Ursuit för 16000 bagis som hittat!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Perch Pro 2017
Collapse
X
-
Det här var i mina ögon en löjlig kommentar som inte har med saken att göra. Tror inte du förstått vad jag menarUrsprungligen postat av Hippo Visa inläggKanske bör de även i samma veva bevisa att de är nyktra (blåskontroll), har löst fiskekort (om det behövs) samt att man har miljövänlig bensin i tanken

Att förlöjliga vikten med flytväst är bara trams från din sida....
ClasseDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Förstår precis vad du menar, men man kan skoja lite om allvarliga ting oxå..Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggDet här var i mina ögon en löjlig kommentar som inte har med saken att göra. Tror inte du förstått vad jag menar
Classe
Kommentera
-
Tycker nog det är upp till föräldrar att se till att ungarna har flytväst, köpte själv min första flytväst efter 25 år när det började hänga med barn på fisketurerna, tror sådant väger tyngre än youtubekändisar men det är klart att det underlättar för föräldrar också om man kan visa att "experterna" faktiskt använder grejerna.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
Tror iofs att det youtube-kändisarna visar upp påverkar en hel del. Inte enbart givetvis, men en hel del.
Man kan ju annars undra varför alla redskapstillverkare etc ställer upp på detta? Inte orimligen för att just "påverka".
Nu kan de ju göra hur de vill, men jag kan enkelt förstå att alla föräldrar gärna ser att de använder "affordable" (vad heter det på svenska?) flythjälpmedel. Och därefter tydligt igenkännbara flythjälpmedel. Rätt basic.
Kommentera
-
Vadå, menar du att du förringar betydelsen av att köra på fyllan och tjuvfiska? Ska ungarna lära sig precis lika mycket som att ha flytväst. Du vet också att det var en överreaktion från din sida från början, men nu är du för stolt för att erkänna det. De är vuxna människor som är med på youtubefilm, dom gör precis vad dom vill. Det är minst tre pers per båt och alla fiskar strandnära, sluta lipa nu och återgå till trådens huvudämne.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggDet här var i mina ögon en löjlig kommentar som inte har med saken att göra. Tror inte du förstått vad jag menar
Classe
Kommentera
-
Man måste ju ha någon annan att skylla på än sig själv när det går åt pipan..Ursprungligen postat av wickedfoe Visa inläggUndra när nya märket P-K Gear kommer på marknaden, lite kissnödigt att gnälla om flytväst när det i botten är ett föräldraansvar i 18 år.
Kommentera
-
Guest
Jag tycker det är en sund inställning och bra att du lyfter saken. Jag hoppas dem tänker på det i framtiden. Har sett andra av deras produktioner om bl.a. isfiske och där har jag flera gånger sett hur de tar upp riskerna med detta och vilken säkerhetsutrustning de har.
Jag personligen tycker absolut att de skulle vara super om de föregick med gott exempel.
Det enda du skriver är att du tycker det sänder fel signaler och du förklarar varför du tycker så. För övrigt berömmer du programmet.
Jag tycker det är en både skrämmande och märklig attityd att anse att förebilder inte borde ta extra ansvar som föredöme. Särskilt gällande barn och unga när det är känt hur påverkbara de är. Det ligger väl tyvärr i tiden att man inte skall tänka på varandra utan bara göra som man själv vill.
Tack för att du lyfter frågan. Här har jag själv något att bli bättre på!Senast ändrad av Guest; 2017-01-27, 23:01.
Kommentera
-
Detta förstår jag inte ett skit om vad du menar ??Ursprungligen postat av Anvihl Visa inläggVadå, menar du att du förringar betydelsen av att köra på fyllan och tjuvfiska? Ska ungarna lära sig precis lika mycket som att ha flytväst. Du vet också att det var en överreaktion från din sida från början, men nu är du för stolt för att erkänna det. De är vuxna människor som är med på youtubefilm, dom gör precis vad dom vill. Det är minst tre pers per båt och alla fiskar strandnära, sluta lipa nu och återgå till trådens huvudämne.
Det va Jag som startade tråden angående flytväst, inte om fylla eller annat skit.
Så jag säger samma sak till dig. Sluta lipa och håll dig till tråden.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar