Våga vägra fluga... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra fluga...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det man inte kan hantera är lika bra att man låter bli....Så vägra på ni ...
    Kråkan

Kommentera

Nej mannen!!! Du stjäl ju min show

Trevlig tråd, men tyvärr har jag ingen erfarenhet av att flugfiska efter icke flugfiskebara fiskar. Så jag kan inte tillföra något.

/K
      sigpic

Kommentera

Skribenter med humor och hjärtat på rätta stället verkar det finns gott om här.

Jag skrattar så jag kroknar när jag läser detta.

Borrul: Du måste ha skadeskjutit någon med en sådan dräpande text, keep up the good work.

Flugfiske har sina givna tillfällen, men det är ingen för mig som får mer trassel och huvudvärk av det än glädje och fisk på kroken...
        /Berndtsson

Kommentera

Våga flugfiska mera, flugfisket är mera naturnära än det så kallade skrotfisket, ja kasta med tunga plåtbitar eller plastklumpar som plaskar och för oväsen vid vattnet. Nej tacka vet ja flugfisket, tyst och mjukt lägger man ut sin dunkrok i ett med naturen.
          Ni spinnfiskare har mycket att lära av flugfiskarna när det gäller att komma i harmoni med naturen, istället för att gå omkring och kasta era tunga klumpar i vattnet.
          Tumlaren
          trolling är livet

Kommentera

Borrul: Rena KG? nivån på den flugsågningen! Vackert!
            :-) ASG!!!

Vaddå P A ska vi åka till söderby och flugfiska sarv....?
            Fan va kuuuuuuuuuuuuuuuuuul det låter, ta med ditt flugspö så tar jag med mitt metspö & majs..mest fisk vinner...vi ses på S & M klubben. den som förlorar får piska den andra med sitt vinnarspö...

P A se upp för den delade vinden runt björkträdet.....

...."eftersom att trädet där borta bryter vinden i två delar, vilket leder till att den börjar rotera och kommer att föras närmare den där grundtoppen, kommer leda till att det blir en underström som för björklöven över branten där även om granbarren ligger kvar, eftersom att de inte tar upp vind någotsånär lika bra, och detta gör att den blåprickiga rödrandiga storfläckiga bredvingade nattsländan tar skydd med hjälp av dessa björklöv"

Bäckarn: fluga på riktigt köldstela gäddor är effektivare än mycket annat, kanske förutom mete...så jag tycker att du platsar på listan...

Stolt presenterar vi nu:

VÄGRINGSLISTA:
            1. Pålacken
            2. Foppa
            3. Borrul
            4.Elanen
            5.Berndtsson
            6.bäckarn
            7.Jerk kungen
            DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
              Jag är nog med på fluglarvet. Är lite för mycket fjanterier med flugfiske. Dom skall ju alltid vara bäst naturmänniskor. Och tolka naturen rätt i alla lägen. Och då menar jag renodlade flugnissar. Inte dom som är allround i sitt fiske.
              Och det kommer från en som har tagit PH-värden från alla Stockholmssjöar.
              Att tolka naturen gör väl alla rutinerade fiskare oavsett vilken fiskemetod man tillämpar. Vind, temperatur, siktdjup, lufttryck, månens läge, kläckningar, ytjag av bytesfisk osv är pararmetrar som man inte bör ignorera.

Själv fiskar jag med allt förutom trolling (trolling med handhållet spöt är okej ibland)

Kommentera

Flugfiske roxxar.......

Så det så.... :P

Kommentera

Det här var en rolig tråd! Håller med om att det fjantas för mycket och att det finns folk som ska göra flugfisket till nåt extra märkvärdigt och fint.
                  Var sak har sin tid och sin plats.

VÄGRINGSLISTA:
                  1. Pålacken
                  2. Foppa
                  3. Borrul
                  4.Elanen
                  5.Berndtsson
                  6.bäckarn
                  7.Jerk kungen
                  8.Arnenym
                  !!!!!

Kommentera

Som nyligen biten av flugfisket kan jag inte hålla med, men ändå. Jag har nämligen köpt, eller laddat ner, filmer om flugfiske för att lära mig mer.
                    Grabbarna som medverkar i dessa filmer är något av det ni försöker beskriva men vi vanliga flugkastare är nog mer som vilken metare som helst. Jag föredrar bara betet flytande (och konstgjort). Extrema personer finns väl inom alla sporter/hobbies/jobb och varför klanka ner på någon?
                    Övertyga de som inte fiskar alls att börja istället för att gnälla inom leden.

www.fisket.se
                    www.fisket.se

Kommentera

Meta Bäcköring med mask e faktist väldigt roligt. Har gjort det sen ja va liten. Och senast för knappt en månad sen. Men flugfisket e min största passion. Inget snobberi alls , inte på min nivå iaf. Intressant läsning, låter som en viss avundsjuka på er som är emot. Ja har själv varit det en gång i tiden. Stå där å vifta? Tacka vet ja spinn fiske. Men det va då det...
                      Hade inte folk haft olika åsikter och intressen vore nog livet ganska surt!!
                      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 526 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34