Wallins fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wallins fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hehe känns igen det där.

Bara att avboka så slipper du fundera mer över den affären.

Kommentera

Nix, jag har inte fått nått. Jag skiter nog i detta. Kan väl inte ha så mycket att göra så att han inte kan hålla vad han lovar. Jag skickar ett mail nu om att han kan behålla sina beten.
      Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

fick nyss ett mejl om att han skulle skicka det efter helgen igen,, jag avbokar hela grejen nu

Kommentera

Hehe ja om du inte avbokar kommer du få ett sånt mail varje vecka, verkar skötas mycket dåligt!

Kommentera

Fegt att anklaga sponsor.........

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
            Fast jag skulle ju aldrig stödja ett företag som sponsrar ett bonkarteam i Storsloken

http://www.stadin.se/fiske/
            Hej Mats från "bonkar teamet" Vill bara göra en rättelse, vi bonkar inte gädda i den styggelse som alla tror. Laget idkar C&R och den gädda vi faktiskt bonkar används till mat åt människor. Tävlingen Storsloken tar tillvara på varenda gädda som dödas av företaget Lierna Fisk A/S i norge.

Att dömma ut någon som tävlar i vissa tävlingar eller inte är nog ett drastiskt steg att ta. Alla har tyvärr olika åsikter om det och i slutändan så är det ju inte ägaren till Wallins Fiske som bonkar gäddorna eller hur.

Skulle det nu vara så att gäddorna INTE togs tillvara på skulle inte vi heller tävla. Vi har bonkat men vi har kommit på bättre tankar. En liten gädda idag är större imorgon om den får leva.

Vidare är inte Storsloken den ända "döda gädda tävlingen" i sverige men det är bara den folk pratar om, varför ?

Sen representerar vi INTE någon av våra sammarbets partners under denna tävling. Då använder vi vårt gamla namn !

Mvh Mats
            Senast ändrad av Xtravagance; 2008-04-16, 20:33.
            Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
              Hej Mats från "bonkar teamet" Vill bara göra en rättelse, vi bonkar inte gädda i den styggelse som alla tror. Laget idkar C&R och den gädda vi faktiskt bonkar används till mat åt människor. Tävlingen Storsloken tar tillvara på varenda gädda som dödas av företaget Lierna Fisk A/S i norge.

Att dömma ut någon som tävlar i vissa tävlingar eller inte är nog ett drastiskt steg att ta. Alla har tyvärr olika åsikter om det och i slutändan så är det ju inte ägaren till Wallins Fiske som bonkar gäddorna eller hur.

Skulle det nu vara så att gäddorna INTE togs tillvara på skulle inte vi heller tävla. Vi har bonkat men vi har kommit på bättre tankar. En liten gädda idag är större imorgon om den får leva.

Vidare är inte Storsloken den ända "döda gädda tävlingen" i sverige men det är bara den folk pratar om, varför ?

Sen representerar vi INTE någon av våra sammarbets partners under denna tävling. Då använder vi vårt gamla namn !

Mvh Mats
              En anledning till att folk snackar om Storsloken kan ju vara att andra tävlingar skryter om prispengar eller antal startande men Storsloken slår på stora trumman och beskriver på andra raden på hemsidan att man bonkade ett ton gädda i fjol. I fet stil dessutom.

Att ni sen byter namn under en tävling spelar mindre roll då både sponsorernas och Storslokens banners finns på er hemsida, det får i allafall mig att associera ihop dessa.

Kommentera

Detta är tragiskt att läsa på storsloken.se
                "I tider när Catch & Release är populärt har storsloken.se - som nationell företrädare - stolt lanserat begreppet och den starkt växande sportfisketekniken Catch N Kill.

Team Utrotarna tillämpar med framgång denna fisketeknik på nära 100% av sin fångst."
                Men det är vad jag tycker, nån annan kanske tycker nått annat

Kommentera

man kanske får sålla lite i informations flödet på sidan oxå. Eller tror ni helt blint på allt som står där ? Kolla för fasen inte i webshoppen och få för er att beställa nåt. Ja det stämmer att 1 ton gädda satte livet till, men 1 ton gädda åkte också filéad och klar i tunnor därifrån. Så inget går till spillo. Lite svårt att få folk at förstå detta sätt att tävla ( går inte in där ) Men att accosiera sammarbets partner med vårt lag anser jag vara snudd på småaktigt. Som sagt vi kör C&R året runt och endast under denna kontrollerade tävling där fisken tas tillvara på så avlivar vi fisken.

Det är inte värre än när grannen på svärföräldrarnas lantställe i roslagens skärgård daskar ut ett par hundra meter nät var och varannan kväll för nöjes skull. Han äter förvisso fisken med inte alla arter om man säger. Fast ingen reagerar på detta där nere.

Lustigt vad kulturarv och nymodigheter ofta krockar. Kanske detta är starten på ett nytt inrikes krig. För och emot.

Jag är INTE för bonkande av gädda, men jag är heller inte emot när jag vet att fisken tas tillvara på.

Se denna länk : http://www.tibrosfk.se/mete/Ovrigt/reglermete.html så ser du att även hos en fiskeklubb har dom avlivning på sina tävlingar.
                  TIBRO SPORTFISKEKLUBB har aldrig sett dessa få skit för att dom avlivar innan invägning.

Slut på denna disskution. Så länge folk tror att man kan reglera gäddbeståndet genom att "bonka" dessa så länge kommer denna debatt att vara. Sä länge vi norrlänningar tror att gäddan "slaktar" all öring, röding, harr i våra vatten lär bonkandet fortsätta. Vi som inte tror på detta har ju redan gått över till C&R mer kan man inte begära. Eller ska vi inte kunna tävla på hemma plan för att ni runt Sthlm inte gillar det. Vi gillar inte heller att ni fiskat sönder era vatten med ett otroligt hårt fisketryck i skärgården. Men vi fyller inte heller spaltmeter på alla forum om detta.

Vi respekterar er, tänk om ni kunde respektera oss oxå !
                  Ni äger inte hela sverige utan har eran omgivning till låns precis som vi andra.

Se bortom era fördommar och betrakta er själva från utsidan är ni bättre än oss ? Ni kanske gör fel i andra avseenden. Ställ bilen till sommaren ni som har lokaltrafik som fungerar. Själv måste man använda bilen då bussen endast går 4 ggr / dag.

Du ser vi gör alla vad vi kan för en bättre värld fast påolika sätt!
                  Kram och värme
                  Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
                    Bla bla bla
                    Det enda jag har sagt är att jag associerar ihop Wallins Fiske med Storsloken via er hemsida. Sen spelar det ingen roll hur mycket du försvarar det. Du är säkert världens trevligaste kille men en säljare som inte har något emot att synas ihop med Storsloken kommer inte att få en enda pryl såld till mig eftersom jag inte vill ha nåt med dessa att göra.

Hade jag sponsrat ett fiskelag så hade jag inte tolererat det. Sen kanske jag hade tolererat att associeras ihop med Fryken eller nån annan bonkartävling men det beror mer på deras attityd, ironi eller ej.
                    Så länge Storsloken har sin attityd så är de icke människor för mig.

Och ja, jag bonkar oxå fisk. Imorron ska jag bonka en 2 kgs gädda som ska bli inbakt.

Kommentera

Vet inte vad ni andra tycker, men detta verkar iaf enligt mig JÄVLIGT OT....
                      eller vad säger ni?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 148 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
                      23 svar
                      2 093 visningar
                      0 gillar