Kännedom/erafrenhet av Pecheur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kännedom/erafrenhet av Pecheur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kännedom/erafrenhet av Pecheur?

Funderar på att inhandla ett spö från Pecheur.com finns det någon här som har handlat och har lust att dela med sig sina erfarenheter? Vissa produkter är så mycket billigare så det får en att undra, det framstår i vart fall seriöst Men det känns alltid bättre och höra vad andra tycker.

Hade jag kunnat Tyska eller Franska så hade jag förmodligen inte behövt fråga här utan kunnat läsa mig till det "på nätet",

Tack på förhand.

finns väl en knapp uppe till höger som an kan byta språk på, väljer man Sverige som destinationsland blir det engelska? men möjligt att innehållet förändras lite då också, inte forskat i det.. är det något du undrar eller vill ha översatt så kan du skriva så ska jag försöka översätta om du vill. Tyska och Franska har jag med i repertoaren sen liten..

Kommentera

Hej! Jag har handlat en del därifrån, bla spön. Allt har kommit hem till mig senast på utsatt datum. Jag kommer handla därifrån igen.

Kommentera

Jag har handlat därifrån utan problem!

Kommentera

Hej!
          Så länge ditt spö inte är odelat och över 2.15m- annars skickar de inte till Sverige pga problem med postföretaget de anlitar.
          Hade en längre majlkonservation med deras chef när jag vilde importera ett Daiwa Tatula spö från de.Gick inte.
          Annars är de bra att ha att göra med!
          //M

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
            Hej!
            Så länge ditt spö inte är odelat och över 2.15m- annars skickar de inte till Sverige pga problem med postföretaget de anlitar.
            Hade en längre majlkonservation med deras chef när jag vilde importera ett Daiwa Tatula spö från de.Gick inte.
            Annars är de bra att ha att göra med!
            //M
            Tack så hjärtligt för ett bra svar, urvalet av spön minska visserligen men väldigt bra att veta innan.

Kommentera

Så här efter två inköp från Pecheur så har jag två helt skilda upplevelser.

Den första beställning gjordes utan att komma upp i summan som gör att de skickar fraktfritt. Alltså fick jag betala utkörningen själv, detta skedde med UPS och säga vad man vill om det företaget men på tredje och sista försöket till att lämna paketet var jag hemma, allt detta går såklart att undvika om man vill regga sig på UPS egna hemsida. Men i det stora hela gick det rätt smidigt även om jag föredra att hämta paketen själv hos ombud.

Andra köpet var av en större värde och därav fraktfritt, paketet skickades med ett företag vid namn Landmark Global. Nu vet jag inte om det är Pecheur själva eller fraktbolaget som f**kade upp det hela. Men för att göra en lång historia kort så har resan för detta paket varit allt annat än problemfritt genom Europa. Det fastnade hos det belgiska fraktföretaget tills jag själv mailade Pecheur och påpekade detta, men egentligen så tror jag det var Pecheur själva som inte hade gjort annat än att skickat info om att ett paket skulle skickas (och egentligen inte skickade det förrns jag mailade dom) eftersom statusen på paketet enbart var "Shipment Data Uploaded" och inget mer.
              I vart fall så kom det till Sverige där det blev liggandes i Toftanäs då det helt saknades fraktsedel enligt Postnord, detta reddes ut då jag själv ringde och hörde varför paketet "stannade upp" så länge på vägen. Nu har jag paketet, sådär lite mer än en vecka för sent. Vad jag kunde se på paketet som är tejpat med Pecheur egna tejp så fanns det en fraktsedel med ej med min adress man kan i stort sätt säga att det infon som fanns var att det skulle till Sverige och vilket landskap, inget mer. Det "fullständiga" fraktsedeln som satt klistrad över den andra är utskrivet av Postnord och den är utskriven bara några timmar efter påringningen jag gjorde.

Jag skulle inte rekommendera någon att handla på Pecheur, i vart fall inte för större summor om man inte själv är angelägen och vill lägga ner tid på att paketet överhuvudtaget kommer fram. Visst det går att få vissa produkter bra mycket billigare, men frågan är bara om det är värt det pga allt strul som i vart fall jag upplevt, och en hel del andra om man lägger tid och kikar på deras Facebooksida, som inte jag gjorde...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
              130 svar
              25 767 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
              10 svar
              2 067 visningar
              0 gillar