klantigaste ni gjort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

klantigaste ni gjort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

1* När jag var 10-11 år ungefär skulle jag ut o lägga gäddsaxar. Hade gjort hemgjorda lösningar som satt i brädstumpar som bands fast i bottensatta störar vid vasskanterna. Åkte ut en morgon för att kolla dom och agna om. Det blåste bra ute och medans jag agnar om och spänner saxen så flyter båten iväg allt snabbare utan att jag märker det.
    Rätt som det är så spänns linan mot stören och PANG, så sitter en gäddsax rakt genom pekfingret.Det var bara till att kapa linan och ila hem för allt vad tygen höll. Har ett fläskigt ärr än idag och ännu en orsak att hata gäddsaxar.

2* Jag och polaren hade fiskat och var på väg att landstiga med rodd-båten.
    Han rodde och sa åt mig att hålla i mig så skulle han dra upp båten på land.
    Jajaja sa jag och reste mig för att packa ihop.
    Polaren drar upp båten och jag gör en skaplig kullerbytta rakt över aktern ner i vattnet.
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

lyckades knäcka mitt ltj förra sommarn så nästa gång jag åkte ut så lånade jag farsans, eftersom det inte är delat så låg det och vilade mot bakrutan. Var immigt på rutorna så jag tänkte att jag kör ner dem så att imman försvinner sen när jag körde upp rutan igen så hörde jag "knäck", kapade spöt mellan toppen å andra spööglan.....

Kommentera

Det var för några år sedan, jag skulle lossa en liten gädda som tagit på en Fatso varpå jag håller i tafsen, med mer än halva gäddan kvar i vattnet, gäddan gör ett litet hopp - med resultatet att den ena trekrorken sitter rakt in i långfingret samt i pekfingret. Fingrarna satt fint fixerade vid varandra på samma trekrok med ca 1,5 kg sprattlande gädda hängandes på bakre trekroken...

Kommentera

Vet ej om de e de klantigaste men iaf...

Var ute å fiskade karp för ett par veckor sen. Hade placerat poden ute på en brygga å allt va riggat å klart. Efter några timmar blev jag rastlös å gick ut på bryggan för å kolla så allt stod rätt till. De blåste rätt bra den dagen å när jag vände på klacken för å gå in till land så kom de en ordentlig vindpust..PLASK..vände mig om och fick se poden snabbt försvinna ner i vattnet. Då var paniken ett faktum!! Spang in till land å hämtade en åra i en närliggande båt å lyckades få den under linorna och upp kom hela kitet! Sen knåpade jag fast poden ordentligt i bryggan!

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
            Mest klantiga var nog när jag fiskade med Pa .
            En stor gädda dök up vid båten och simmade intill båt kanten med sikte på betet
            och jag blev rädd , drog upp betet mitt framför nosen på den. (surt)
            Haha känner igen det där. När ytbetet är inne vid båten så ser jag att en gädda är på väg att atackera jag drar bort det fort som fan så att gäddan inte ska hinna hugga!(?) Fattar inte vad jag tänker med ibland.

Kommentera

Glömde min rig-bin på biltaket och körde iväg - alla mina gäddtafsar med ownerkrokar, krympslang och mycket kärlek åt helvet (kollade 20 minuter efteråt och de var borta - säkert nån idiot som hittat hela rasket och inte kan uppskatta det ordentligt ).
              Inte så mycket pengamässigt men det brände ändå fruktansvärt!

Kommentera

Har svurit på att jag aldrig ska berätta om det här, men efter mago's dramatiska jungfrufärd är jag väl så illa tvungen att erkänna.

Först om främst kan jag berätta att jag har två drag som jag värdesätter högt. Dels för att de är dyyyyra och dels för bitmärkena på dem efter vårens bravader.
                Det här hände förra söndagen när jag och tjejjen stod och kastade efter gädda i en liten sjö. Efter ett gäng microgäddor bestämmer jag mig för att rensa lite. Jag sätter på mitt favoritdrag. En flytande zalt på 14cm. Jag kastar ut och man hör *FLOPP* Satan tänker jag.
                Mitt i sjön ser jag den röda lilla saten guppa fram belåtet. Enda sättet att rädda den är nu att kroka den med en annan flytis. På med favvo #2. Min vackra salmo. Siktar, kastar *FLOPP*
                Båda dragen ligger nu å flyter sött i mitten av sjön, vad gör man? Jag for hem...

Kommentera

Min farsa har klantat sig rejält i Lödde Å. Jag hade varit ute o feskat o skulle in på båtplatsen. Så försöker jag ro in båten. Men pallar inte få in den p.ga. strömmen så jag ror in vid sidan om istället. Då säger han "Ska jag göra det eller?" -Mmm gör det.

Då går han i båten och ska börja ro... Och han ror som en pajjas, så han lyckas dra ut båda årorna från tullarna o tappa båda årorna. O sen flyter han nedströms. Jag lånade en åra från en båt som låg förtöjd o sprang nedströms. O där sitter han några meter ut i vassen o håller fast sig. Så han får sitta där tills jag hämtat elmotorn och klättrar i båten och sätter i allt. När jag sedan kör o hämtar årorna och sen in på båtplatsen skyller han på att det var fel på årorna. Han är sån som inte kan ta att han gör fel.

Iofs kunde jag kört in båten från början
                  /Lazinko

Kommentera

... ja var ska man börja, ramlade i Emån när jag gick ut på en brygga. Knäckte dyra spöet i bakdörren. Åkte till Norge för att fiska och glömde alla rullar och flugori en speciell väska hemma, 100 mil från Bro! Soppa torsk på sjön, glömde tanka fast det var det enda jag behövde komma ihåg, sjävlmål i basket....osv osv....
                    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
                      ... sjävlmål i basket....osv osv....
                      hahaha. det var starkt... snacka om att du måste ha fått hjärnsläpp
                      http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen