klantigaste ni gjort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

klantigaste ni gjort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [QUOTE=Tror ni att man kan se det med ett elod ?[/QUOTE]

Du kommar väl ihåg vart det vart du "tappede bort" det och sen är det bare som jag ut att dyka...
    /Per

Kommentera

• Stod vid orlången och fiskade en vacker dag. Hade sett en gädda som hoppade. till synes en redig bjässe. det plaskade lite här och där. Stod i alla fall på en stenklippa, sen så plaskar det till vassen till vänster om mig. Jag som gädd"kåt" är går ju längre ner för att kunna kasta dit, och vips så trillar man i och det är stupdjupt, så jag får dra mig upp och sprattla med bena. Väl där upp försöker jag nå spöt som också halv åkte i. Fick tag på det. Kollar jag såklart fickorna, mobilen är paj och av ren chockilska kastar jag den i vattnet. Tänkte sula i några drag, men sansade mig och tog förnuftet tillfånga :P. Började traska mot bilen i blöta kläder, när jag väl är där funkar inte c-låset, bilen bara tjöt om man satte i nyckeln :P. Var lagom förbannad då. Sprang då efter en bil och vinkade. Fick låna mobilen av en schysst herre. Sen löste sig det

Kommentera

• Ursprungligen postat av KimKebab Visa inlägg
        För ca fyra år sedan köpte jag mitt första flugspö för ca 1 500 kr.
        På den tiden var det jävligt mycket pengar för mig och jag drog ned till vattnet utanför mig (vikingline terminalen) och skulle kasta lite för skojs skull.

Klockan var väl 00:30 när jag skulle packa ihop grejerna och dra hem. Jag tog bort rullen och fick för mig att vifta med spöt. Då flyger ena spöhalvan ner i vattnet fem meter nedanför mig.

Detta var i Januari och det var stora isblock överallt. Tack vare att det strömmade lite grand så bildades ingen is vid kanten så jag fick för mig att hoppa i med kläderna för att rädda mitt kära fiskespö som jag betalat så mycket för.

Det värsta med hela historien är att jag inte kan simma, hehe. Så när jag hamnade i vattnet och fick tag i spödelen så var det nu livet jag skulle rädda istället.

Kämpade och kämpade i det kalla vattnet (ca 7 meter djupt) med spöt i ena handen, och lyckades komma framåt iaf. ca 10 meter från land känner jag att krafterna började ta slut så för att rädda mitt liv var jag tvungen att släppa spöt.
        Någon meter fram så sjönk jag....Trodde jag, tills jag kände att jag faktiskt stod på bottnen med vatten upp till midjan.

Arg som in i helvete över att jag släppte spöt i onödan efter allt "jobb" tog jag mig upp, våt som en iller.
        Såfort som jag kom upp på land kände jag hur kroppen stelnade, jag kunde inte böja mig ner för att sätta på mig skorna och jackan, så jag stod bara där, 6- 800 meter hemifrån.

Jag tänkte att "nu fryser jag ihjäl" tills två minuter senare när en stor polispiké stannade och frågade vad jag höll på med.

Som ett fån stod jag där och såg skitdum ut...."Ehh jag fiskade bara litegrand".
        Polisen flinade och sa att någon som varit ute med hunden sett mig hoppa i vattnet och trott att det var ett självmordsförsök, hahahaha!

Aja, fick eskort hem iaf och ställde mig i dushen i en timme ungefär på högsta värmen och nyste oavbrutet i 2-3 minuter. Inte lite då och då, utan jag kunde knappt andas för att jag nös så mycket.

Fatta hur fånig jag kände mig när jag kom hem till familjen sen, fy fan alltså
        den här har ja läst förut, länge sen men faan va surt

Kommentera

• OK
          here we go
          Jag var kanske 10-11 nu e ja 15
          jag va och fiskade med min brorsa och hans kompis, vi var på middag hos honom.

jag kastar ut min storm live eye mört och ser 4 stycken 3 hektos borrar efter och då e fisket igång!
          så jag tänker att jag ska ladda upp mitt mogambo kast och springer hela bryggan med spöt rakt bak och kastar, då menar jag att jag kastar spöt hahah
          jag ser den sjunka och hittade den inte när pappa dök och jag inte vågade eftersom jag inte gillade att koll undervattnet om det var grumligt

sen nu, 3-4 år senare har dom hittat det, det låg på stranden

Kommentera

• Det klantigaste jag har gjort på senare åren är när jag & en kompis var å gäddfiskade & en vacker ca 5kilos madame tog ett stadigt tag, efter lite kamp så var det dags för ett vackert tag i ena gälen samtidgt som jag tittar upp mot polaren,

I detta läget så vill ju gäddhelvetet komma loss så jag stoppar fingrarna rakt i käften på gäddan som biter till samtidigt som wobblern lossnar.

ett par sekunder senare så släpper gäddan & återgår till vattnet,

Johan som ej brukar fiska tittar förvånat på mig som sitter & gormar över alla helvetets gäddjävlar.

Fingrarna var ju lagom fina & då utbrister han är det så man tar gältag så använder jag nog hellre håv.

Kommentera

• Well, again I'll stick to English due to my poor Swedish. LOL

My two sons where here to visit for the first time. My oldest was 6, and my youngest was four at the time. We got to my place at about 06:00 in the morning after a long drive from the west coast of Norway.
              It wasn't many minutes before they where all over me wanting to go fishing, so i decided to take them up to a local lake where we where allowed to set a net.
              After setting the net we trolled for perch and pike on our way back to the car. We didn't catch anything, but we had a great time.
              Back by the car I let the boys walk along the shore and cast for pike and Perch while I pack my gear. It wasn't long before I heard some shouting and splashing through the forest. I suspect that one of the boys had fallen in the water, so I run as fast as I can the 30 meters through the brush, to help them out.
              The situation turned out to be quite different. My oldest had a 6 kg pike on his line, and the fish was of course too big for him to get out of the water him self. I climb down the slippery rocks to help him land the fish, get a firm grip around the back of the neck of the pike, and start climbing up the rocks again.

That's when it all happens. I slip, and slide into the water. Luckily the water is only about 40 cm deep and with a nice sand bottom, but during the fall I manage to snap the fishing line, and the pike manages to twist it self loose. A little wet, and very sad for loosing my sons fish I crawl back ashore.

That's when my son says to me. Too bad that you fell daddy, don't worry about the fish. I am glad that you didn't get hurt, and getting the fish on my hook was the fun part of the catch.

Two days later while camping on the other side of the lake, a big black shadow followed our bobbers while fishing with worms for perch. I switched to a wobbler, and the shadow grabbed my wobbler almost as soon as it hit the water. After a short fight the fish was ashore. this time I got BOTH the wobbler's out of the fish . My son got his fish and his lure back, and I got some nice photos, and a good story to tell.
              ><)))(°>

www.aurebu.com
              www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

• Ursprungligen postat av aurebu Visa inlägg
                Well, again I'll stick to English due to my poor Swedish. LOL

My two sons where here to visit for the first time. My oldest was 6, and my youngest was four at the time. We got to my place at about 06:00 in the morning after a long drive from the west coast of Norway.
                It wasn't many minutes before they where all over me wanting to go fishing, so i decided to take them up to a local lake where we where allowed to set a net.
                After setting the net we trolled for perch and pike on our way back to the car. We didn't catch anything, but we had a great time.
                Back by the car I let the boys walk along the shore and cast for pike and Perch while I pack my gear. It wasn't long before I heard some shouting and splashing through the forest. I suspect that one of the boys had fallen in the water, so I run as fast as I can the 30 meters through the brush, to help them out.
                The situation turned out to be quite different. My oldest had a 6 kg pike on his line, and the fish was of course too big for him to get out of the water him self. I climb down the slippery rocks to help him land the fish, get a firm grip around the back of the neck of the pike, and start climbing up the rocks again.

That's when it all happens. I slip, and slide into the water. Luckily the water is only about 40 cm deep and with a nice sand bottom, but during the fall I manage to snap the fishing line, and the pike manages to twist it self loose. A little wet, and very sad for loosing my sons fish I crawl back ashore.

That's when my son says to me. Too bad that you fell daddy, don't worry about the fish. I am glad that you didn't get hurt, and getting the fish on my hook was the fun part of the catch.

Two days later while camping on the other side of the lake, a big black shadow followed our bobbers while fishing with worms for perch. I switched to a wobbler, and the shadow grabbed my wobbler almost as soon as it hit the water. After a short fight the fish was ashore. this time I got BOTH the wobbler's out of the fish . My son got his fish and his lure back, and I got some nice photos, and a good story to tell.
                Haha, what a story!
                Makes me wanna get kids and go fishing, think i'll wait with the kids thing though. :P
                Var snel mot fisken!
                http://www.myfishmap.com/nenja

Kommentera

• Ursprungligen postat av aurebu Visa inlägg
                  Well, again I'll stick to English due to my poor Swedish. LOL

WOW
                  thats awesome
                  can you upload the pictures? id love to see them

also nice son to say that, i would have been angry as hell, though im 15 and i land my fish, teach your kids to land fish, then theyll make less mistakes in the future

Kommentera

• Har hamnat hos handkirurgen en gång trekrok stl 1 vinkelrät in i tummen mot benet..försökte länge med ett rakblad men det gick inte.. en annan gång gick axeln ur led plus en fraktur i överarmen när man halkade på en fisketur, det blev gul bil med roliga blå lampor på med smaskigt morfin från den usla fiskedagen. fy fan..

Kommentera

• Tjo!

Vet inte om jag skrivit i denna tidigare, men en kär familjemedlem gjorde nyligen en riktig tabbe! Familjens Buster XXL skulle upp för vinterförvaring. Mannen i fråga tog med sig sin fru för att dra upp båten, då det kan vara bra med någon som instruerar vi backning osv. Väl framme vid rampen backar de försiktigt ner och allt verkar gå bra. Mannen följer alla trailingregler, dvs inte backa ner hjullager på kärran i vattnet osv.

Min bror hade kört dit båten och de börjar veva upp den, mannen (pappa) hade dock ändrat konfigurationen på de däck som håller påten på plats på trailern. Detta innebar att De aluminiumlister som sitter på Bustern undersida kilade sig fast under däcken. Båten kom alltså bara halvvägs upp och det gick inte heller få den tillbaka i vattnet.

Pappa lite småilsken, på både fru och son bestämmer att trailern måste backas ner i vattnet till flytkraften får den att lämna trailern. Han instruerar frugan att stå framför motorhuven på bilen och säga till när båten flyter.

Ha börjar backa och frugan följer instruktionerna till PRICKA! Enda problemet var dock att hon lät honom backa så långt att halva bagagen fylldes med vatten på familjens V70! AHAHhahahhaha!

Pappa inser vad som hänt men förstår att båten måste släppas innan han ska köra upp igen! Han kör därefter upp på rampen, och får tömma reservdäckshålet med båtskopan hehehe... Därfter justerar han om de där däcken och drar upp båten!

Bilen var en företagsbil, annars hade man väll fått skriva att den var vattenskadad då man sålde den!
                      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är inte häller guds bästa barn!

Har kastat i mitt jerkspö då jag fick overrun med en Smuttly dog... Dvs tappade det.. humzzz.. Som tur var, NOT, hade jag publik!! folk tittade lite konstigt på mig när jag i 15gradigt vatten slänger på mig cyklop & snorkeln och dyker ner och hämtar spö rulle och bete...

Efter ett par applåder fiskade jag igen!
                      Senast ändrad av Grävlingen; 2009-10-17, 20:07.
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen