Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stör mig något otroligt mycket på när man har köpt ett nytt bete och glömmer att ta bort gummit/plasten på krokarna innan man börjar fiska..
    "Filéa: Att utföra en farlig och slemmig knivlek på köksbänken."

Kommentera

• Ursprungligen postat av rickardsen Visa inlägg
      folk som håller spöt med rullen åt "fel" håll, tex haspelrulle uppåt å en multirulle neråt....
      Ja, det vore ju dumt att i så fall vänligt meddela att de håller fel!
      Det måste väl vara jobbigt att behöva få en irritationskänsla inom sig för en sån skitgrej?
      Livet består av så mycket tyngre och värre saker än så. Om man nu analyserar en sån grej och låter känslor ta över så kan man väl istället skratta lite tyst för sig själv och vara glad över att man själv håller "rätt"
      Det är en mycket skönare känsla..

Om du vill veta av en sak som är jobbigt så kan du testa att fiska med rullen åt "fel" håll, man blir invaliidooo
      Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

• Ursprungligen postat av Masken_Gurra Visa inlägg
        Självklart är det möjligt att man skulle få lax/öring på gäddspinn. Om jag får det så får fisken gå tillbaka (äter inte giftig fisk) ändå och det kan dom ju ha som regel helt enkelt att har man gäddfiskekort så får man inte ta upp fettfenefisk, sen om folk bryter mot regeln så är det ju en annan sak, ska vi förbjuda att man kör bil bara för att man kanske kör på någon?
        Jag vill hålla med dig, men tyvärr så är människan (majoriteten) ett oerhört stort hot mot hela jordens ekosystem.
        Dessutom är vi inte utrotningshotade så som laxen, långt ifrån. Jorden är minst sagt överpopulerad av människor och just det är ett av dom största hoten.

Jag är rädd för att man förmodligen bara skulle gynna naturen om folk blev överkörda. Jag må vara oetisk och ond, men risken med att man "kanske" får en lax på kroken är procentuellt betydligt mer värt att försöka motverka, än risken med att bilar "kanske" kör på en människa. (Tänker på bestånd och främjande av den biologiska mångfalden)
        Visst, det glider omkring betydligt fler bilar än laxar i Sverige, men så borde inte fallet vara.

Jag gillar min ovanstående positiva kommentar kontra denna negativa kommentar
        Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

• 1: Nätfiske
          2: Idioter som kommer i sportbåtar på TOK för nära fiskebåtarna
          3: Alla som tar all fisk bara för att det är "deras" när den nappat och skiter i reglerna
          4: Folk som gräver i ens fiskelåda/saker
          5: Tjuvfiske
          6: Att fiskare inte kan tipsa varandra och hjälpa de som inte vet riktigt hur det ska vara...
          7: Spinnare som inte spinner!
          8: Drömfiskar som släpper precis i sista sekund, otroligt uppretande!
          9: Folk som sjänger skräp och skit i vattnet
          10: Abborrens taggiga jävla fena som man alltid ska sticka sig på
          En fisk man inte fått upp är alltid enorm

Kommentera

• Nu när det är vinterfiske som gäller stör jag mig på alla som slänger borren på isen.Har sett några som skurit sig illa på vassa borrskär.På tävling MÅSTE man borra fast borren.Ser varje dag bilder/filmer med lyckliga fiskare som har en vass isborr liggandes bredvid sig.Halkar man till och sätter ner handen är man inte lika lycklig längre.

Kommentera

• Ja när pilsnern tar slut är det fan fara o färde med fisketuren...
              Skitfiske då!!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av saiko Visa inlägg
                Nu när det är vinterfiske som gäller stör jag mig på alla som slänger borren på isen.Har sett några som skurit sig illa på vassa borrskär.På tävling MÅSTE man borra fast borren.Ser varje dag bilder/filmer med lyckliga fiskare som har en vass isborr liggandes bredvid sig.Halkar man till och sätter ner handen är man inte lika lycklig längre.
                Det är nästan värre med alla hål de borrar. En gång i tiden höll jag på med långfärdsskridskor. Det var på den tiden så grillorna hade stock av trä och fästes på pjäxan med läderremmar. Hur som helst så susade jag fram över isen på en fjärd med vinden i ryggen och solen i nyllet när det plötsligt blev tvärstopp. Jag hade i full fart kört in i det frusna månlandskap som antagligen var resterna av gårdagens pimpeltävling. Gjorde naturligvis tidernas marksyning och kanade, på mage, säkert en tjugofem meter över det ojämna och stenhårda underlaget. Ett av mina plågsammaste "fiskeminnen". Pimpeltävlingar är tamigf*n allmänfarliga!

Kommentera

• Det finns flera saker jag blir irriterad eller upprörd över i fiskevärlden:

Posörerna - De som ska ha det senaste, bästa, dyraste m m men som inte kan skilja på en mört och en gädda

Mängdfångstutrustning - Trålare, drivgarnsfiske mm som utan hänsyn till ett hållbart fiske tar allt de kommer över

Ryckfiske - Idioter som använder denna metod skulle pryglas på städernas torg för offentlighetens förnöjelse

Men det som stör mig, till och med gör mig smått vansinnig, är alla jävla byfånar som MÅSTE dricka sig onykter varje gång det ska fiskas. De svinar ner i naturen, är ett jävla störningmoment, är en fara för andra i deras närhet och är dessutom allmänt idiotiska.

Sen blir jag förbannad varje gång man sitter och pimplar och, det lika säkert som att det kommer en dag imorgon också,alltid verkar vara så att det bara måste komma en tokfan på skoter och köra förbi ett par meter från där man fiskar och skrämmer iväg alla fiskar. Så där bara på rent djävulskap!

//Tantor
                  [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

• Tantor, jag skriver upp på allt förutom den lilla detaljen - prygel.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                      Tantor, jag skriver upp på allt förutom den lilla detaljen - prygel.
                      Lite prygel borde de allt få de som hemfaller till denna avart av fiske!

Bara så pass att de avstår varje gång suget att ryckfiska uppstår!

//Tantor
                      [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 063 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman