rorolure.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rorolure.com

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • rorolure.com

    Jag har sett lite blänkare kring spolar och lager från RORO och tänkte att fler kanske kan vara intresserade av prylar därifrån.


    https://rorolure.com/


  • #2
    Jag kan varmt rekommendera RoRo. De är verkligen helt suveräna. Deras nya lager med gummiringen runt om är tamejfan bättre än Hedgehogs lager. De snurrar av minsta lilla. Spolarna är också helt suveräna. Jag köpte två vevknobbar av dem som jag monterat på en Daiwa Alphas CT SV. De har inte suttit på särskilt länge men jag är mycket nöjd hittills.

    Kommentera


    • #3
      Trevligt, annars brukar man vilja välja gummitätningar i jäkla dammiga miljöer där fettet måste hållas rent och hållas kvar. Ståltätningar brukar ge absolut minsta möjliga friktion men släpper in småpartiklar lättare.

      För det vissa av oss pysslar med här är tätningar helt meningslöst... vi byter ju rulle långt innan lagren tar slut... och vi drättlar i alla möjliga sorters utspädd olja eller glidmedel från använda kondomer och vad man nu hittar på... :-)

      Jag har bett dom höra av sig när dom får in spolar till Daiwa SV TW 800H igen...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Trevligt, annars brukar man vilja välja gummitätningar i jäkla dammiga miljöer där fettet måste hållas rent och hållas kvar. Ståltätningar brukar ge absolut minsta möjliga friktion men släpper in småpartiklar lättare.

        För det vissa av oss pysslar med här är tätningar helt meningslöst....
        Det är inte tätningar. Det är en o-ring som sitter runt lagret så att det inte ska ha någon möjlighet att glappa i sidled. Alltså, utanpå lagret.

        Så här ser den ut: https://rorolure.com/collections/spo...-bearings-1034

        Kommentera


        • #5
          Ahh... men sån där gummiring sitter det på alla lager i den Metanium jag köpte idag... är det nån form av standard hos vissa tillverkare kanske? Det är ju ett elände att få ut lagren som sitter inne i hål när man inte vet om att gummiringen finns där

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Ahh... men sån där gummiring sitter det på alla lager i den Metanium jag köpte idag... är det nån form av standard hos vissa tillverkare kanske? Det är ju ett elände att få ut lagren som sitter inne i hål när man inte vet om att gummiringen finns där
            Sådana sitter på min Bantam också. Jag är kluven angående dem till fiske i brackvatten, men jag är positivt inställd till dem i sötvatten. Mindre glapp är nästan alltid en förfinande egenskap.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
            99 svar
            26 375 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
            112 svar
            22 953 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Johaan
            av Johaan
             
            Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
            23 svar
            3 561 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg BrainDisorder  
            Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
            22 svar
            1 374 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
            13 svar
            859 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Flex
            av Flex
             
            Arbetar...
            X