Era erfarenheter av fiskekortsköp via Ifiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era erfarenheter av fiskekortsköp via Ifiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
    Jag känner igen det där när man får med gäster i båten, senast jag förnyade mitt eget kort pratade jag lite om problemet med försäljaren (han har försäljningen hemma, och det är ju inte alltid någon hemma). Mitt förslag till lösning var att man skulle kunna köpa ett årskort som gällde alla i båten eller att jag skulle kunna köpa 2 årskort men kunna skifta användare på det ena.
    Han förstod problemet och tyckte lösningen var bra, och skulle ta upp det med fiskevårdsföreningens styrelse vid nästa möte, och sedan höra av sig. Tyvärr har jag inte hört något än.
    Finns sådana regler någon annanstans?
    Hur gör fiskeguider tex?
    I en del sjöar kan man köpa till ett "båtkort" utöver det vanliga årskortet. Det gäller då för alla övriga i båten. I Mjörn vet jag att de har det bland annat.

Kommentera

Vill bara säga tack för era svar.
      Ifiske, here I come.
      Båtkort är ju en förbannat bra ide.
      Därmed önskar jag er alla ett skitfiske av bibliska proportioner!
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

En aktiv sportfiske FVO som inte erbjuder fiskekort via mobilen på ett eller annat sätt förtjänar att bli tjuvfiskad, jag vägrar ränna runt i byar och leta efter benke kl 21 på kvällen när jag får lust att fiska. Jag förstår att det inte fanns några alternativ länge men nu finns det inga ursäkter längre.

Uppenbarligen har jag använt iFiske m.fl och är jättenöjd, svåraste är väl att det inte alltid finns så bra täckning ute i skogen...
        Senast ändrad av Otech; 2015-07-25, 11:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av Otech Visa inlägg
          En aktiv sportfiske FVO som inte erbjuder fiskekort via mobilen på ett eller annat sätt förtjänar att bli tjuvfiskad, jag vägrar ränna runt i byar och leta efter benke kl 21 på kvällen när jag får lust att fiska. Jag förstår att det inte fanns några alternativ länge men nu finns det inga ursäkter längre.

Uppenbarligen har jag använt iFiske m.fl och är jättenöjd, svåraste är väl att det inte alltid finns så bra täckning ute i skogen...
          En smula fånigt om jag får säga. Jag håller med dej att alla fvo'n borde (vara intresserade och) ansluta sej men det är en dålig anledning att inte köpa kort för att en inte orkar "ränna runt o leta". Det kräver oftast ingen jätteinsats. Med en snabb sökning på nätet brukar det gå att få tag i både adress o telenr till kortförsäljare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Otech Visa inlägg

det är nog bara att ta skeden i vacker hand och leta upp kortförsäljaren....vill du fiska i andras vatten är du skyldig till det...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nu har vår fiskeförening aktiverats på ifiske. Har bara gott att säga om funktionen från föreningshåll.
              Hade inte varit aktiv länge innan det sålts både dagkort och årskort.

Från kontrollpanelen har man full koll. Vissa saker kanske man skulle vilja fixa själv som ifiske själva administrerar. Dock verkar de ha bra service. Fått hjälp och återkoppling snabbt på helger och udda tider.

Ska man registrera sig som förening så förbered allt innan med beskrivning, bilder och databas på vilka som ska kunna administrera eller bara få insyn i försäljningen mm. Med hänvisning till att flera sådana saker ej kan administreras i efterhand utan hjälp.
              Alumacraft så klart!

Kommentera

nu har jag testat iFiske. Funkar klockrent! Man får kortet både som sms och e-post. Dessutom kan man ju skapa en användare så har man alla köp på "mina sidor". Betyg: fem sylvassa, kemvässade krokar. Som bonus slipper jag någonsin spendera en enda krona mer hos en näringsidkare som inte klarar av att uppdatera sin fucking egen hemsida med riktig information. Jag fiskar ingenstans utan giltigt fiskekort om sådant krävs.
                Dels för att det inte är okej, dels vill jag inte riskera bli av med grejor. Den där näringsidkaren är "skyldig" mig ersättning för 28 mil bilkörning. Moraliskt då menar jag. Skitfiske till er som löser kort.
                Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Fiskekort ska ha samma pris på fiskekort.se och ifiske, om inte fiskevårdsområdesföreningen valt att ha olika priser.

Kommentera

Tycker Ifiske funkar kanon. Fiskar mycket i ett FVO i Dalarna och där är det svårt att hitta var man köper fiskekort (sedan den lokala sport och fiskebutiken lade ner) jag fick både sms och mail samt PDF för utskrift.

Kommentera

Köper oftast papperskort då jag är gammalmodig med kontantkort på mobilen som inte håller saldo utan ger "gratis sms/mms och samtal"

Dvs ingen summa som kan dras

men ibland håller jag med Otech, letat fiskekort i byn som gud glömde ett par gånger

Värsta var när det tog 1.5 timme att hitta nån som sålde, fanns 4 privatpersoner listade på nätet, ingen mack eller liknande, ingen svarade i telefon eller var hemma! Väl framme vid en som hade fiskekortsskylt på kåken (dock ej synligt från vägen) öppnar en Sasquatchkvinna på 140 pannor och rökhosta med halvöppen nattsärk (även fast klockan var mitt på dagen)

Hon småraggar lite på oss medans hennes hennes hundar (som troligen åt ardennerhästar dagligen) försökte välta oss

Visade sig sen att en mack 1 mil innan faktiskt sålde kort ändå fast det stod listat att "fiskekort säljes endast hos dessa) på hemsidan, vi frågade där första gången också när vi tankade men det var väl någon praktikant i kassan som inte visste att det fanns

men 99% av gångerna är det inga problem

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 442 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline