Jag är sugen på att testa "övre föret" mer, kan va svårt att komma fram men där man ser sävjaån rinna ut i Fyrisån finns en spång runt. Man kan se den på bilden. Va där i somras men va så sjukt mkt vass i vägen för att komma ner när utloppet. Finns ett fågeltorn där spången slutar och det fanns väldigt mkt småfisk där. Kanske värt att testa mer nu på vårsäden innan växtlighet hunnit växa till sig och det är lektider
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
underskattat att fiska gädda i åar?
Collapse
X
-
Jag är sugen på att testa "övre föret" mer, kan va svårt att komma fram men där man ser sävjaån rinna ut i Fyrisån finns en spång runt. Man kan se den på bilden. Va där i somras men va så sjukt mkt vass i vägen för att komma ner när utloppet. Finns ett fågeltorn där spången slutar och det fanns väldigt mkt småfisk där. Kanske värt att testa mer nu på vårsäden innan växtlighet hunnit växa till sig och det är lektider
-
-
Ursprungligen postat av Archaon Visa inläggKanske ska ta och dra ihop ett gäng glada å-fiskare i Uppsala och åka ut och fiska ihop?
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av index Visa inläggLåter som en kul grej.
Man får fuska och ta båten upp
Alla ni från Uppsala med omnejd, jag är absolut på att testa lite åfiske. Säg till bara, då jag själv är oerhört dålig på att planera saker o ting. Nu ser ju tyvärr vintern ut att komma till helgen och efterkommande vecka...
Kommentera
-
Och du Archaon! Har du känningar kring funbosjön är den rätt fin för gädda, har alla fall vart. Och sävjaån/funboån som jag nämde tidigare kommer från funbosjön och mynnar ut i Fyrisån på bilden jag la upp i tråden. I denna å vet jag att aspen går upp. Om man nu känner att man verkligen vill fiska efter asp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggHaha bara bättre! Jävligt begränsat att fiska från land runt övre föret. Vadare kanske skulle gå men det är så dyig botten så då lär man vak sitta fast...
Alla ni från Uppsala med omnejd, jag är absolut på att testa lite åfiske. Säg till bara, då jag själv är oerhört dålig på att planera saker o ting. Nu ser ju tyvärr vintern ut att komma till helgen och efterkommande vecka...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
|
9 svar
1 063 visningar
0 gillar