Tips vid ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips vid ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

håller med flode där... dock var det ungefär det jag menade med det jag tidigare skrev...

annars kan man ju ha med sig eldkastare och slänga iväg lite eld emot hålen då och då..

Kommentera

Men den stora fråga är ju om det är så smart o fiska när det är så kallt.. Känns inte som om gäddorna mår specielt bra när det är - grader i luften...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rp
        Men den stora fråga är ju om det är så smart o fiska när det är så kallt.. Känns inte som om gäddorna mår specielt bra när det är - grader i luften...
        Men LÄS Man behöver ju inte ta upp gäddorna ovan ytan, ellerhur? Bara kroka ur, sedan "putta" tillbaks dom ner
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Men LÄS Man behöver ju inte ta upp gäddorna ovan ytan, ellerhur? Bara kroka ur, sedan "putta" tillbaks dom ner

Flode du brukar ha rätt, men vad händer om du får en 15kgs då?
          Ska du bara putta ner den med? Haha, tror inte det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered11
            Flode du brukar ha rätt, men vad händer om du får en 15kgs då?
            Ska du bara putta ner den med? Haha, tror inte det.
            Ja, vad göra ?! Det är ju faktist trevligare att returnera en 15kg utan att veta att den vägde just 15kg än att ha suttit hemma o tråkat Ellerhur?

MEN, jag skulle be kompisen att borra ett hål på nära avstånd, sedan skulle jag vinkla sida på gäddan ditåt och samtidigt stoppa ner ngt referensföremål. Sedan skulle kompisen få fota fisken med våran UV kamera

Annars vetifan om ett snabbt ca. mätande skulle skada fisken så mkt.

En kille står klar med sträck måtband precis ovanför hålet medans jag lyfter upp fisken fort mot banden, ser ungefärlig längd, och skickar tebax fisken, kan det ta max 8sek?

EDIT; Personligen skulle jag tycka att släppa en monsterpike utan att väga den p.g.a fiskens hälsa inger GRYM RESPEKT! Snacka om fiskare...
            sigpic

Kommentera

Skotta ur en myrstack o häv i lite har inte provat men så gjorde dom förr innan T-spriten fanns
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Varför hälla en massa B-sprit i hållet?

Köp riktig sprit istället och stanna hemma.

// Ivman

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Ja, vad göra ?! Det är ju faktist trevligare att returnera en 15kg utan att veta att den vägde just 15kg än att ha suttit hemma o tråkat Ellerhur?

MEN, jag skulle be kompisen att borra ett hål på nära avstånd, sedan skulle jag vinkla sida på gäddan ditåt och samtidigt stoppa ner ngt referensföremål. Sedan skulle kompisen få fota fisken med våran UV kamera

Annars vetifan om ett snabbt ca. mätande skulle skada fisken så mkt.

En kille står klar med sträck måtband precis ovanför hålet medans jag lyfter upp fisken fort mot banden, ser ungefärlig längd, och skickar tebax fisken, kan det ta max 8sek?

EDIT; Personligen skulle jag tycka att släppa en monsterpike utan att väga den p.g.a fiskens hälsa inger GRYM RESPEKT! Snacka om fiskare...
                  Haha, ja jo det vore grym respekt jag håller med

Men detta är inget att uppmana folk att göra, när chansen väl skulle komma så skulle säkert 9 av 10 personer riskera gäddans välmående och ta upp den för dokumentering, så varför utamana ödet och ismeta i alltförmånga minusgrader.

Kommentera

Jag har hört att om man tar ett apelsinskal och gör en skåra i så ska det inte frysa. Har alldrig testat själv men tror det borde funka.
                    Pigstick+ Pig jr what can go wrong!

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered11
                      Haha, ja jo det vore grym respekt jag håller med

Men detta är inget att uppmana folk att göra, när chansen väl skulle komma så skulle säkert 9 av 10 personer riskera gäddans välmående och ta upp den för dokumentering, så varför utamana ödet och ismeta i alltförmånga minusgrader.
                      Ja, det är respekt i allra högsta grad

Nej, visst är det inte. Men man kan ju alltid lite på sig själv? Men fiskekompisen kanske är "girigare"
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen