UT-rulltrim? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT-rulltrim?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle vara kul ifall UT kom in och berättade lite mer teknik, älskar sådant. Vad är det som är så bra med Uts blåa spolar tex, snygga eller vad? Är de lättare? UT berätta mer om allt. Jag älskar teknik
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

"har fiskat en hel del med två rullar som har UT-trim, den ena är en ambassadeur herritage och den andra är en ambassadeur JB. båda rullar har än så länge varit minst upp till förväntningarna, ofta över förväntningarna. herritagerullen är den av dom som fått jobba under längst tid, men JB har fått slita med en del tyngre beten. det som jag upplever som den stora fördelen med JB´n är att dels så kastar den längre och med lite bättre precision (kan ju bero på min grymma timing i o f s), men det som verkligen utmärker den är att jag kan kasta med mindre ansträngning. detta är oerhört värdefullt när man tex fiskar 8-10 timmar i sträck under flera dagar. allt som gör ens fiske behagligare och roligare är bra och vettigt. hållbarheten på JB´n yttrar jag mig inte om förrän efter en hel säsongs fiske, men det ser bra ut "so far". vad det gäller herritagerullen så hade jag ett problem med en passning som inte verkade optimal, detta åtgärdade UT på direkten och dessutom fick jag lite extra service som plåster på såren. detta med passningen var i o f s en barnsjukdom som jag blev varnad för då jag tvingade av UT spolen när den fortfarande var på utvecklingsstadiet. min herritage använder jag uteslutande till vanligt spinnfiske med beten från 10g upp till max 30g, inte för att den inte klarar mer, utan för att det spöet som jag har den rullen på har en klassning som lämpar sig just för sånna beten. jag har dessutom haft en UT-fixad ambassadeur 2500 som jag hade nöjet att få drilla lite trevliga firrar med. problemet var att ABU´s IAR ballade ur när det var som absolut sämst läge, och då blev just den rullen lite svår att ha förtroende för. det som var bra, var dock att UT tog emot rullen och satte dit en vanlig backspärr som komplement till det nya IAR-lagret och servade upp rullen kostnadsfritt. detta trots att det var ABU´s IAR som pajade och inte ngt av UT´s delar, det kallas service." detta skrev jag för ett tag sedan och har nu fiskat in mig ordentligt på min UT-trimade JB. det jag kan säga är att ytterligare stärkts i min tro att trim-kitet betyder otroligt mycket och gör stor skillnad. jag har kört parallet med en otrimad och sägar bara TRÖSKVERK!!! när vi var över på åland sist (big jerk) så lämnade jag över spö och rulle till båtkompisarna för några testkast, reaktionen var väldigt positiv. det yttrades saker som -en helt annan rulle, -FY FAN vad skön!!!, -detta ska beställas ASAP osv osv,. vad det gäller hållbarheten så har jag inga negativa synpunkter alls, den går och går och verkar må hur bra som helst. nästan att trimet "nöter" in sig och blir ännu skönare.

PS på UT´s hemsida finns nog en del tekniknörderi att tillgå.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
        "har fiskat en hel del med två rullar som har UT-trim, den ena är en ambassadeur herritage och den andra är en ambassadeur JB. båda rullar har än så länge varit minst upp till förväntningarna, ofta över förväntningarna. herritagerullen är den av dom som fått jobba under längst tid, men JB har fått slita med en del tyngre beten. det som jag upplever som den stora fördelen med JB´n är att dels så kastar den längre och med lite bättre precision (kan ju bero på min grymma timing i o f s), men det som verkligen utmärker den är att jag kan kasta med mindre ansträngning. detta är oerhört värdefullt när man tex fiskar 8-10 timmar i sträck under flera dagar. allt som gör ens fiske behagligare och roligare är bra och vettigt. hållbarheten på JB´n yttrar jag mig inte om förrän efter en hel säsongs fiske, men det ser bra ut "so far". vad det gäller herritagerullen så hade jag ett problem med en passning som inte verkade optimal, detta åtgärdade UT på direkten och dessutom fick jag lite extra service som plåster på såren. detta med passningen var i o f s en barnsjukdom som jag blev varnad för då jag tvingade av UT spolen när den fortfarande var på utvecklingsstadiet. min herritage använder jag uteslutande till vanligt spinnfiske med beten från 10g upp till max 30g, inte för att den inte klarar mer, utan för att det spöet som jag har den rullen på har en klassning som lämpar sig just för sånna beten. jag har dessutom haft en UT-fixad ambassadeur 2500 som jag hade nöjet att få drilla lite trevliga firrar med. problemet var att ABU´s IAR ballade ur när det var som absolut sämst läge, och då blev just den rullen lite svår att ha förtroende för. det som var bra, var dock att UT tog emot rullen och satte dit en vanlig backspärr som komplement till det nya IAR-lagret och servade upp rullen kostnadsfritt. detta trots att det var ABU´s IAR som pajade och inte ngt av UT´s delar, det kallas service." detta skrev jag för ett tag sedan och har nu fiskat in mig ordentligt på min UT-trimade JB. det jag kan säga är att ytterligare stärkts i min tro att trim-kitet betyder otroligt mycket och gör stor skillnad. jag har kört parallet med en otrimad och sägar bara TRÖSKVERK!!! när vi var över på åland sist (big jerk) så lämnade jag över spö och rulle till båtkompisarna för några testkast, reaktionen var väldigt positiv. det yttrades saker som -en helt annan rulle, -FY FAN vad skön!!!, -detta ska beställas ASAP osv osv,. vad det gäller hållbarheten så har jag inga negativa synpunkter alls, den går och går och verkar må hur bra som helst. nästan att trimet "nöter" in sig och blir ännu skönare.

Det var som F! mponerad Nu blir jag oerhört sugen. Har en Heritage men vill helst inte röra den, köper en ny Rocket och laborerar med
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg

Vilket trim har du på jb:n då tex, det verkar ju finnas en del att välja på?
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag vill veta mer i detalj om vad som är så bra! Klart man kommer längre(förhoppningsvis). Är det spolen, lagrena, skruven eller vad?

Berätta gärna jag är nyfiken.
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
              Jag vill veta mer i detalj om vad som är så bra! Klart man kommer längre(förhoppningsvis). Är det spolen, lagrena, skruven eller vad?

Skicka en prislapp till Ulf så berättar han vad du ska ha, du behöver ju inte köpa ett kit för 2000:- i början.

Kommentera

svårt för mig som lekman att svara på exakt vad som gör vad, men resultatet är att man (jag!) kommer längre, bättre precision, mindre ansträngning, mindre servce, skönare att drilla, bättre bromsar osv osv sålunda roligare att fiska... men vilken del som gör vad i det hela skiter jag i faktiskt. det enda jag kan säga är att nedväxlingen på min herritage, och enkelveven på JB´n och herritage, är sköna som fan, vad själva trimkomponenterna gör får väl UT svara på.
                Senast ändrad av ALQ; 2007-07-27, 08:50.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av _StoraLe_ Visa inlägg
                  Skicka en prislapp till Ulf så berättar han vad du ska ha, du behöver ju inte köpa ett kit för 2000:- i början.
                  Jag håller sällan igen jag vill ofta ha det värsta (tyvärr) lever på nudlar
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

lever på nudlar
                    inte enligt maat-tråden

Kommentera

Jag håller sällan igen jag vill ofta ha det värsta (tyvärr) lever på nudlar

Köp dej en rocket då för bövelen! Ring till UT och säg att du vill ha det bästa som går att få tag på i trimväg.. svårare än så är det inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 167 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
                      23 svar
                      2 129 visningar
                      0 gillar