Vad har ni på fötterna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni på fötterna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kör också Power och är nöjd. Ngn ovan skrev att de inte går att dubba, det stämmer inte. Har en kompis som har dubbat sina.

/Martin

Kommentera

får nog lägga till ett par Power i inköpslistan också då

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
        Helt sant att man kanske bör avstå att fiska när det är kallare än -10 grader och om man nu ändå vill göra det får man väl kroka av direkt i hålet med hjälp av lip-grip eller liknande.

Fast jag brukar frysa även runt nollan och även då funkar en flytis mycket bra.

OK....Fattade inte att du menade att det är svinkallt när det är 0-gradigt...Själv skulle jag plaskblöt av svett om jag skulle knalla runt i flytoverall när det är 0-gradigt...Jag kör med Geoff Andersons vid allt isfiske ned till -5 grader. Fungerar utmärkt, men smaken är ju som baken, bara man trivs..
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Viking Winterman kan man välja om man nu vill köra fodrad stövel.
          Mint lika bra som nokia, man halva priset. Flisbergs brukar rea dom för 495 o dom funkar lätt till minus 25 , Och JA MAN KAN vinterfiska då det är riktigt kallt. Alltså tex rödingpimpel, där blir det sällan C&R så sluta tramsa om vid vilka grader de ska/får fiskas. Det är väl förmodligen upp till den som ska fiska att avgöra det. Så valet är ditt vid både stövelval och vid vilka temperaturer du vill fiska.

Kommentera

För att förtydlga : Prova att pimpla rööding i norrland mitt i vintern , det är ganska ovanligt med plusgrader då...
            Alla fiskar inte gädda

Kommentera

[QUOTE=Stizo]Jag kräver och tycker det är skönt med flytoverall redan nu på hösten innan det är minusgrader...[/QUOTE

Stizo! Jag har ju sagt till dig att du ska ge f-n i att bära flytoverall den här årstiden... Skämt åsido, självklart är det skönt med flytoverall vid båtfiske på senhösten/förvintern..Dock inte vid landfiske.....
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Vem säger att man måste ha gäddan över ytan? Mer än några sekunder ?

Kom in i matchen! Jag skulle vilja se den ismetare/pimplare som krokar av en dröfisk i hålet utan att väga och fota den först. Den ismetare som säger att han blixtsnabbt i borrhålet krokar av en gädda som ser ut att väga 10-15 kilo ljuger.....
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin_G
                  Kör också Power och är nöjd. Ngn ovan skrev att de inte går att dubba, det stämmer inte. Har en kompis som har dubbat sina.

/Martin
                  Då har han haft flyt. Vet flera som försökt men ingen som lyckats.

BBRF; Vad har Geoff Andersson-ställ med stövlarna att göra? Sitter man still i en liten båt så kan man inte ha för varma skor eller kläder när det börjar närma sig minusgrader.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                    Hans stövlar har några år på nacken så det är möjligt att modellen ändrats sedan dess. Själv kör jag med Biltemas broddar för ca 40kr. Många har dissat dem, men de har pallat ett par säsonger för mig och så länge de håller så bra tycker jag de är en god investering.

/Martin

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?

BBRF; Vad har Geoff Andersson-ställ med stövlarna att göra? Sitter man still i en liten båt så kan man inte ha för varma skor eller kläder när det börjar närma sig minusgrader.
                      Kom igen nu. Kläderna har i o f s inget med stövlar att göra....Följande gäller!

Vid båtfiske kan det behövas flytoverall och varmare stövlar eftersom det normalt sett är kalllare än vid mer rörligt isfiske, dessutom kyler fartvinden om man kör en snabb båt. Vid isfiske eller landfiske behövs normalt inga supervarma stövlar. Summarsummarum: Kör du ismete eller pimplar vid lägre temperaturer än -5 fyller powerstövlarna och flytoverallen sin funktion. Låt vara att proffspimplare som Bottennapparn kör med flytoverall oavsett temperatur.....

Enkel matematik. Nu kan det ju i o f s vara så att det är powerstövlar som är "inne" på stadspuben i Eskilstuna i år.....
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 443 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline