tjuvfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tjuvfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    ni som var oroliga att någon skulle ta er fiskeutrustning
    och ev dra nytta an den själv så har ju tillsynsmannen skyldighet att legitimera sig
    och dessutom får man ett kvitto på vad denne tar i beslag.
    och om han inte har legitimerat sig eller bär bevisemblem på rätt sätt
    räknas han inte som tjänsteman och har då heller inga befogenheter.
    om han däremot gör det bör man bara följa "order"
    och underlätta tillsynsmannens jobb.
    och vet man med sig att man ex inte har fiskekort är det bara att ta det och gå med svansen mellan benen.
    vet också att det är mycket värre att fiska utan fiskekort i ett vatten
    än att t.ex. fiske med otillåten fiskemetod eller mot förbjuden art(med fiskekort).
    då tog inte åklagaren ens upp målet.

    Kommentera


    • #52
      Hahahahahahahahahaha!

      "Har hittills ALDRIG träffat på en enda tjuvfiskare som ens har vågat tjafsa emot mig och polarn.

      Kan ju bero på att jag har en stor schäferhane på 46 kg och han en boxer som är biffig med"

      Seriöst En fisketillsynsman får väl inte ens ha med sig eget djur, eller hur? Samma regler som för väktare...

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av Maruder Visa inlägg
        Hahahahahahahahahaha!

        "Har hittills ALDRIG träffat på en enda tjuvfiskare som ens har vågat tjafsa emot mig och polarn.

        Kan ju bero på att jag har en stor schäferhane på 46 kg och han en boxer som är biffig med"

        Seriöst En fisketillsynsman får väl inte ens ha med sig eget djur, eller hur? Samma regler som för väktare...

        Precis, måste ses som ett "brott" i sig.

        Men visst, vakterna på DIF-AIK's matcher kan väl ha med sig någon boa, en boxer och en och annan bulldog. Då lär iaf läktarbråket minska rejält.

        Kommentera


        • #54
          Om det inte skulle vara tillåtet att ha hund med sig som fisketillsynsman så skulle jag vilja veta vilken lagparagraf som säger det.
          När jag gick utbildningen så sa man ingenting om att det skulle vara förbjudet.

          Men det intressanta är att diskussionen överhuvudtaget kan sätta igång igen efter så många år.
          Varför försvarar ni tjuvfiske? Det är inte annat än parasitfiske på andras bekostnad. Har min klubb lagt ner hårt jobb och många tusenlappar på fiskevård och isättningar så ska väl medlemmarna få tillbaka det? Inte några jävla snyltare.
          !!!!!

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Konke67 Visa inlägg
            Har hittills ALDRIG träffat på en enda tjuvfiskare som ens har vågat tjafsa emot mig och polarn.

            Kan ju bero på att jag har en stor schäferhane på 46 kg och han en boxer som är biffig med.
            Vi båda är med i kennelklubben och har tränat både vakt/skydd med våra hundar så skulle någon va dum nog och sopa till oss så kommer det göra ont och är stackarn sedan ensam så blir det ju tufft att bevisa att det inte var han som började.......oavsett utgång
            Skärp dig!
            --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av Arnenym Visa inlägg
              Om det inte skulle vara tillåtet att ha hund med sig som fisketillsynsman så skulle jag vilja veta vilken lagparagraf som säger det.
              När jag gick utbildningen så sa man ingenting om att det skulle vara förbjudet.

              Men det intressanta är att diskussionen överhuvudtaget kan sätta igång igen efter så många år.
              Varför försvarar ni tjuvfiske? Det är inte annat än parasitfiske på andras bekostnad. Har min klubb lagt ner hårt jobb och många tusenlappar på fiskevård och isättningar så ska väl medlemmarna få tillbaka det? Inte några jävla snyltare.
              Är det samma regler som för väktare, vilken det tydligen är (annars lär ni ju inte få ingripa)? Så måste hunden vara tränad för uppgiften tillsammans med hundföraren. Inga konstigheter alls.

              Kommer det nån tillsynsman med nån aggressiv jävla äckelhund som närmar sig mig, vår hund, eller mitt sällskap så sitter det en tång i ögat på den, vare sig jag har fiskekort eller inte.

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av Maruder Visa inlägg
                Är det samma regler som för väktare, vilken det tydligen är (annars lär ni ju inte få ingripa)? Så måste hunden vara tränad för uppgiften tillsammans med hundföraren. Inga konstigheter alls.

                Kommer det nån tillsynsman med nån aggressiv jävla äckelhund som närmar sig mig, vår hund, eller mitt sällskap så sitter det en tång i ögat på den, vare sig jag har fiskekort eller inte.
                Vem har försvarat att man ska få ha aggressiva, jävla äckelhundar?
                Vem påstår att det är samma regler? Visa paragrafen som säger att man inte får ha hund.
                Jag håller med om att tonen i konkes inlägg är stöddigt, men håll er till fakta...
                !!!!!

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av Arnenym Visa inlägg
                  Vem har försvarat att man ska få ha aggressiva, jävla äckelhundar?
                  Vem påstår att det är samma regler? Visa paragrafen som säger att man inte får ha hund.
                  Jag håller med om att tonen i konkes inlägg är stöddigt, men håll er till fakta...
                  Ptja, stöddig boxer och en 46kg schäfer (med säkert 15% inavel, schäfrar brukar ligga rätt högt så..) klassar du iaf jag som äckelhundar. Gör inte du?

                  Jag tänker inte sätta mig och rota igen paragrafer, inte nu iaf. Men självklart måste hunden och hundföraren vara tränade tillsammans för uppgiften. Det gäller då iaf ALLA andra väktare/poliser/vakter/osv, så jag har svårt att tänka mig att det inte skulle gälla fiske tillsynsmän?

                  Kommentera


                  • #59
                    Äckliga hundar är sällsynta och i många fall sjuka och borde kanske avlivas.
                    Äckliga ägare är det mer gott om. Eller ska man säga okunniga ägare. Och att stila med hundar på det där sättet som vissa postskrivare gör är lite som att skrämmas med att min pappa är starkare än din.

                    Men som alltid i såna här poster så blir det flera ämnen på en gång.
                    Tjuvfiske är en sak.
                    Om fisketillsynsman får ha hund med sig är en annan sak.
                    Hundägare är en tredje sak.

                    Min lilla korthåriga St: bernhard som bara väger 76 kg eller min stora på 93 kg brukar få hänga med mig och fiska.
                    Då har jag brickan med mig och hunden som sällskap.
                    Kan inte se nåt fel i det.

                    Stöter jag på en tjuvfiskare så får väl hunden dregla ner honom/henne. Får han slemmet under sulorna kan han inte stå mer den dagen...
                    (Obs sista meningarna var ironiska.)
                    !!!!!

                    Kommentera


                    • #60
                      så länge man har löst fiskekort och håller sig till reglerna behöver man ju inte oroa sig för
                      om det är rätt eller fel av tillsynsmannen att ha hund med sig eller inte....enklare kan det väl
                      inte vara att slippa tjafset...
                      Rent mjöl i påsen är inte så dumt,mycket man slipper oroa sig för med det,och de som tycker sig behöva oroa sig för rätt eller fel uppträdande av tillsynsmän vid "gripande" kan gott fortsätta med det,det är helt upp till dom själva...som man bäddar får man ligga heter det ju...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

                      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X