Tjena! (en fråga på slutet)
Har idag haft mitt hitills mest Bizzarra bompass.
Efter en rätt normal början på turen med 2 gäddor upp och ett par följare åkte jag vidare till ön Långarn. När jag där drev av en fin kant in mot en sandvik hände någe helt sjukt, ca15 ja 15! öringar följer mitt drag ända in till båten jag såg dem tydligt som skuggor mot den rena sandbottnen. Jag tänkte vafaaan är detta jag måste ju se i syne men i nästa kast var de med in till båtsidan igen kastet efter igen och som en sista föraktfull gest hoppar en fin öring över måttet 4m från båten. Jag driver förbi stället och ankrar innom kast avstånd och går igenom hela draglådan men ingen ville hugga oavsett bete invevnings/hastighet provade tom "upphängar" fluga
.
Nåväl jag tänker att vatusan de vill inte ha mat och åker till spjutsund.
Drar iväg ett kast i mitten av sundet 2 följare in till båten den största på upskattningsvis 4kg! kastet efter är de med igen men hugger inte!!!!!
Helvete! jag börjar bli lätt frustrerad men åker vidare igen driver av en stenstrand på Långarn ligger väl ca 15 m från stranden när jag ser en sten i "driv" riktningen Jag tänker vatusan så långt ut..... Men det var en Jätte öring på ca 6kg som har ett hellt stimm med mindre polare runt omkring sig.
De bara hänger stillastående i vattnet ett par dm under ytan.
Innan jag hinner kasta faller min skugga över gänget och det skingras....
Detta upprepas nästa kant jag driver av samt när jag återvänder till spjutsund.
SÅ: Har någon råkat ut för detta tidigare?
Vad tusan pysslar öringarna med?
Försöker de utpanterade fiskarna samlas för att leka eller?
Har de fått värme slag i det fina vädret idag
?
Vad tror ni?
I vilket fall sjuk fisketur har sett otaliga öringar gissar på 40st!!.
Samt missat 3st som helt klart var på väg att hugga inne vid båten.
Och nää jag ljuger inte och var inte alcoholpåverkad
/Johan
Har idag haft mitt hitills mest Bizzarra bompass.
Efter en rätt normal början på turen med 2 gäddor upp och ett par följare åkte jag vidare till ön Långarn. När jag där drev av en fin kant in mot en sandvik hände någe helt sjukt, ca15 ja 15! öringar följer mitt drag ända in till båten jag såg dem tydligt som skuggor mot den rena sandbottnen. Jag tänkte vafaaan är detta jag måste ju se i syne men i nästa kast var de med in till båtsidan igen kastet efter igen och som en sista föraktfull gest hoppar en fin öring över måttet 4m från båten. Jag driver förbi stället och ankrar innom kast avstånd och går igenom hela draglådan men ingen ville hugga oavsett bete invevnings/hastighet provade tom "upphängar" fluga
.Nåväl jag tänker att vatusan de vill inte ha mat och åker till spjutsund.
Drar iväg ett kast i mitten av sundet 2 följare in till båten den största på upskattningsvis 4kg! kastet efter är de med igen men hugger inte!!!!!
Helvete! jag börjar bli lätt frustrerad men åker vidare igen driver av en stenstrand på Långarn ligger väl ca 15 m från stranden när jag ser en sten i "driv" riktningen Jag tänker vatusan så långt ut..... Men det var en Jätte öring på ca 6kg som har ett hellt stimm med mindre polare runt omkring sig.
De bara hänger stillastående i vattnet ett par dm under ytan.
Innan jag hinner kasta faller min skugga över gänget och det skingras....
Detta upprepas nästa kant jag driver av samt när jag återvänder till spjutsund.
SÅ: Har någon råkat ut för detta tidigare?
Vad tusan pysslar öringarna med?
Försöker de utpanterade fiskarna samlas för att leka eller?
Har de fått värme slag i det fina vädret idag
?Vad tror ni?
I vilket fall sjuk fisketur har sett otaliga öringar gissar på 40st!!.
Samt missat 3st som helt klart var på väg att hugga inne vid båten.
Och nää jag ljuger inte och var inte alcoholpåverkad
/Johan

Kommentera