Vad har ni på fötterna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni på fötterna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det beror ju på vad du tänkt använda stövlarna till. Kör du mycket isfiske när det är kallare än -5 grader så är säkert power utmärkt. Men hur många gör det, och hur fungerar dt med C/R? Knappast. Själv använder jag nokia¨s fodrade, extra stora med plats för extra sockor. Den eller kopian av den är enlgit mig utmärkt för isfiske i måttliga temperaturer. Dessutom är den utmärkt vid båtfiske sena höstar och tidiga vårar. Alltså ett större användningsområde än powerstöveln.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
      Det beror ju på vad du tänkt använda stövlarna till. Kör du mycket isfiske när det är kallare än -5 grader så är säkert power utmärkt. Men hur många gör det, och hur fungerar dt med C/R? Knappast. Själv använder jag nokia¨s fodrade, extra stora med plats för extra sockor. Den eller kopian av den är enlgit mig utmärkt för isfiske i måttliga temperaturer. Dessutom är den utmärkt vid båtfiske sena höstar och tidiga vårar. Alltså ett större användningsområde än powerstöveln.
      Eftersom BBRF aldrig ägt några Powerstövlar så vet han inte vad han skriver om. Power stövlarna funkar utmärkt från nån plusgrad ner till -30, när det är riktigt kallt kör man med en socka i.

Jag har kört Nokia i ungefär 15 år men har gått över till Powerstöveln, den är lättare och bättre. Enda nackdelen med den stöveln jämfört med Nokia är att den inte går att dubba.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
        Eftersom BBRF aldrig ägt några Powerstövlar så vet han inte vad han skriver om. Power stövlarna funkar utmärkt från nån plusgrad ner till -30, när det är riktigt kallt kör man med en socka i.

Jag har kört Nokia i ungefär 15 år men har gått över till Powerstöveln, den är lättare och bättre. Enda nackdelen med den stöveln jämfört med Nokia är att den inte går att dubba.
        Gääsp... Den här diskussionen förekommer varje säsong, och jag har rätt och KG? fel varje år. Finns ingen anledning att köpa en stövel, om det är till fisket du har den på dig som fungerar vid -30 grader. En vanlig nokiastövel är utmärkt vid normal fisketemperatur....Man behöver inte äga ett par powerstövlar för att förstå vad dom passar för....Basta!
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag använder ett par Haglöfs Orginal Lätta,svala på sommaren,utrymme för tjocka strumpor och helt vattentäta plus bra mönster under.

Kommentera

Jag kör också med Power och är supernöjd med dom. En flytoverall på det och du är grymt varm även de kallaste dagarna ...
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
              Jag kör också med Power och är supernöjd med dom. En flytoverall på det och du är grymt varm även de kallaste dagarna ...
              Power och flytoverall fungerar säkert bra när det är svinkallt....Fiskar du i sådana temperaturer så att flytoverall krävs innebär det att du i så fall struntar i om gäddögonen fryser till isbitar. Enligt mig bör man avstå från fiske vid sådana temperaturer.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                Ska investera i en flytoverall också har frusit hela hösten.. I västsverige talar allt för att vi kommer få en rekord kall vinter så jag ser fram emot tjocka isar och fina borrar. Då är det skönt att slippa frysa på isen

Kommentera

Power och flytoverall fungerar säkert bra när det är svinkallt....Fiskar du i sådana temperaturer så att flytoverall krävs innebär det att du i så fall struntar i om gäddögonen fryser till isbitar. Enligt mig bör man avstå från fiske vid sådana temperaturer.
                  Helt sant att man kanske bör avstå att fiska när det är kallare än -10 grader och om man nu ändå vill göra det får man väl kroka av direkt i hålet med hjälp av lip-grip eller liknande.

Fast jag brukar frysa även runt nollan och även då funkar en flytis mycket bra.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag kräver och tycker det är skönt med flytoverall redan nu på hösten innan det är minusgrader...

Kommentera

Vem säger att man måste ha gäddan över ytan? Mer än några sekunder ?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 443 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline