Hej på er alla fiskegalningar tänkte höra med er om elmotorköp i usa är det någon ide att köpa därifrån och vad kostar frakten? Funderar på en minn kota traxxis 55. tacksam för svar!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bass pro
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jimpis80 Visa inläggHej på er alla fiskegalningar tänkte höra med er om elmotorköp i usa är det någon ide att köpa därifrån och vad kostar frakten? Funderar på en minn kota traxxis 55. tacksam för svar!!
Vissa produkter får dem inte sälja utanför USA, och jag tror att det är så med Minn Kota. Annars kostar frakten ganska mycket och du får betala tull, moms och även moms på frakten. Det blir inte så billigt. Företaget som importerar Minn Kota skickar säkert allt via sjöfrakt och det blir billigare eftersom dem skickar så många samtidigt.
Tänk även på att du får ingen garanti i Sverige på privat importerade motorer.
Det kan löna sig att försöka pruta lite med en svensk handlare.
-
Jag slapp från tull och moms när jag beställde från Bass Pro, och trots att jag valde den billigare fraktvarianten så kom prylarna på fem dagar. Men jag hade kanske tur den gången?
När jag handlade på Cabelas fick jag betala tullen kontant direkt till budfirman när de ringde på, svindyrt. Fick låna av grannen för att lösa det.
Kommentera
-
Vad jag vet, så finns det ett frihandelsavtal mellan Storbritannien och USA.
Det skulle betyda att om tex Bass Pro skulle ha ett Europalager i Storbritannien (inom EU:s gränser), så skulle vi här i Sverige kunna få varorna vi beställde från USA levererade från ett lager inom EU.
Eftersom det inte finns några interna tullar inom EU skulle vi få varorna levererade till Sverige mycket billigare.
Jag mailade dessa tankar till Bass Pro, men de svarade att de inte hade några planer på ett europalager.
Dessutom tror jag att man skulle slippa svensk moms om man betalt moms i ett annat EU-land.
Jag tror inta att amerikanerna riktigt förstår, de är så inskränkta i sin egen värld, så de ser inte omvärlden.
Var det inte på tal att det skulle skrivas ett frihandelsavtal mellan USA och EU ?
Hur har det gått med detta ?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
|
130 svar
25 769 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg