Varning/besviken på youfish - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning/besviken på youfish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varning/besviken på youfish

Hej ska berätta om min erfarenhet av youfish.

Den 14:E oktober beställde jag en shimano stella 4000. Av dem. De stog att den fanns i lager. Den 15:e får jag mail från dem att oj den e slut går det bra att vi byter ut den mot en 3000. Jag svarar på kvällen att detta inte är intressant. Dagen efter dimper ett nytt mail från dem att inte ens stella 3000 kan de få tag på. Så de ska sätta tillbaka mina pengar. Jag mailar dem och frågar när pengarna dyker tillbaka på mitt konto så jag kan beställa rullen från en annan butik. De svarar då att det tar runt 10 dagar för pengarna att synas på mitt konto igen. Det kan vara värt att veta att om nått e slut där och man vill ha pengarna tillbaka så gäller det att vara tålmodig.

Det är inget unikt för dem att det kan ta lång tid att återfå pengarna. De styr inte över hela transaktionssystemet.

Lagerhållning kostar, därför har många nätföretag inga egna lager. Ibland strular lagersaldon och det kan man tycka är dåligt. Är det lågprissidor man handlar av så får man ta med det i beräkningen. Någonstans måste prisskillnaderna synas. Detta är ett av de sätt det kan visa sig på.
    Senast ändrad av Abborrgäddan; 2013-10-18, 09:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborrgäddan Visa inlägg
      Det är inget unikt för dem att det kan ta lång tid att återfå pengarna. De styr inte över hela transaktionssystemet.

Lagerhållning kostar, därför har många nätföretag inga egna lager. Ibland strular lagersaldon och det kan man tycka är dåligt. Är det lågprissidor man handlar av så får man ta med det i beräkningen. Någonstans måste prisskillnaderna synas. Detta är ett av de sätt det kan visa sig på.
      Strul med lagerhållningen kan jag köpa, men det ska inte ta många minuter att få pengarna tillbaka. När jag beställer över nätet och betalar med kortet har mottagaren tillgång till pengarna inom några timmar på sin höjd, omvänd väg är inte på något sätt mer tekniskt komplicerad, det är mer en fråga om hur företaget prioriterar sin kundrelation....

Kommentera

Är det SAMMA transaktion som reverseras så är man beroende av bank/babs och det kan ta tid.

Sen kan handlaren välja att sätta in samma belopp på köparens konto via en ny transaktion och DET är naturligtvis möjligt.
        Det är dock förknippat med hög servicegrad och då hamnar vi återigen i 'problematiken' kring lågt pris vs service.

Kommentera

Har bara en uppfattning om dom (youfish) SKIT!!!!!!!!

Hade ett garanti ärende med dom som tog från maj-okt och ett stort antal mail, när jag sen fick en ny rulle så skickade dom fel storlek och tidigare luften om att få ersättning för fraktkostnaden för att jag skickade tillbaks rullen verkar helt va borta.

Har mailat dom om ersättningen och att det var fel storlek men dom har inte behagat svara ännu......

Nä fy fan vilken jävla skit sida rent ut sagt, ALDRIG MER!!!!!!!!!

Och berättar mer än gärna detta för alla jag pratar med!!!!
          Finns många bra sidor att handla av så skulle ALDRIG rekommendera youfish!!!!!!

//Mange

Kommentera

Skrev ett mail till dom då dom har en amba orra sx till bra pris och när jag skulle lägga betala blev det problem. Inget svar. Oseriöst.... Känns skönt såhär i efterhand att man inte beställde.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
            130 svar
            25 296 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
            6 svar
            1 225 visningar
            0 gillar