nätfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nätfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av danbanan
    "Håller till viss del med föregående talare, men:"
    kanske är på sin plats att påpeka att det var ALQ jag delvis höll med, Hemis inlägg kom medans jag skrev mitt

"glesbygdskavajen" det var sjukt roligt!
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
      "glesbygdskavajen" det var sjukt roligt!
      haha, det tog ett tag innan jag fatta. Glesbygdskavaj är väl det enda bra namnet på en HH modell gammal. BTW så har farmor stickat mössan, och hon hoppas nog snarare på abborrar så hon kan göra sin illegalt goda abborrgröt!

Kommentera

mååååånga är det som sitter och håller koll på denna tråd!!! lite som att stå vid en rondell mitt i vintern och bara vänta på avåkningar!!!! :-)
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
          mååååånga är det som sitter och håller koll på denna tråd!!! lite som att stå vid en rondell mitt i vintern och bara vänta på avåkningar!!!! :-)
          Det gäller att hålla tungan i rätt mun!

Jag håller med P A. Det är trålarna och dom som dammsuger bottnarna som är det stora problemet. Men dom träffar vi ju aldrig på och kan skälla på. När fisken försvinner pga dom så blir det osämja mellan husbehovsfiskarna och sportfiskarna istället. Vi fiskar ju på samma ställen.
          !!!!!

Kommentera

Eftersom alla väntar på en avåkning och många vill säga det så tar jag på mig det:
            Förbjud nätfisket. Är du pigg nog att nätfiska är du pigg nog att meta. Det finns liksom inga förklaringar till att nätfisket skulle tillåtas. I så fall borde man få jaga älg med nät också. Vad Sverige behöver är fler sportfiskare, eller som de säger betydligt bättre i Danmark "lustfiskare". Framför allt fler sportfiskare som är medlemmar i Sportfiskarna så att de blir en kraft som kan begränsa detta föråldrade fiske.
            Och när jag ändå har foten i munnen, förbjud yrkesfisket. Varför hålla på och tjata om att det är en viktig yrkeskategori; det finns betydligt fler som säljer dammsugare dörr till dörr och det är ingen som gör vad som helst för att skydda dem. Och komma och snacka om att det är ett kulturarv; kulturen förändras med samhället. Var fan var alla levande kulturarvsförespråkare (ooooh, långt ord) när dödsstraffet togs bort? Vem ville ha kvar det bara för att en kulturell yrkesgrupp (bödlarna) skulle försvinna. Rädda fisket och tillåt några yrkesfiskare när beståndet tål det.
            Och fiskodlingar.... hur många kilo snusktrålade yngel krävs det inte för att göda en ful regnbåge?
            Så, nu är jag klar. Låt helvets eldar regna ner på mig.

Kommentera

Hade tänkt att skriva som föregående talare var inne på att varför måste dom lägga nät när dom kan ta ett spö och plocka upp sin egen matfisk med istället? Så svårt är det inte att plocka upp ett par matgösar eller borrar.

Men å andra sidan har jag ingen koll på vad som förstör fisket och inte så ska väll inte uttala mig. Det enda jag är säker på är att en massa nät över "mina" grynnor är irriterande.
              Gone Fishing!

Kommentera

När vi ändå är inne på nät. Låg i en vassvik och fiskade och såg ett par personer slänga nät och rodde längst vassen. Är detta tillåtet? Såg mysko ut iaf men eftersom man inte har nån koll på lagar och regler så sket jag i det.
                Gone Fishing!

Kommentera

nät

Tack för tipsen, jag har inget emot att folk lägger nät för att få lite matfisk. Men när det ligger 200 metersnät som det tas hundratals gösar på blir man smått förbannad. Ska fortsätta forska i detta snackade med en kompis igår vars farsa är fisketillsynigsman. Dom hade förra året beslagtagit nät som använts för tjuvfiske just i Edeboviken. Verkade vara en hel del fuffelfiske just i denna vik enligt dom. Även någon yrkesfiskare som hade lagt i Edeboviken utan lov förra året som fick hämta tillbaks näten på polis stationen.

Kommentera

De kanske va på jakt efter betesfisk, du skulle ha frågat. Det är just i sådana här fall som ryckten och tolkningar poppar upp.

Ursprungligen postat av DragQ
                    När vi ändå är inne på nät. Låg i en vassvik och fiskade och såg ett par personer slänga nät och rodde längst vassen. Är detta tillåtet? Såg mysko ut iaf men eftersom man inte har nån koll på lagar och regler så sket jag i det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zil
                      De kanske va på jakt efter betesfisk, du skulle ha frågat. Det är just i sådana här fall som ryckten och tolkningar poppar upp.
                      Ahhh kan ju ha varit fallet. Så långt tänkte jag aldrig
                      Nästa gång så gör jag som du säger och frågar helt enkelt =)
                      Gone Fishing!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline