Nu är det min högs personliga åsikt efter att ha provat, men jag skulle satsa på ett femtumslod även om det blir svartvitt! Som jag redan skrivit...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
billiga ekolod?
Collapse
X
-
Jeg er helt enig med Stefan i at en stor skjerm i gråtone slår en liten skjerm med farge. Samtidig er det svenske vertikalfisket etter gjørs, og forsåvidt det mesta av fiske etter gjørs, abbor og gjedde, noe som foregår på dybder hvor de fleste ekkolodd gjør jobben rent teknisk. At flere så legger både en og tre månedslønner i elektronikk er opp til den enkelte.
Hvis du ser på eldre Elite 5 og nye Elite 4 HDI ved siden av hverandre, vil du se at skjermens høyde er omtrent lik på begge to. (Dette i motsetning til gamle Elite 4.) Det er strengt tatt skjermens høyde som betyr noe i denne sammenhengen, unntaket er når man kjører splittscreen med feks ekkolodd/ kart eller ekkolodd/ Downscan etc hvor det er kjekt med litt bredde i tillegg. Jeg har selv en Elite 4 HDI som jeg bruker innimellom, og selvfølgelig ser jeg heller på en av de andre skjermene mine på 8,4" og 9" men det får være måte på hva man skal sette i en kano hvor jeg bruker Eliten min...
Min anbefaling er som vanlig at du oppsøker en butikk og ser på skjermstørrelsen selv. Gamle Elite 5x har samme skjermstørrelse og -form som Elite 5 HDI og HDS 5 så en butikk med litt utvalg i utstillingen sin vil gi deg svaret på spørsmålet ditt om skjermstørrelse selv om de ikke har gamle Elite 5, så lenge de har Elite 4 HDI og en annen 5" fra Lowrance.
Kommentera
-
Köpte elite x3 för 999:- och gjorde det portabelt. Använder det för att finna fiskstim samt bottenstruktur och är hur nöjd som helst med lodet.Ursprungligen postat av team färgen Visa inläggJa nu har alla skrivit om x4 och x4 elit. Men man får ju även hdi för bara några hundringar extra.
Är det något som är värt? För nack delar? Man kan ju även köpa elit x3 den nya modellen för 1000lappen är den något att ha?
Fast flera jag pratat med tycker allt under 5" är meningslöst och inte visar tillrekligt bra?
Känner mig lite vilsen i lod djungeln.
Kommentera
-
Vad är skillnaden på 3x och 4x bortsett från skärm? Om du skulle söka enskild individ och inte stim, skulle den vara tillräcklig?Ursprungligen postat av shiman0 Visa inläggKöpte elite x3 för 999:- och gjorde det portabelt. Använder det för att finna fiskstim samt bottenstruktur och är hur nöjd som helst med lodet.
Kommentera
-
Jag ska inte ha mitt lod till pelagist gös fiske utan betes stim botten tempratur mm.
Sedan skall den tas med i 3 olika båtar och jag har ett mc/gräsklippar batteri och köper en givar hållare på rör för 150-200kr i affären här hemma. Men akla verkar ha olika åsikter om lod och jag vill ju köpa så billigt jag kan i dagsläget men vill ju ändå känna att det funkar och man ser vad man har att den inte blir lättläst i solljus mm.
Men x3 va du nöjd med. Ser du abbore stim som inte har full aktiviter eller ser det bara ut som sten på botten?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 291 visningar