Jag köpte 2 varor från deras hemsida. Köpet gjordes via Klarna. Strax efter köpet såg jag en annan vara som jag ville ha och mailade företaget så att de ska lägga till den på samma order. Skickar mail till info@fiskeflugor.se och får tillbaka meddelandet : MAIL DELIVERY STATUS FAIL. De har inte mail som fungerar och inte telefonnummer som man kan nå de på. Då kände jag på mig att något stämmer inte. Tänk om jag vill returnera varan eller har garantifel på produkten. Man måste kontakta företaget för att göra det, men hur, om ingen kontakt möjlighet fungerar?
Så distansavtalet som de ska följa enligt konsumentköpslagen fungerar inte riktigt! Jag kontaktar Klarna och de blockerar fakturan. Efter lite sökande på nätet hittar jag deras bolag och dem meddlemar som är med i bolaget men ingen av dem har telefon nummer listade på hitta.se eller eniro, försökte ta kontakt med dem...men det går inte heller. Till slut hittade jag ett telefon nummer på Tradera men när jag ringer så är det telefonsvararen som går igång direkt och en röst hänvisar mig till info@fiskeflugor.se . Here we go again...
Som ni ser på bilden så står det på deras hemsida, citerar : "Om det gått lång tid sedan ni mailade så maila oss återigen då en del mail kan försvinna eller HAMNA FEL MM(fortsätt maila tills ni får svar, GE INTE UPP).Se alltid till och hänvisa till ev ordernummer och även den mailadress ev order är kopplad till."
Så de är medvetna att deras mail fungerar inte, med avsikt vill de göra svårare för konsumenten att inte kunna eller begränsa möjligheten att returnera eller garantifelanmäla produkten de säljer ..för att går det 14 dagar så kan man inte returnera produkten eller hur?.
2017 mail som "" HAMNAR FEL" eller fungerar inte....kom igen...ta kontakt med eran domain administratörer och fixa det!
Så va uppmärksamma när ni handlar från de. Varan som ni får kommer att stanna hos Er oavsett om det är fel på den eller om det är rätt produkt eller om ni vill ångra köpet.

Så distansavtalet som de ska följa enligt konsumentköpslagen fungerar inte riktigt! Jag kontaktar Klarna och de blockerar fakturan. Efter lite sökande på nätet hittar jag deras bolag och dem meddlemar som är med i bolaget men ingen av dem har telefon nummer listade på hitta.se eller eniro, försökte ta kontakt med dem...men det går inte heller. Till slut hittade jag ett telefon nummer på Tradera men när jag ringer så är det telefonsvararen som går igång direkt och en röst hänvisar mig till info@fiskeflugor.se . Here we go again...
Som ni ser på bilden så står det på deras hemsida, citerar : "Om det gått lång tid sedan ni mailade så maila oss återigen då en del mail kan försvinna eller HAMNA FEL MM(fortsätt maila tills ni får svar, GE INTE UPP).Se alltid till och hänvisa till ev ordernummer och även den mailadress ev order är kopplad till."
Så de är medvetna att deras mail fungerar inte, med avsikt vill de göra svårare för konsumenten att inte kunna eller begränsa möjligheten att returnera eller garantifelanmäla produkten de säljer ..för att går det 14 dagar så kan man inte returnera produkten eller hur?.
2017 mail som "" HAMNAR FEL" eller fungerar inte....kom igen...ta kontakt med eran domain administratörer och fixa det!
Så va uppmärksamma när ni handlar från de. Varan som ni får kommer att stanna hos Er oavsett om det är fel på den eller om det är rätt produkt eller om ni vill ångra köpet.
Kommentera