Varning för Leslies! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning för Leslies!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varning för Leslies!

Jaha, det är väl lika bra att posta denna länken.
    Hatar normalt sådana här saker men Leslies slogan "Where quality of service counts" är dj-vligt felaktig.

Fick grejor förra sommaren och en Fox Bait Glug Case saknades, restnoterad men dock debiterad givetvis!!
    Har fortfarande inte fått min box 2005-05-23 och de svarar inte längre på mina mail. Sista kontakten var den 20/4 - "Glug case is on it´s way" - yeah right!

Ett varningens finger är höjt!
    Gör som ni tycker men beställ absolut inget i deras webbshop de debiterar utan att leverera!

Jag erbjöd mig lägga en ny order och dela på frakten 20 pund istället för 35, men fick tji. Beställde i Sverige istället (5000kr) fraktfritt! och kommer att fortsätta med det!!

Sätt press på era lokala handlare istället och gynna dem.

Jag har slutat handla från England!

Leslies har enligt min uppfattning sjunkit från en 4(5) till ett -(5)
    Oborstade typer som tror de är duktiga!!

Fy f-n!

Nu helt plötsligt har jag fått kontakt med en som är trevlig.
    Skrev ett riktigt fränt e-mail till dem, han som har hand om utlandet är ledig.
    Dock är mitt paket som de har skickat borta.

Jaja en liten förbättring, jag håller er informerade.
    De har ju bara haft 8 månader på sig, får ge dem lite tid?

Kommentera

hehe låter som om svenska posten kan ha ett finger i spelet också i och med att din "glug case" var borta detta har inträffat mig när jag har beställt från tackleshop jag fick aldrig mitt packet och jag var på och tjata hela tiden och då visade det sig att en håv jag bestället var förstor att ta in enligt svenska posten men inte i england och posten skulle ha 350 kr för att ta in den utöver det vanliga fraktpriset helt sjukt! sen fick jag ta bort håven ur beställningen sen kom den inom 1,5 veckor =)

Kommentera

Mmmm, kanske men jag tycker det verkar precis som om de inte skickat den överhuvudtaget. Efter 8 månader så borde ju saken vara ur världen.

Får se om det löser sig, har beställt en i Sverige nu.
        Risk för dublett men jag tvivlar på att Leslies kommer att fixa det.

Kommentera

Lade en stor order hos Leslies i vintras och har också haft mycket strul med dem. Exempelvis hade de helt sonika struntat i att skicka med en hold all som de inte hade i lager, trots att det står på deras hemsida att de alltid tar kontakt och meddelar att varan är restad så att man kan beställa något annat märke istället, INNAN de skeppar grejerna.

Dock har Ashley Larman som håller i utlandet alltid varit trevlig när jag mailat och klagat. Bland annat fixade han så att de i efterhand skickade ett separat paket med bara en hold all fraktfritt.

Vidare hade de bara skickat ett Fox rod rest men tagit betalt för alla tre som jag hade beställt. Jag mailade och gnällde på det varpå Ashley såg till att två till rod rests skickades. Dock sände de då Fox billigaste rod rests men jag hade beställt och betalat för de dyraste! (de måste ha världens virrigaste lagerkillar!). Nya mail från min sida följde och nu har Ashley åtgärdat även denna miss. Det krävs dock alltså att du mailar, är bestämd och verkligen ligger på dem!

Läste att de hade svarat dig att Ashley är ledig men jag vet att han nu är tillbaka på jobbet igen, så om du kan få honom att ta tag i det hela borde det kunna lösa sig. Du borde åtminstone kräva att få pengarna tillbaka för glug casen!
          Senast ändrad av supratress; 2005-06-01, 23:04.

Kommentera

In all fairness to leslies they are one of the busyest tackle shops in England, They have messed up many orders ive made, but its been my experiance that you best to talk to Ashly on the phone, and not order of the web site, then you can be sure,

William
            I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
            130 svar
            25 364 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
            6 svar
            1 236 visningar
            0 gillar