Våga vägra fluga... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra fluga...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av opettersson
    Om Du ska få mycket fisk, kan Du ju alltid lägga nät eller tråla sönder hela havsbotten....
    Visst är det skönt med flugfiskarens avslappnade inställning till fångst resultatet!
    Rätt vanligt när man misslyckas totalt!
    Senast ändrad av TAMTAM; 2005-08-22, 18:37.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken
      Jag startade denna tråden för att det är kul att läsa av folks totala humorbefrielse. Kolla bara den grymma våga vägra jerk listan....Hé Hé...Jag är inte emot flugfiske. Tycker däremot att det är jävligt trist med låsningar.

Därför en liten nystartad tävling.
      "Vem vill inte bli FiskFi**a"

Skriv in o rösta" (129kr/m)...så får du chansen att bli en av dem som slipper denna fina titel

EX: Du står vid vattnet, 4 grader varmt, mars. träd bakom. 20 st 2-5kgs HÖ i vattnet ca 45m ut. 10-15 m/s motvind. (Pålandsvind). Långgrunt. tång.
      Frågan är nu: vad använder en normalt funtad fiskare?

A. FLUGSPÖ? # 7-8

B. MULTIRULLE? + 10 fotare.

C. HASPEL? +10 fotare.

D. ENORM karphåv. matta, karpsäck, vågnät, 3st karpsön (+ ev reserv & några till flötmete.) 100 kg räkmäsk, rodpod(s), en tung som fan men bärbar soffa. Tält, Alarm, sovsäck. säng. indikatorer. 150kg bly. 10000 rullar. slangbellor mäskningsrör. + diverse annat nödvändigt & en lastbil att frakta allt i.

jag chansar på..... D??
      var det rätt?? när får jag veta??
      [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

• Tja, du vinner ju tävlingen som var utlyst innan på "våga vägra konstiga nic´s"
        "frank3n5731n"
        Vad det gäller f***- tävlingen ser juryn över tävlingsreglerna just nu och i sann schlageranda kommer alla att lämna in sina röstsedlar i direktsändning.
        Vi har nu från tävlingskommissionen sida även inför en ny poäng. Nämligen NIO poäng. På almänn begäran. Mest för att höra grekland ta nio poäng i TV.
        (Franskakurs 1A: Greece, nine points = Girs, neuf point :-))))
        DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• Ny Tittartävling!

DEN SOM TITTAR MEST VINNER!

Favorit i lopp 1 är P A.
          Senast ändrad av Pålacken; 2005-08-26, 11:47.
          DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• Om flugfiske är så dåligt värför flugfiskar alla fiskekändisar. Tex Broman,Bård,Lars,Öste,Rolf,Lidman,William,Bobo,Ber gqvist,Westrin och kungen. Till skillnad från spinnfiske och mete. Jag vet bara en kändis som håller på med spinnfiske och det är den där mikael som fiskar med Broman och han är en fjant som förstör programet fiskedrag. Oh när jag tänker på mete tänker jag på grindpalm som äter maggots snuskhummer, alla metare är typ såna. Fy sjutton.
            Det sista en fiskare gör e och ge upp hoppet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Harr
              Oh när jag tänker på mete tänker jag på grindpalm som äter maggots snuskhummer, alla metare är typ såna. Fy sjutton.

hahaha... hör att du aldrig har metat förut?
              För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

• "Harr"... Sluta representera flugfiskare. Du får nog bara "fördomarna" att öka. Dessutom skriver du "värför". Lär dig stava!

. Ja, hur som hällst. Meningen med flugfiske är att det VANLIGTVIS krävs mer strategi än vid vanligt spinnfiske och det är mer känsla i det. Visst, man måste hitta fisken och använda rätt sorts drag vid spinnfiske men det är ändå inte samma sak. I flugfiske måste du räkna med mycket mer och det är där naturvetandet kommer in. Man måste lära sig alla sländors och andra insektes namn, kläckningstid, naturliga miljö etc. Dessutom måste du komma på hur du på bästa sätt immiterar den insekt som har kläckning vid just det tillfället. Därför anser sig flugfiskare ofta vara bättre än andra på naturvetande än andra fiskare.

Och nu säger jag inte att t.ex. karpfiske inte kräver taktik och strategi. Det jag däremot påstor är att karpfiskare är något mer bekväma i sitt fiske. Man riggar upp sin fiskeutrustning, sätter sig och väntar och läser en tidning. Flugfiskare söker sig däremot till mitten av ingenstans, letar upp vakande fisk, försöker komma på vilka insekter det är de äter och kör igång med fiskandet.

Många flugfiskare är inte ute efter att fånga den enorma fisken heller som många gäddfiskare är, utan fiskar bara för fiskandets skull. En flugfiskare kan vara nöjd med ett fiskepass utan ett ända napp.

Och nu till den typiska fördomen: "Det är mindre manligt och fjantigt att flugfiska". SKITSNACK!
                Karpfiskare sitter på sin röv i solen och dricker en kall öl och kaller det manligt, eller ligger inne i sitt tält och surfar på sin laptop och kallar det manligt. Och nej, detta är inte bara något jag hittar på, utan är någonting jag har sett med egna ögon. Flugfiskare åker upp till ex. Abisko, tar en helikopterfärd till en bra fiskeälv, bor där i en vecka på frystork, makaroner, knäckebröd och den eventuella fångsten, skiter i skogen där man får 20 myggbet per skitrunda, bor i ett iskallt tält och man har inget sätt att kommunisera med omvärlden såvida man inte har en satellittelefon. Och nu till slutklämmen: VI ÄLSKAR DET!!!

Kommentera

• Tråden är 4.5 år gammal.......låt den få vila.....
                  Gott nytt och skål på er...
                  There's a thin line between fishing and standing on a shore like an idiot.

Kommentera

• HA ha ha.

Riktigt gott nytt år på er alla.
                    Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

• Emellanåt så dyker det upp sådana här otroligt osammanhängande trådar i alla forum. Vad är egentligen ändamålet?

Skulle inte flugfiske platsa här i detta forumet? Eller skulle inte allt fiske (lagligt) platsa här? Om det nu är så att någon stör sig på något fiskesätt (lagligt) så bryt,eller byt till annat forum det finns ju ingen som tvingar er som inte trivs att vara här.

Jag ser det som att vissa element försöker att få en svammeltråd bara för sitt eget höga nöjes skull.

Lägg ner och försök att få en trevligare sammanhängande vistelse här på fiskesnack,det mår alla f.. så mycket bättre av.

God fortsättning på er alla trevliga fiskare oavsett om du diggar det ena eller det andra fisket.

/rolf
                      Senast ändrad av Harmageddon; 2010-01-01, 01:25. Anledning: p

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 443 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29