Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• folk som håller spöt med rullen åt "fel" håll, tex haspelrulle uppåt å en multirulle neråt....

Kommentera

• vad menar du med rovfisket? Menar du folk som tar hem obegripligt mycket eller bara det att man tar hem något??

Kommentera

• Mest störande, alla kategorier, är när jag ser att det är en liten kink på titanium-vajern, eller att den plastöverdragna tafsen börjar se sliten ut, men jag struntar i att byta av ren slöhet.... och sedan går tafsen av varvid något härligt bete +300 spänn försvinner... Slött och korkat och ens eget fel. Finns inget värre (eftersom jag inte kan skylla på någon annan än mig själv).

I ett större perspektiv stör jag mig på att vi med skattepengar subventionerar svenskt och europeiskt yrkes(över)fiske. Det känns så där att arbeta och att delar av det jag tjänar går till att sponsra något jag absolut inte kan sympatisera med.
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

• 1) Catch and release poliser
          2) Catch and release poliser
          3) Catch and release poliser
          4) Catch and release poliser
          5) Catch and release poliser
          6) Fixering på storlek och kvantitet

Varför: C & R poliser är äckligt belärande - jag tar aldrig med mig hem för mycket. Jag lägger inte ens det jag tar i frysen - ville jag ha fryst fisk kan jag gå till ica. Dessutom om de verkligen brydde sig om djurvälfärd borde de väl bli vegetarianer och sluta äta kött! Eller bry er inte om sportfiskare - bry er om fritids och yrkesfisket istället!

Jeg har också mina åsikter om C & R som t.ex. varför överhuvudtaget dra en levande varelse ur i sin livsmiljö med ingen annan intension om att bli fotat? Svar: För att det är kul och för att man kan! Människans gudsyndrom mot andra levande djur!

Men när en fisk ska släppas tillbaka och man hantera den varsamt, så som att man blöter ned händerna innan man tar i fisken, inte använda hullingar på kroken som är vanligast bland brittiska C & R fiskare - kan de kan andra också, försöker släppa tillbaks fisken utan att dra den upp på land då tycker jag det är fint. Sådan grejor borde man kanske tänka på innan man springa runt och dömer andra!

C & R eller ej - det är sunt förnuft som gäller - hantera fisken varsamt eller inte ta hem mer än vad man kan äta på en gång - lever man upp till dessa grejor då borde ingen gnälla över den andra och det är sjukt att oss som tar hem vad vi fångar att vi måste förklara till dessa helgon att vi inte tar hem onödigt mycket!

Fixering: Slappna av och njuta av fisket - svårare än så är det inte!

Kommentera

• Allt innom fisket och vad som kan hända på tripperna har jag inget emot, om de så är dåligt väder, dålig tur, stormbyar osv osv.

Men jag fattar inte dessa posers med deras fiskar, FRONTA FISKEN på fotot och försöka gömma fingrarna bakom fisken och sen påstå att fisken väger 150kg, kom igen. Alla som fiskar och fångat fisk ser direkt på en fisk om den väger 1kg eller 10kg oavsett hur mycke man frontar den vid foto tillfället. Samma sak med de nötter som tror att deras fina fisk på bild väger 20+ när de finns andra bilder med större fiskar som väger 10+.....kalibrera vågen och läs av skalan rätt eller ställ in den på kg o inget annat.
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Folk som pimplar & slänger fisken på isen levande. Sjukt onödigt & ren slöhet att inte ha ihjäl den först! Så bråttom har du inte att släppa ner igen!

Kommentera

• Motvind på sjön när man ror

Kommentera

• 1: Föreldrar som inte förstår att vi måste skaffa en båt!

2:Föreldrar som inte fattar att man måste slösa pengar på en massa onödig utrustning!

Kommentera

• Ursprungligen postat av fotboll=) Visa inlägg
                    1: Föreldrar som inte förstår att vi måste skaffa en båt!

2:Föreldrar som inte fattar att man måste slösa pengar på en massa onödig utrustning!
                    Punkt nummer 2: Investera menar du, inte slösa

Kommentera

• Ja, hrmm... ursäkta, felformulering!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 063 visningar