Handlare Söder om Stockholm..Behöver råd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handlare Söder om Stockholm..Behöver råd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handlare Söder om Stockholm..Behöver råd.

Hej,

Som nyinflyttad söderbo (Västberga / Hökmossen) så skulle jag vilja få reda på om det ligger några bra Fiskeaffärer i närheten där man kan svänga förbi och inhandla ex. maggots eller annan kompletterande utrustning. Var inne på Söder Sportfiske och blev inte särskilt imponerad av bemötandet. biträdet verkade mer intresserad av att snacka fiske med sina polare. eftersom jag kommer fiska mest söder om söder så vore en handlare "på vägen" till sjön ett bättre alternativ.

skulle verkligen uppskatta all info jag kan få.

Sedan söker jag en bra fiske klubb i område.. Är fn medlem i Sollentuna AF.

Skitfiske på er!
    /Uffe

Regal Fiske ligger längs med motorvägen vid vårby. På andra sidan motorvägen där mAx ligger. Var väldigt länge sedan jag var där. Ännu längre söderut vid Eriksberg, avfarten mot Tumba vid Maxi ligger Beoutdoor. Kanske inget ställe jag skulle rekommendera men det ligger där.

Annars så finns det ju ett par inne stan, Söders sportfiske vid hornstull, Fiskarnas redskapshandel vid slussen och Lundgrens fiske vid gamla stan.

Hi-Sport vid kungens kurva och Sickla har ett begränsat utbud av fiskeprylar. Inte direkt några handgjorda beten eller lyxprylar men lite fiskegrejer har de
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

Kommentera

Tackar Frejo,

Blir en tripp med tricken in till Gamla stan idag.
      Fasiken.. När jag pimplade för 25 år sedan tillsammans men min storfiskare till farfar så anväde han och hans fiskepolare ALDRIG några beten annat än pilken... Nu inser jag att detta är Old School och efter 2 dagar på Magis och endast 2 napp så inser jag nu att det är dags att uppgradera farfars fiske tänk.

Kommentera

Gör så, jag tycker Lundgrens, Söder sportfiske och Fiskarnas redskapshandel är de bästa butikerna när det gäller utbud, bemötande och kunnande. Lite olika beroende på vad man är ute efter dock.
        Min fiskeblogg Skvalp
        +FishEco

Kommentera

Fiskarnas redskapshandel och lundgrens tycker jag är dom 2 bästa i stockholm och dom har ett mycket bra utbud på allt, fiskarnas säljer även mört nu på vintern.

Kommentera

Det blev fiskarnas på St Pauls..... Herrejävlar vad prylar... och vilket bemötande. Nästan så man vill gå dit utan ärende och bara snacka skit. Toppbetyg!

Kommentera

Ja Fiskarnas är en stor butik och trevliga är de med. Har bara gott att säga om dom.

Gällande levande mört så tror jag Söder sportfiske har börjat med det med nu i vinter också
              Min fiskeblogg Skvalp
              +FishEco

Kommentera

Ca Carlsson

Nu var du ute efter butiker söder om söder men har man vägarna förbi kan det vara bra att ha "pejl". Det är t.ex en "uppevelse" att besöka på Ca Carlsson på Karlbergvägen (Odenplans tunnebana). Annorlunda.

Sumpans Sportfiske är bra. Sportfiskeboden i Täby har jag otroligt nog aldrig besökt. Det är en butik som brukar få bra vitsord.
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                130 svar
                25 337 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                6 svar
                1 232 visningar
                0 gillar