Sportfiske .se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiske .se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sportfiske .se

    Edit
    Sportfiskeprylar.se
    Jag har ansett dem hellt grymma på att hjälpa i val, men även dogger är bra.
    Hjälpt mig massor, båda

    men
    Jag fick hem två vision keeper spö för fluga hela setat, grymt nöjd med spö, lina, rulle.... sen har jag inga referenser!
    Men då sportfiske fick frågan så undrade dom vad jag skulle fiska och hur?
    Jag sa vandra paddla efter små(+,5-2kg öring), inga jättekrav på spö o lina o rulle utan bara komma igång!

    När jag då blir sur , för rullen får ej plats, då säger deras återförsäljare, deras säljare alltså,, skyll dig själv, allt syns på bilden,,,, men jag ringde ju och bad om råd?
    kollade själv en sån hållare kostar ca 500 kr till spö och rulle så man lätt kan ha den med...... men då kunde jag väl köpt detta i ett set?

    Så trött, på dåliga försäljare,, såg ej att jag kanske skulle lägga 20-40k till på flugfiske...

    imput , är jag korkad eller ska sportfiske skämmas?
    Senast ändrad av abe; 2022-04-14, 07:36.

  • #2
    Konstigt. I dom billigare seten brukar ju tuben va så både spö och rulle får plats. Va iaf så på mitt guideline kispiox. Men oavsett så är ju rullen liten o smidig o ha i väskan med de andra flugprylarna. Ingen stor vev som är ivägen eller så.

    Dock verkar ju säljarens bemötande va i sämsta laget.

    Kommentera


    • #3
      Testade just nu på bra fiske vatten
      regnbåge, jätte fint
      men när jag knöt så höll ej tafsen( nylonlina )
      alltså ska man ta bort nylonlina?

      fick dit en fluga , hughmen tafsen gick av

      kortade tafsen till ca 1 m
      ny fluga och napp men linan gick av!

      så antingen är jag korkad och det kanske finns logik i det men en nylontafs måste ju kista ca 0,3 kg fisk?

      Kommentera


      • #4
        Gå en kurs. Det kommer löna sig för dig.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
          Testade just nu på bra fiske vatten
          regnbåge, jätte fint
          men när jag knöt så höll ej tafsen( nylonlina )
          alltså ska man ta bort nylonlina?

          fick dit en fluga , hughmen tafsen gick av

          kortade tafsen till ca 1 m
          ny fluga och napp men linan gick av!

          så antingen är jag korkad och det kanske finns logik i det men en nylontafs måste ju kista ca 0,3 kg fisk?
          Beror ju på tafsen.. Finns ju flugtasfar som e skittunna..

          Kommentera


          • #6
            så vissa tafsar kan man ej knyta dit en fluga på?
            jag har googlat och tog flugan i en hand, trädde tråden igenom krokhålet, tog en 10cm lina, snurrade flugan 3 varv sen tog jag de 10 cm genom det lila linhålet jämte kroken, blötte knuten och drog åt
            drog åt som gissar jag en 1kg borre gör, då


            men jag ringer och frågar om man ej ska kunna fiska med deras grejer!

            OBS
            altt annat har varit jättebra med dem.

            Kommentera


            • #7
              Nu fick jag kontakt, dock enbart med reklamation så dom får avgöra om jag gjort fel med min knut eller om dom sålt 20 år gamla grejer.
              Min erfarenhet av flugfiske är ca 1% men om linor och spö ca 80%
              Så jag kommer om kräva även om det är ett inkörs spå på fluga så ska det gå att fiska med,annars får dom rekomender5a nått annat.

              När jag ringde dem så sa jag, nybörjare , gärna ett set, lätt att börja med, vill gärna vandra med det.
              dom felade på 2 punkter, 1 som jag skrev i första inlägget, rullen får ej plats, hur kan dom rekomendera ett vandringset som ej har förpackning/hållare för både rulle o spö?

              Men sen måste jag säga att jag verkligen blev"frälst# hemma på gräsmattan, vad kul?
              så kul kan man ha med detta set.

              Men i aktion, när jag skulle hjälpa en kompis o visa att med flugfiske så får du mer betalt för dina fiskar, då sket sig allt.
              Detta set går ej fiska med.

              nylonlinan som jag tror ni kallar tafs håller ej för 0,5kg fisk.

              Är jag galenpanna som anser att det är helt orimligt?


              Den som rekomenderade mig sa att du behöver ej mer än detta första säsongen, tyvärr ej deras fel, men det var det en present till min blivande fru....
              Jag hade köpt om han sagt att för att kunna fiska med setet så kan du ej köpa för 1800 utan kanske 5000kr.

              Men nu är det upp †ill affären att avgöra vad som är rätt o fel, lägger ej mer på skit som flugfiske om det ska vara skit.
              eller byter jag till en bra leverantör.

              Kommentera


              • #8
                Att rullen ej får plats i rullfästet är ju ett leverantörsproblem om du förklarat för dem innan.... Om det var så du sa men lite oklart formulerat, iaf för mig.

                ​​​​​Flugfiske i fjäll är ofta finlir men 0,5 kg med säg en 0,16 tafs stämmer inte. Du är gäddfiskare och sådana "tendenser" får man då lägga på hyllan, vad gäller krafter i allt, det är ju inte nylon 0,35 här...

                Jag tror precis som andra att du skulle vinna mkt med en flugfiskekurs, blir en mkt bra genväg. Att lägga allt på hyllan är ju en lösning men ska du verkligen ge upp för detta... Känns ju lite impulsivt??
                Senast ändrad av anteman; 2022-04-12, 18:18.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Att rullen ej får plats i rullfästet är ju ett leverantörsproblem om du förklarat för dem innan.... men lite oklart formulerat.

                  ​​​​​Flugfiske i fjäll är ofta finlir men 0,5 kg med säg en 0,16 tafs stämmer inte. Du är gäddfiskare och sådana "tendenser" får man då lägga på hyllan. Jag tror precis som andra att du skulle vinna mkt med en flugfiskekurs, blir en mkt bra genväg. Att lägga allt på hyllan är ju en lösning men ska du verkligen ge upp för detta...??
                  inte i rullfästet, mitt fel.
                  den får ej plats i transportfodralet, trots jag ville det.
                  NEJ Ante, en lina tafs eller vilken som ska ej gå av om man bara tar den i händerna och sliter till,,, jag skrev som på ett aborredrag.
                  så även om jag är stor o stark så anser jag mig kunna bedömma detta.

                  Jag bedömer denna lina skulle gått av om jag lekt med ett 50 grams drag lite upp o ner, enligt mig 20 år gammal nylon....

                  Kommentera


                  • #10
                    Så jag skiter i de 3800kr jag betalade, eller det är ej viktigast,retar mig mest på att få skit.
                    men det är nu upp till säljaren att bedöma.
                    För köper jag ett ABU spinn set för 500-700kr så tror jag den håller för en 500grams abborre....

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 951 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 561 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                    22 svar
                    1 374 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                    13 svar
                    859 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Arbetar...
                    X