Perch Pro 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Pro 2017

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Tänker ta upp det nästa helg med Johan om jag får en chans på fiskekryssningen
    Bra, fråga också varför inte alla har isdubbar när dem springer runt på isen. Speciellt inte i deras äldsta videos. (Du kan ju lika bra vara så jobbig som möjligt när du väl börjat )
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
      Bra, fråga också varför inte alla har isdubbar när dem springer runt på isen. Speciellt inte i deras äldsta videos. (Du kan ju lika bra vara så jobbig som möjligt när du väl börjat )
      Only for you my friend....

ISMANNENS BÄSTA ISVAKSRÅD:

1. Ge dig aldrig ut ensam på isen!

2. Svaga punkter på isen är vid vassar, råkar, bryggor, broar, uddar, avlopp, inlopp, utlopp, sund och grund. Tänk på att vindar och strömmar ger ojämn tillfrysning!

3. Ha alltid lättillgängliga isdubbar högt under hakan!

4. Tag alltid med ispik, livlina och visselpipa!

5. Bär ryggsäck med torrt ombyte i vattentäta plastpåsar!

6. Om du går igenom isen, behåll lugnet! Panik är livsfarligt! Hugg med isdubbarna en i taget. Sparka i vattnet så att du kommer upp vågrätt. Tag dig alltid upp på samma sida som du föll i!

7. Ser du någon som gått igenom isen, använd i första hand livboj eller livlina. Använd annars en trädgren, skida, ispik eller en stege om sådan finns i närheten. Åla försiktigt ut på isen till den nödställde. Bilda kedja om ni är fler och sträck fram grenen till den nödställde.

Nobody is for ever!

Old Firehand

Kommentera

Tycker inte att frågan om flytväst är jobbig så ställer gärna den till Produktionen
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Gissar att jag är saknad i tråden!

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Ja, jag tycker det skall vara Lag på flytväst i mindre båtar
          Men det är som sagt vad jag tycker.
          Absolut att det är upp till dom själva men tycker ändå att om det skall filmas och visas för hela världen, va då ett bra exempel på att flytväst ska man ha
          Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Jag tycker det är en både skrämmande och märklig attityd att anse att förebilder inte borde ta extra ansvar som föredöme. Särskilt gällande barn och unga när det är känt hur påverkbara de är. Det ligger väl tyvärr i tiden att man inte skall tänka på varandra utan bara göra som man själv vill.
          Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Jag tycker inte det minsta illa om någon av personerna i programmet och inte de som står bakom det heller. Det enda jag ser är en säkerhetsfråga och förbättringspotential. Det har aldrig varit snack om att varken förbjuda barn från att se på programmet eller straffa eller för den delen klandra personerna.

Det blir så fort hetsigt här inne på fiskesnack nu för tiden att det känns lite som att det enda som kan diskuteras på vettig nivå är utrustning.

Att jaga upp sig något så fruktansvärt för något som bara är för folks bästa förstår jag inte. Att man har en åsikt om saker som kan förbättras betyder inte att man varken vill fördömma folk eller tvinga dem med regler. Inte i min värld i alla fall.
          Du tycker ju uppenbarligen att dom är dåliga förebilder? Ni verkar ju tycka att det är både förkastligt och oansvarigt eftersom att dom är förebilder enligt er. En etikett som personer i fråga inte valt själva.

Särskillt hetsigt är det väl ändå inte? härlig debatt. Den enda hitills som faktiskt tagit det till något slags lågvattenmärke är Classe själv som steppar på gränsen till personangrepp och önskar mig att inte skaffa avkommor.

Ditt sista stycke var ju mest bara komiskt.

Vad hände med å uppfostra sina egna ungar? De är väl föräldrarnas ansvar om deras ungar sitter å glor på videos å annat sjukt på internet?

Tål man inte att folk står utan flytväst i en båt på ett youtube klipp... Då vete fasiken vad som händer när ni får reda på var era ungar verkligen får se på internet..

Lägg ner era instagram konton sen ut å lär era egna ungar istället. Så jävla lata....
          Dagens samhälle kräver en institution att beskylla för allt. Vidrigt.

Kommentera

Jösses!?

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
              Gissar att jag är saknad i tråden!

Du tycker ju uppenbarligen att dom är dåliga förebilder? Ni verkar ju tycka att det är både förkastligt och oansvarigt eftersom att dom är förebilder enligt er. En etikett som personer i fråga inte valt själva.

Särskillt hetsigt är det väl ändå inte? härlig debatt. Den enda hitills som faktiskt tagit det till något slags lågvattenmärke är Classe själv som steppar på gränsen till personangrepp och önskar mig att inte skaffa avkommor.

Ditt sista stycke var ju mest bara komiskt.

