Hur förvarar ni alla era grejer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur förvarar ni alla era grejer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trollingspöna uppsatta på väggen i hallen.
    Vertikal och spinnspöna på väggen på kontoret.
    Frontmotor och djupriggar uppställda i vardagsrummet.
    Beteslådorna 12St kategoriserat i 2 plastbackar.
    Ekolod, surfplatta, fjärr till frontmotor, alla fästen, gopro och vanlig kamera samt paravaner i en plastback.
    Också i hallen...

Underbar sambo som tillåter allt och tycker snygga fiskeprylar passar som inredning.

Lite övertalning så kommer nya vertikalspöt ovanför sängen eller i trappen
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Med två barn och boende i Stockholm så är det inte överdrivet med ledigt utrymme. Har grejer i "skrubben" som är en garderob på ca 5-6 kvm. En del hänger runt omkring och det mest ligger i lådor som syns i ena hörnet eller hänger i hink. Spön är redo i bil eller ihop packade i skrubben. Försöker att ha så mycket klart som möjligt så jag kan dra när det ges tillfälle. Gillar planolådor för småplock så man kan stapla lådorna och enklare ha lite koll på grejerna.

Även om jag älskar hantverk och har en del fina beten så är det för mig verktyg för en hobby. Skulle inte vilja ha det framme i vardagsrum eller liknande men visst i ett garage eller verkstadslokal kan det passa.

Click image for larger version

Name:	skrubben.jpg
Views:	1
Size:	217,9 KB
ID:	1769766

Kommentera

Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
        Med två barn och boende i Stockholm så är det inte överdrivet med ledigt utrymme. Har grejer i "skrubben" som är en garderob på ca 5-6 kvm. En del hänger runt omkring och det mest ligger i lådor som syns i ena hörnet eller hänger i hink. Spön är redo i bil eller ihop packade i skrubben. Försöker att ha så mycket klart som möjligt så jag kan dra när det ges tillfälle. Gillar planolådor för småplock så man kan stapla lådorna och enklare ha lite koll på grejerna.

Även om jag älskar hantverk och har en del fina beten så är det för mig verktyg för en hobby. Skulle inte vilja ha det framme i vardagsrum eller liknande men visst i ett garage eller verkstadslokal kan det passa.

[ATTACH=CONFIG]58520[/ATTACH]
        När får man komma och hälsa på dig och ta med sig valfritt bete hem?

Kommentera

I en bod har jag ett takhögt skåp smockat med diverseprylar, linor, tafsar, flöten, gamla beten, krokar osv.
          På väggen i samma bod finns 2 krokar från hängrännor där det ligger 2 havsfiskespön, sedan har jag 2 skåp i stugan med grejer som används hyfsat frekvent, packade betesboxar, några tänger osv.
          På bordet står fiskeväskan packad med allt som behövs för en fisketur förutom mat & vatten, mot väggen står resten av mina, frugans och farsans spön, totalt kanske 15-20 spön.

Funderar på om man ska rycka fram sticksågen och fixa lite mer hållare som funkar som krokarna från hängrännorna men man kommer ju aldrig till skott som vanligt.
          -----------PB's!-----------
          Gädda 8,7 kg
          Harr 0,5 kg
          Abborre 0,8 kg
          Torsk 2,4 kg
          Havsöring 3,5 kg
          Näbbgädda
          Strömming
          Mört
          Skrabb

Kommentera

2 garderober. ena med ekolod+hållare+ beteshink på golvet sen massa kläder hängande. andra med 1väska med alla betesboxar som jag alltid har med en till väska med betesboxar med ifall att prylarna. sen en kartong med jigg central lagret i. och spöna längst väggen

Kommentera

Fan vilken ordning alla verkar ha själv så har jag allt huller om buller i hela huset. Har gått i tankarna om att dedikera ett rum bara för fisket, måste bara slå slag i saken, har ju bara gått 3 år än.

Kommentera

Jag har nyligen flyttat till ett hus med familjen och i källaren har jag ett rum med fiskeprylarna.
                Ska såklart fixa något lämpligt sätt att förvara allt på i fiskerummet för nu är det mest "formation skithög" där nere...

Det första som ska göras är att ordna med lite bättre belysning för nu känns det som en "fritzelkällare" där nere :-)

Kommentera

Har en liten garderob om ca 3 kvm där allt förvaras - dock inte strukturerat än. Har köpt vertikala spöhållare men har inte monterat upp och så har jag plan för beten på väggen och ett litet bord med bindstäd konstant monterat men inget har blivit av. Nu är det huller om buller blandat med verktyg och dammsugare å fan hans moster.

Kommentera

Jag har inte så fasligt mycket fiskegrejer (än så länge) och då jag bor i en liten lägenhet så har jag satsat på att trycka in så mycket som möjligt i en liten standard garderob. Blev dock tvungen att improvisera och såga bort en bit av garderobens tak för att en del av mina spön, som sitter på insidan av dörren, skulle rymmas.

Av någon anledning kan jag för allt i världen inte få bilden vänd åt rätt håll...
                    Click image for larger version

Name:	20130829_212739.jpg
Views:	1
Size:	582,8 KB
ID:	1769782

Kommentera

Ursprungligen postat av JAWest Visa inlägg
                      Jag har inte så fasligt mycket fiskegrejer (än så länge) och då jag bor i en liten lägenhet så har jag satsat på att trycka in så mycket som möjligt i en liten standard garderob. Blev dock tvungen att improvisera och såga bort en bit av garderobens tak för att en del av mina spön, som sitter på insidan av dörren, skulle rymmas.

Av någon anledning kan jag för allt i världen inte få bilden vänd åt rätt håll...
                      [ATTACH=CONFIG]58592[/ATTACH]
                      var har du köpt spöhållaren??? behöver verkligen nån smart sak som inte tar så stor plats att sätta upp i garaget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 452 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art