köpa därifrån eller drar man på sig onödigt tidskrävande arbete. Rör sig om modeller som kostar kring 1000-1500 kr här i Sverige och typ hälften i Usa.

Tacksam för svar!

Mvh / Pontus
    Senast ändrad av Pontus_82; 2013-03-27, 18:30.

De e inge krångligt och nästan alltid värt!

Kommentera

Säger som Totte! Har beställt massor från ebay och klarar mig ungefär varannan gång från tull och moms, men som totte sa så tjänar du nästan alltid på att beställa från USA även om du åker på tull och moms. Jag har faktiskt aldrig haft ett enda problem med en ebayaffär "peppar,peppar"

Lycka till

Kommentera

Är rullen du köper begagnad och säljaren skriver det tydligt på tull sedeln, ska du slippa tull och moms.

Kommentera

Räkna med en 30% extra och dyrare frakt oftast, även 10-25(!) dagars leveranstid så du inte får otrevliga överraskningar.

Kommentera

Även om det är en ny produkt går det att få "gift" rutan i kryssat. Du förlorar inget på att fråga säljaren, även om det är en butik.

Kommentera

Tack för snabba svar!

Får väl ge mig på ett försök & hålla tummarna att jag får grejerna innan jag ska till Gotland på jakt efter lite silver ;-)

När ni beställt, hur brukar det skickas? Klart bäst är ju om det hamnar på närmsta ica/postkontor så det inte går med någon form av hemleverans. Minns nämligen från tiden jag bodde i staterna att UPS, etc. hade en tendens att dyka upp oanmälda 3 ggr. och gärna mitt på dagen. Var man inte hemma så skickade de helt enkelt tillbaka prylarna till avsändaren vilket ofta skapade irritation och onödigt krabb. Men misstänker att så inte är fallet när man får saker till Sverige!?

Kommentera

Bor du i stan hamnar det förmodligen på närmaste paketutlämning eller företagscenter.

Kommentera

Du kan välja leveranssätt. Det billigaste(USPS) levereras till Postens närmaste utlämningsställe. Brukar ta en och en halv vecka ungefär

Kommentera

Gick kalas --- rullen kom för en vecka sedan så nu längtar jag bara till Gotland å att isarna ska ge vika för våren. Skitfiske på er :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 256 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                    6 svar
                    1 217 visningar
                    0 gillar