Det beror ju på vad du tänkt använda stövlarna till. Kör du mycket isfiske när det är kallare än -5 grader så är säkert power utmärkt. Men hur många gör det, och hur fungerar dt med C/R? Knappast. Själv använder jag nokia¨s fodrade, extra stora med plats för extra sockor. Den eller kopian av den är enlgit mig utmärkt för isfiske i måttliga temperaturer. Dessutom är den utmärkt vid båtfiske sena höstar och tidiga vårar. Alltså ett större användningsområde än powerstöveln.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad har ni på fötterna!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av BBRFDet beror ju på vad du tänkt använda stövlarna till. Kör du mycket isfiske när det är kallare än -5 grader så är säkert power utmärkt. Men hur många gör det, och hur fungerar dt med C/R? Knappast. Själv använder jag nokia¨s fodrade, extra stora med plats för extra sockor. Den eller kopian av den är enlgit mig utmärkt för isfiske i måttliga temperaturer. Dessutom är den utmärkt vid båtfiske sena höstar och tidiga vårar. Alltså ett större användningsområde än powerstöveln.
Jag har kört Nokia i ungefär 15 år men har gått över till Powerstöveln, den är lättare och bättre. Enda nackdelen med den stöveln jämfört med Nokia är att den inte går att dubba.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Eftersom BBRF aldrig ägt några Powerstövlar så vet han inte vad han skriver om. Power stövlarna funkar utmärkt från nån plusgrad ner till -30, när det är riktigt kallt kör man med en socka i.
Jag har kört Nokia i ungefär 15 år men har gått över till Powerstöveln, den är lättare och bättre. Enda nackdelen med den stöveln jämfört med Nokia är att den inte går att dubba.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Jag kör också med Power och är supernöjd med dom. En flytoverall på det och du är grymt varm även de kallaste dagarna ...C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BergmanJag kör också med Power och är supernöjd med dom. En flytoverall på det och du är grymt varm även de kallaste dagarna ...Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BergmanJag kör också med Power och är supernöjd med dom. En flytoverall på det och du är grymt varm även de kallaste dagarna ...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRFPower och flytoverall fungerar säkert bra när det är svinkallt....Fiskar du i sådana temperaturer så att flytoverall krävs innebär det att du i så fall struntar i om gäddögonen fryser till isbitar. Enligt mig bör man avstå från fiske vid sådana temperaturer.
Fast jag brukar frysa även runt nollan och även då funkar en flytis mycket bra.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRFPower och flytoverall fungerar säkert bra när det är svinkallt....Fiskar du i sådana temperaturer så att flytoverall krävs innebär det att du i så fall struntar i om gäddögonen fryser till isbitar. Enligt mig bör man avstå från fiske vid sådana temperaturer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRFPower och flytoverall fungerar säkert bra när det är svinkallt....Fiskar du i sådana temperaturer så att flytoverall krävs innebär det att du i så fall struntar i om gäddögonen fryser till isbitar. Enligt mig bör man avstå från fiske vid sådana temperaturer.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
|
22 svar
3 443 visningar
0 gillar