Dagens samhälle kräver en institution att beskylla för allt. Vidrigt.
              Nej, faktiskt inte. Jag sätter mer än flytvästbruk som parameter på bra eller dålig förebild. Jag skriver "Jag personligen tycker absolut att det skulle vara super om de föregick med gott exempel." Gällande flytväst kan jag väl anse att föregå med gott exempel är att ha flytväst på sjön. Särskilt när det gäller filmproduktioner. Men så ser jag inte allt svart eller vitt heller. Att man inte har flytväst på sjön betyder inte att man är en dålig förebild inom annat än bruk av flytväst möjligtvis, för mig. Vi tolkar ord och meningar som skrivs olika. Jag pratat om bruk av flytväst, du verkar prata om samhällets behov av institutioner att skylla på?

"Jag tycker det är en både skrämmande och märklig attityd att anse att förebilder inte borde ta extra ansvar som föredöme. Särskilt gällande barn och unga när det är känt hur påverkbara de är. Det ligger väl tyvärr i tiden att man inte skall tänka på varandra utan bara göra som man själv vill." Detta stycke är riktat till de i tråden som går på Classe och drar helt orimliga paralleller och inte till personerna i programmet. Men ja, jag tycker att förebilder bör ta extra ansvar och vi är nog alla förebilder för någon i något sammanhang. Ingen kan kräva att någon skall vara perfekt, och det har ingen i denna tråd gjort enligt min mening. Jag tror dock det är svårt att bli bättre på något man är omedveten om.

Ni som tycker annorlunda har all rätt att göra det och fortsätt du tro vad jag "uppenbarligen tycker", jag klarar uppenbarligen inte förmedla det.

Jag tycker det var positivt att Classe startade tråden och jag tycker vi alla skall tänka på varandra på sjön. Säkerheten på sjön bygger generellt på att vi där ute hjälper varandra när problem uppstår. Att använda flytväst kan vara skillnaden mellan liv eller död. Det finns ju andra flythjälpmedel än väst också att använda, som kanske används.

@Classe, så bra att du kan ta det personligen med dem på kryssningen. Hade du inte lyft det här på fiskesnack hade jag inte fått möjligheten att reflektera över det. Jag hade inte ens tänkt över det i programmet förrän du tog upp det. Så blind var tydligen jag för det.

Kommentera

Får väl skriva så några förstår
                Då samma produktion som gör Perch Pro även numera jobbar med Barn i Pike Hero så tycker jag att det är på sin plats att vara noga med säkerheten. Om du nämner namn som Trumman, Albin, Svartzonker mm.mm för dessa kids i Pike Hero så ser man hur det tindrar i ögonen av ren glädje.
                Det skulle i princip räcka med en text i början T.ex Alla fiskare i detta program har antingen flytväst eller flytdräkt.
                Tanken blir då kanske hos kidsen att det är "coolt" med flytväst för att deras förebilder har det.
                Hur många som är fotbollsföräldrar har inte hört barnen säga: jag vill ha såna skor för Zlatan har dom.

Det är en enkel sak att göra som i slutändan kan rädda liv

Sen kan dom ju sälja lite flytvästar oxå med deras logga på

I slutändan tjänar Alla på det.

Mvh
                Classe

Kommentera

Jag tycker de är lättare å bara uppfostra sina egna ungar på de viset man själv vill, andra ska inte behöva ha ansvaret över andras ungar. Så enkelt är de.

Tänk nu om någon unge sänker sig i en liten ek i något litet paddedike någonstans? Rubriken i tidningen "Liten 10 åring trillade i vattnet, kunde inte simma och hade inte flytväst för ***** hade inte flytväst i en fiskevideo på youtube"
                  Vad tror du den "kända" personen kommer känna? Ska han få leva med den ångesten i resten av sitt liv för att en person av runt 50 tusen andra som kollat på "perch pro" orkat lägga tid på å kommentera en sån sak som alla måste ha synliga flytvästar elr flytdräkt i videos när de egentligen är ungens föräldrar som ska uppfostra?

Ang förebilder, ser inte ens unge upp till sin egna pappa... Då är de något man misslyckats med i uppfostran kan jag tänka mig.

Jag tycker fortfarande flytväst ger fake säkerhet, bara för du har flytväst överlever du inte i vattnet. Du blir inte "odödlig" så fort du har flytväst, som jag skrev i mitt första inlägg bara för du har flytväst flyter du inte. Har du många lager tröjor osv under en flytväst som bara lyfter din egna vikt (De är oftast så vanliga svensson mäter vilken väst dem ska välja...) så sjunker du när dem lagerna blir blöta.

Ut med ungen en varm sommar å låt han simma med kläder och en runda med bara badbyxor, låt han få lite egen erfarenhet istället...
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Tyvärr är det livet för en offentlig person. Han/Hon har själv valt att vara offentlig i T.ex youtubeklipp.

Kommentera

Släpp de du börjar cykla längre å längre bort

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41