Reklamation Olssons fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamation Olssons fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reklamation Olssons fiske

    Vill egentligen inte svärta ner Olssons fiske då jag tidigare varit väldigt nöjd med både service och priser.
    Har inte varit någon aktiv sportfiskare på några år på grund av småbarn och annat, men i höstas väcktes mitt intresse igen. Så hela vintern gick åt till att handla på sig utrustning.

    ​​Blev två beställningar från bla Olssons, där en av dom innehöll bla en westin jätte som jag testfiskade första gången nu i helgen. Tråkigt nog visar det sig ganska snart att den tar in vatten.
    Skickar mail till Olssons på kvällen med bild och film på Wobblern och får till svar att det inte finns någon order på någon westin jätte i mitt kundnr.

    Jag loggar in och hittar alla mina tidigare ordrar, på alla ordrar står det status behandlas.
    Och däribland den ordern där min westin jätte var med.

    Jag svara Olssons fiske med att jag hittade ordern och skickar Ordernummer.
    Olssons fiske svarar att den ordern är makulerad och någon faktura finns ej för den ordern, om jag nu minns rätt var det en westin platypus som inte fans inne och inte kom med i beställningen. Men fick däremot hem två stycken mctail v2 och en westin jätte som senare visar sig läcka på första fisketuren.

    Olssons fiske svarar bara att dom inte kan hjälpa mig då dom inte har någon faktura på beställningen.

    Mycket dåligt av Olssons fiske, det handlar om 139:- vilket jag nu skiter fullständigt i. Men hur man som butik väljer att svärta ner sitt namn för en struntsumma är ofattbart.
    Jag kommer aldrig mer lägga en krona på deras butik.
    ​​

  • #2
    Man undrar ju hur dessa kom hem till mig då det inte finns en faktura hos Olssons fiske.
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #3
      Illa, riktigt illa. En fördel med nätet är att konsumenter kan sprida sina erfarenheter enkelt och därmed ska förhoppningsvis säljare sköta sig.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

      Kommentera


      • #4
        Tyvärr så rinner sånt här bara av dom
        Hade problem med Wittlock där dom toklurade min Sambo när hon skulle köpa present till mig. Jag anmälde till konsumentverket men dom är till 99,9% på handlarnas sida.

        Varningsklockor har ringt sedan tidigare på Wittlock men dom får forsätta jag varnar ALLA för att handla där.

        Olsson har jag ingen erfarenhet av då jag idag handlar 99% av mitt fiske på Söders där kan vi snacka om bra butik/webb och servicen är klockren
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          Innan eventuella förhastade slutsatser dras så är jag nyfiken på följande:

          - Vilket betalsätt valde du när du lade ordern?
          För VISA/Mastercard bör du via din kontohistorik kunna styrka att ett köp har genomförts och förhoppningsvis via belopp och datum kunna matcha mot ordern ifråga. För övriga fakturatjänster såsom Klarna så finns historiken sparad hos dom, en fakturakopia bör därför inte vara omöjlig att få tag på.

          - Vilka mail har du fått gällande ordern?
          Normalt sett ska man få Orderbekräftelse > Avisering - Leverans på väg (skickas från pacsoftonline (Posten)). Om du har mail som visar att ordern har mottagits av Olssons Fiske och att den har skickats så bör du också kunna styrka att ett köp har genomförts. Om ordern har annullerats så bör du ha fått motsvarande mail med bekräftelse på att den har annullerats, samma sak brukar vara praxis för ändringar i en order (generellt).

          Kommentera


          • #6
            Det finns skit överallt, ofta är det på personnivå är min bedömning. dvs. en eller flera av medarbetarna är usel, eller har en dålig dag/ tar ett dumt beslut.

            Jag är en kritisk konsument, minst sagt. Men lägger jag tiotusentals kronor skall jag ha valuta för pengarna och inte ta vad som helst.
            Ibland blir man väl bemött, i bland skit.

            Ge dom en chans till i telefon eller på plats om möjligt, men inte med medarbetaren du pratat med innan, förklara dig och säg hur du blivit bemött och fråga om det är signalerna dom vill sända för 139 kr.

            Lycka till.



            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #7
              Måste passa på att hylla en konkurrent till Dem. Dogger, 2 gånger har det fattats grejer (saker under 200kr) i mina beställningar. När jag ringt och påpekat detta så skickar dem de uteblivna grejerna utan problem.

              Kommentera


              • #8
                Det är ju bara att plocka fram fakturan och papperna på det. Det har ju kommit fram till dig på något sätt.
                Om dom inte har skickat sakerna till dig och inte skickat en faktura så ska du ju ha tillbaka alla pengarna som du har betalat.

                Det är inte läge att ge sig utan bara ligga på.

                Gör en anmälan till ARN med om dom jävlas. Då kommer det bli lite annan effekt. Företag överlag brukar ge sig snabbt när man gör det för struntsummor men av princip.

                Av min princip så hade jag inte gått med på en förlikning heller utan låtit det ta sin tid så att dom får en "dom" mot sig som syns i statistiken. Detta av ren jävla princip!

                Jag blir så helvetes förbannad på sådana saker som detta. GAH!
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #9
                  De gånger jag pratat med olssons via telefon har de varit klockrena o ha o göra med.
                  Men som vissa andra skriver, beror kanske på vem det är o personens humör för dagen..

                  Kommentera


                  • #10
                    Enda gången jag har reklamerat en vara till Olssons Fiske var när min Motorguide Xi5 slutade fungera.

                    De hänvisade mig till Thermoprodukter (generalagent) som skickade en dongel att starta om systemet med. När detta inte fungerade så kom deras resande säljare hem till mina föräldrar när jag var på sjön och bytte ett kretskort. Sedan så fungerade motorn.

                    Det säger väl inte jättemycket om Olssons, men problemet löstes mycket smidigt hur som helst...
                    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 614 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 854 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 531 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                    2 svar
                    546 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robbansfiske  
                    Arbetar...
                    X