Våga vägra fluga... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra fluga...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Filip_the_on Visa inlägg
    "Harr"... Sluta representera flugfiskare. Du får nog bara "fördomarna" att öka. Dessutom skriver du "värför". Lär dig stava!

. Ja, hur som hällst. Meningen med flugfiske...
    det heter helst...om vi nu ska klaga på stavning...

gött o dra upp en idiotgammal tråd o dessutom vara förbannad! det e sånt vi gillar!
    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

• Ursprungligen postat av Harmageddon Visa inlägg
      Emellanåt så dyker det upp sådana här otroligt osammanhängande trådar i alla forum. Vad är egentligen ändamålet?

Skulle inte flugfiske platsa här i detta forumet? Eller skulle inte allt fiske (lagligt) platsa här? Om det nu är så att någon stör sig på något fiskesätt (lagligt) så bryt,eller byt till annat forum det finns ju ingen som tvingar er som inte trivs att vara här.

Jag ser det som att vissa element försöker att få en svammeltråd bara för sitt eget höga nöjes skull.

Lägg ner och försök att få en trevligare sammanhängande vistelse här på fiskesnack,det mår alla f.. så mycket bättre av.

God fortsättning på er alla trevliga fiskare oavsett om du diggar det ena eller det andra fisket.

/rolf
      Fint sagt, Rolf

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken Visa inlägg
        I O M att Sturgeon nu så fint :-) föregått med gott exempel så tänkte jag starta en till lista. Ett litet upprop mot OMOTIVERAT medvetet flugfiske efter arter som inte "ska" tas på fluga. Jag har läge grynnat på varför man inte får fiska med mask efter bäcköring enligt vissa...det fukar ju skitbra...
        (visst kan jag hantera i a f tillräckligt för mina behov ett flugspö)
        I arterna jag tänkte mig på listan finns b l a : Sej (monster-sejen från förr på sjunklina var ju kul (Push-Up var det eller?) men...) torsk, ål, sutare, brax, karp, gös o dyl. Jag fattar att sik, harr, "ädelfisk" o gädda (ibland är det effektivast på dessa arter. Ibland.) lämpar sig för denna metod men ärligt talat...nu ska jag gå och jerka lite brax...jag vet att det funkar (har fått flera) men det känns lite...sådar. Är det "fajten" man vill åt så är det ju bara att tjacka ett 10 fots spagettispö & 0,20 nylon, som man kör på småfiskmetet, det blir en jäkla fajt men det går att ta stor fisk på det..bara att ev C&R blir ju lidande.
        Nyckelord: Självdistans / glädje :-) (det finns synonymordbok i "word" i datorn om någon behöver det)

ARTLISTA: förslag?

VÄGRINGS LISTA:
        1. Pålacken

All fisk är kul att fiska med fluga. Vill man ha fajt ska man fiska med flugspö.. inte fjollfiska efter gädda med ett jerkspö där det inte är någon kamp och det är i stort sett bara att dra in fisken.. sen finns risken att gäddan skadas mer med dessa jättekrokar på jerkdragen.minns att jag slet sönder ryggen på en när den felkrokades... Att fiska med fluga är en konst..att fiska med fiskedrag är simpelt och väldigt enkelt att få fisk med....En fajt är en fajt och det går inte att få med styva jerkspön m.m.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
        22 svar
        3 443 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nextline  
        Startad av geson, 2010-08-05, 15:29