Det behöver inte vara Black Friday för att Postnord ska slarva bort saker, nyligen var det andra gången dom slarvade bort ett paket som sedan helt plötsligt dök upp två veckor senare. Samma sak hände förra vintern, paketet spårlöst borta enligt både postnord och företaget som skickade. Sen 3 veckor senare från ingenstans kom det.
Jag höll mig in i det längsta från att beställa något men det blev tillslut lite beten och valet föll på Söder denna gång och jag har fått paketet inom rimlig tid, en dag längre hantering ungefär.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Black week/Friday 2020
Collapse
X
-
Eller så är det som de säger? Jag har som vanligt köpt på mig en massa grejer som jag egentligen inte behöver och har handlat hos både Dogger, Söder och Upplev. Samtliga leveranser har kommit fram snabbt och ordentligt, och då var det ändå ett spö från Dogger också. Polaren fick snabb leverans från Dogger och Upplev. Och nej, jag har inget intresse i någon av butikerna utan handlar nästan enbart på Sportfiskegiganten i vanliga fall.
Lämna en kommentar:
-
Är det inte bättre att säga att vi har sålt massor själv
och vara stolta för det och tyvärr så blir leveranstiderna lite längre ,än att skylla på transportören
för sena ankomster. Nej ni har fallit tillbaka tyvärr.
Lämna en kommentar:
-
Jag har jobbat i posten hos en Coop-butik, och jag kan säga att allt är kaos runt den här tiden. Tydligen är det 200.000 fler paket om dagen än förra året som ska hanteras av enbart Postnord, så jag har full förståelse för att saker registreras sent. Vi brukade under en normal vecka få 2-3 burar paket om dagen, och vid black friday hamnade den siffran på 13-15.
Även med extra personal så hann vi som ombud inte registrera leveranserna samma dag, utan låg alltid en dag efter. Trycket hos Postnord och de övriga distributörerna är garanterat mycket högt, och även fast det är tråkigt för en själv, så man får räkna med att saker tar längre tid nu än normalt.
Lämna en kommentar:
-
Drog ett mail till Söders & dom var snabba på svara, men köper inte riktigt svaret eftersom andra saker från andra ställen kommit fram & är också skickat med både Postnord, DHL & Schenker har kommit fram som är beställt både före & efter beställningarna från Söders.
Svaret från Söders
Anledningen till detta är troligtvis att både PostNord och DHL har otroligt mycket paket som skall skickas just nu till följd av Black Weekend. Detta medför helt enkelt att era paket inte hunnit få scanning ännu. De är skickade från oss och förhoppningsvis får de scanning under dagen.
Lämna en kommentar:
-
Söders skickar tyvärr med PostNord, det händer att jag köper på andra sajter där jag kan välja DHL om det brinner i knutarna. Senaste spöt jag köpte av Söders tog tre veckor innan det kom fram, till helt fel plats dessutom. Helt och hållet PostNords fel, fick sedan hjälp av Söders att reklamera så jag åtminstone slapp betala 199 spänn för hemkörning som aldrig blev av.
Lämna en kommentar:
-
Står det ej att summan är reserverad?Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
Mkt möjligt att dom inte har hunnit, men statusen är skickad 27/11 & dom har hunnit skicka fakturan
Lämna en kommentar:
-
Mkt möjligt att dom inte har hunnit, men statusen är skickad 27/11 & dom har hunnit skicka fakturanUrsprungligen postat av anteman Visa inläggDe säljer väl som smör och hinner inte med....?
Lämna en kommentar:
-
Haha ser så ut för mig på alla ställen jag handlat på.
fiske.se har inte ens rört ordern vad det verkar..
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
|
10 svar
2 183 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg