Butik som för Fladens prylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Butik som för Fladens prylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Butik som för Fladens prylar

Hej på er.

Är det någon som känner till en butik inom 10 mil runt Stockholm som har ett större sortiment av Fladens prylar på lager? Vet att Fladen bla förs av ÖB men tyvärr i en mycket begränsad omfattning. Fladens senaste katalog har ett par beten jag är sugen på att prova. Tycker att merparten av betena från andra tillverkare som marknadsförs är hutlöst överprisade. Handgjorda beten är en sak men Kinatillverkade tailar + för 200 kr? Fladen har bla en serie tailar till ett rimligt pris som jag är sugen på att prova.

Har köpt en den prylar på Aliexpress tidigare. Sk Kinaskit som fungerat förvånansvärt bra. Bla en haspelrulle som jag gav under 100 kr för och som lätt matchar en enklare Abu eller någon av de andra stora tilverkarnas 400-kronors rullar.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kolla på lokala återvinningsstationen. Brukar allt från fladen hamna inom mycket kort framtid och allt blir helt gratis.
    Nä fladen maxximum eller vad deras lite dyrare serie heter har ju ändå gång och funkar lite gämfart med det som säljs på ullared och ö&b mm. Men som tailarna så gummit super hårt och ger inga fina rörelser för fisken. Men är ju glittrig och snygg för den som köper den. Men allt som inte är en snipa i vassen ratar den helt. Lägg en 20 till och köp en riktig tail istället så slipper du kasta pengarna på saker som inte funkar.

Kommentera

Ok. Låter som ett skitbete. Avstår nog i så fall
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Har du verkligen provat Fladens bättre prylar eller bedömmer du dem på basis av skiten som säljs på ÖB och diverse bensinmackar?

Att jag fråga beror på att jag sett problematiken med Fladens marknadsstrategi inom andra områden vid ett flertal tillfällen. Dvs någon överöser marknaden med billigt skit som tyvärr överskuggar ibland riktigt bra prylar. Biltema är ett sådant exempel. En och annan lågpristillverkare av hemelektronik som i Sverige inte direkt har det bästa av rykten men som i Asien säljer riktigt fina prylar.

Jag måste säga att jag anser att Pure Fishing/Abu är där och nallar också. De har finfina prylar men är för sugna på större volymer och tar fram skit som S och SX serien. Urholkning av en premiummärke är det vad de håller på med.

Kommentera

Jag hittade Maxximus-tailar på mässan i helgen. Tyvärr urplockat på färger men köpte en 30 g och en 50 g. Ska bli spännande att testa. I höstas testade jag en slider-kopia med tail från Hi-Sport ( Jack Sheldon ) Tog en 7:a på tredje kastet så lite bättre än vass-snipor kan man få på billiga beten.

Kommentera

Huntyard har Fladen i sitt sortiment

Kommentera

Jag tror att det kommer att dyka upp lite fladenprylar i hyllorna i flera butiker i år faktiskt..

Kommentera

Fladen har jag hållt mig långt borta ifrån, MEN enligt min handlare så ska dom ha gjort något lyft i år på vissa av produkterna och han hade provat och han sa att dom höll en helt ok nivå.

Kanske att det är dessa TS pratar om.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                130 svar
                25 337 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                6 svar
                1 232 visningar
                0 gillar