vilka är billigast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilka är billigast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av knota
    Om man handlar på Ebay, är det tull och moms på saker man köper där?
    Beror på om du handlar från butik eller privatpersoner.
    Man kan råka på riktiga skattesmällar där.
    En kompis till mig fick lösa ut ett paket för 700:- på posten. Det ska deklareras. Inte så kul om man trott man betalat alla avgifter vid köpet.
    Be säljaren skicka det som "gift" så kan du komma undan billigare.

Kommentera

köpte min TLD20 2speed på ebay. betalade 2200kr inkl. frakt.
      rullen ligger runt 3300kr i svenska butiker, så ebay rekomenderas varmt.
      Har aldrig varit med om att man har fått tulla för saker men det händer säkert..
      [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Många postorder butiker i billiga men glöm inte bort att det tillkommer frakt på köpet, ibland upp till 150kr med postförkottsavg. det är inte många närbutiker man kan förskottsbetala eller betala med kort för att slippa frakt/pf
        Handlade av en elektronikfirma nyligen, dom hade fraktfritt vid köp över 500kr när man betalde med kort , sen brukar jag handla lite kläder av en firma som har en enhetsfrakt på 38kr när man betalar i förskott, det borde väl fiskebutiker kunna ordna också!!

"Fraktkostnaden ligger i intervallet 39 - 139 SEK" - När jag köpte spö och rulle av dem i höstas så betalade jag 39kr i frakt så jag vet inte om de har ändrat priserna... Jag köpte dock in lite grejor till vårens mete för nån vecka sedan och då betalade jag 29...
        Annars så tycker jag att de är snabba och billiga - dock ett ganska begränsat utbud
        Senast ändrad av CalleX; 2006-01-11, 17:15.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
          http://www.willyssportfiske.se

"Fraktkostnaden ligger i intervallet 39 - 139 SEK" - När jag köpte spö och rulle av dem i höstas så betalade jag 39kr i frakt så jag vet inte om de har ändrat priserna... Jag köpte dock in lite grejor till vårens mete för nån vecka sedan och då betalade jag 29...
          Annars så tycker jag att de är snabba och billiga - dock ett ganska begränsat utbud
          Willys är bra, har köpte lite bindmtr, dom har skickat mot faktura så frakten blir ganska billig, 39kr i frakt för ett spö är billigt.

Kommentera

Willys är bra, har köpte lite bindmtr, dom har skickat mot faktura så frakten blir ganska billig, 39kr i frakt för ett spö är billigt.
            Ja fast jag kollade igen på deras hemsida och testade vad det skulle kosta med ett spö och då var det 139 - möjligt att jag missminner mig... Men oavsett så kan man iallafall beställa småsaker utan att punga ut med ett stort portobelopp

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
              En kompis till mig fick lösa ut ett paket för 700:- på posten. Det ska deklareras. Inte så kul om man trott man betalat alla avgifter vid köpet.
              Tänkte närmast på beg grejor från privatpersoner, är det tull&moms på detta, att det är det på grejor man handlar från firma vet jag.

Kommentera

http://www.greatfishing.com.pl/?module=news

http://www.greatfishing.com.pl/?module=news, prova den här nätbutiken, de är relativt billiga om man ska handla mycket!!!!

Kommentera

Tänkte närmast på beg grejor från privatpersoner, är det tull&moms på detta, att det är det på grejor man handlar från firma vet jag.
                  Du slipper det om de privatpersonerna varudeklarerar försändelsen som gåva, dvs "a gift". Men det lär du fråga den person du handlar av om dom kan göra. Går ju att göra extremfynd på bl a Ebay men det kan ju bli tvärtom också. Sortera ur Ebay-butikerna och kolla betalningsvillkoren innan du budar så går det nog bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                    Be säljaren att skicka det paketet med USPS och som Global Priority Mail - Flat-rate Envelope så är det mycket sällan det blir tull och är värdet på varorna under 50 dollar brukar tullen inte bry sig om paketet

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

www.jsatrading.se

jag har wobbler från Bomber, cotton cordell, swim vhizz och rebel till bra priser gå in o kolla på www.jsatrading.se

Mvh
                      joakim

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 767 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 067 visningar
                      0 gillar