underskattat att fiska gädda i åar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

underskattat att fiska gädda i åar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	203,7 KB
ID:	1771416

Jag är sugen på att testa "övre föret" mer, kan va svårt att komma fram men där man ser sävjaån rinna ut i Fyrisån finns en spång runt. Man kan se den på bilden. Va där i somras men va så sjukt mkt vass i vägen för att komma ner när utloppet. Finns ett fågeltorn där spången slutar och det fanns väldigt mkt småfisk där. Kanske värt att testa mer nu på vårsäden innan växtlighet hunnit växa till sig och det är lektider

Kommentera

Tjena stahre!! om du nångång ska ut å springa på land i uppsala så pm:a gärna då jag inte har nått emot en riktig promenad med fiskegrejjor Är sjukt sugen på att prova ån vid ulva! har inte kommit så långt än tyvärr!
      Senast ändrad av Junior__; 2014-01-08, 23:02.

Kommentera

Hakar oxå gärna på någon gång för lite åfiske

Kommentera

Ser att du är utifrån Almunge archaon, hur är det med gädda och borre i lötsjön och långsjön!? har varit rätt dött där tycker jag!

Kommentera

Ursprungligen postat av Archaon Visa inlägg
            Kanske ska ta och dra ihop ett gäng glada å-fiskare i Uppsala och åka ut och fiska ihop?
            Låter som en kul grej.

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg

Jag är sugen på att testa "övre föret" mer, kan va svårt att komma fram men där man ser sävjaån rinna ut i Fyrisån finns en spång runt. Man kan se den på bilden. Va där i somras men va så sjukt mkt vass i vägen för att komma ner när utloppet. Finns ett fågeltorn där spången slutar och det fanns väldigt mkt småfisk där. Kanske värt att testa mer nu på vårsäden innan växtlighet hunnit växa till sig och det är lektider
            Man får fuska och ta båten upp

Kommentera

Har bara fått någon enstaka aborre i de sjöarna, de kräver båt vilket jag saknar för stunden. Annars verkar det finnas en hel del fisk, finns ju även gös i lötsjön och största aborren uppfiskad förra året tror jag låg närmare 2kg (inte jag)

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
                Låter som en kul grej.

Man får fuska och ta båten upp
                Haha bara bättre! Jävligt begränsat att fiska från land runt övre föret. Vadare kanske skulle gå men det är så dyig botten så då lär man vak sitta fast...
                Alla ni från Uppsala med omnejd, jag är absolut på att testa lite åfiske. Säg till bara, då jag själv är oerhört dålig på att planera saker o ting. Nu ser ju tyvärr vintern ut att komma till helgen och efterkommande vecka...

Kommentera

Och du Archaon! Har du känningar kring funbosjön är den rätt fin för gädda, har alla fall vart. Och sävjaån/funboån som jag nämde tidigare kommer från funbosjön och mynnar ut i Fyrisån på bilden jag la upp i tråden. I denna å vet jag att aspen går upp. Om man nu känner att man verkligen vill fiska efter asp.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Haha bara bättre! Jävligt begränsat att fiska från land runt övre föret. Vadare kanske skulle gå men det är så dyig botten så då lär man vak sitta fast...
                    Alla ni från Uppsala med omnejd, jag är absolut på att testa lite åfiske. Säg till bara, då jag själv är oerhört dålig på att planera saker o ting. Nu ser ju tyvärr vintern ut att komma till helgen och efterkommande vecka...
                    Jag hade tänkt försöka dra lite abborre i ån i helgen men vet inte om vädret gör mig så sugen.

Kommentera

När jag bodde i Uppsala försökte jag fiska mycket I fyrisån. Dock bästa stället jag hittade var uppe vid Ulvakvarn och nedströms.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 063 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman