Kanske dags att uppdatera C&R begreppet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanske dags att uppdatera C&R begreppet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=KG?;244439]Grillen, Rödingen och några till har missuppfattat en del. Det är inte krig mellan de som tar rätt på sina matfiskar och de som kör C&R för det mesta.

krig är det nån som påstått det, eller är det en missuppfattning från din sida
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

[QUOTE=Rödingen;244458]
      Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Grillen, Rödingen och några till har missuppfattat en del. Det är inte krig mellan de som tar rätt på sina matfiskar och de som kör C&R för det mesta.

krig är det nån som påstått det, eller är det en missuppfattning från din sida
      Du har ivarjefall en rejält provocerande underrubrik. Kan du kanske utveckla vad du menar med den?

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft Visa inlägg
        Ang C&R, snacka med "Rödingen" här på forumet´hehe
        visst kör jag c&r men har inte kommit så långt att jag använder avkrokningsmatta eller ikea påsar än

Kommentera

Men samtidigt kan man ju tycka att du kanske borde kunna anstränga dig en aning till? Varför är det jobbigt att lägga fisken på ett mjukt underlag vid avkrokning? Kan det bli mindre blod om man är försiktigare, kanske klipper av en krok eller fimpar hullingarna för att det ska bli lättare att kroka av?
          Det är ganska enkelt att undvika vertikala lyft och väga i vågpåse.
          Lite kan man kanske begära av en sportfiskare som vill utöva catch and release?

Jag instämmer i att man ska göra så gott man kan men avkrokningsmatta står inte överst på min inköpslista, då står nog en säck att kunna sumpa gäddan i lite högre upp.

Jag gör det jag anser är tillräckligt för att få till en lyckad C & R.
          Det är mycket möjligt att de gäddor jag tar inte överlever p.g.a. den behandling jag utsätter dem för men det är inte min tro.

Det finns en risk i att man drar detta til sin spets och sedan så måste man ju sluta fiska för att kunna leva med sig själv.

Jag tänker inte kritisera dem som använder avkrokningsmatta men hur mycket sjukdomar skulle inte en sån kunna smitta när den används både här och där?
          Men det kanske blir nästa steg i C&R utvecklingen att desinfektera (hjälp, stavning) allt mellan varje fisketur.
          Ola

Kommentera

Kul... så här låter det på mitt jobb också.

Japp, jag timvikarierar på fritids.

Kommentera

[QUOTE=KG?;244459]
              Ursprungligen postat av Rödingen Visa inlägg

Du har ivarjefall en rejält provocerande underrubrik. Kan du kanske utveckla vad du menar med den?
              underrubriken väljer man själv, men tolkar man en sån som krig då är det korkat om något

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                1. Börjar med att kommenter mitt ovanstående inlägg, och sluta lek Slinky.

2. Finta bort folk? Exempel tack.

3. Att ta emot lite kontruktiv kritik för att faktiskt själv tjäna på det, skall det verkligen vara så svårt?

4. Har du bra koll på hur många PM jag skickat?

1. Jag ska hädanefter sluta kommentera dina inlägg då jag aldrig får svar på mina frågor, jag vet att jag inte är den först, och tänker heller inte vara den sista.

2. Vi kan ta disskutionerna på mircen som ett exempel, både jag och många fler vet vad jag menar med det, jag vet också även att du förstår vad jag menar men att du vägrar ge med dig.
                Om du nu verkligen vill ha bevis så kan jag med glädje ladda upp världens största txt.doc där du kan få läsa igenom om vad som nämnts i kanalen, dock låter jag helst bli.

3. Ta emot lite konstruktiv kritik, tror de flesta här inne förstår det mesta av det du säger redan, men det kan faktiskt gå till sådan överdrift så man bara blir less av att läsa dina ständigt återkommande inlägg.

4. Jag sa Inlägg, inte PM
                #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

[QUOTE=Scanner;244466]

Rekord: Inte en enda varning/banning/refferal under 6 års forumsdebatterande.

MVH Scanner
                  Inte heller ett enda relevant svar i någon av hans trådar på ett betydande motargument.

ADMINS- Dags att rensa ur ännu en tråd som spårar ur och inte håller sig till topicen?!
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Inte heller ett enda relevant svar i någon av hans trådar på ett betydande motargument.

ADMINS- Dags att rensa ur ännu en tråd som spårar ur och inte håller sig till topicen?!

Vill du inte att det ska synas vad vi har pratat om?

Punkt slut.
                    Senast ändrad av Grillen; 2007-02-20, 23:42.
                    #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

[QUOTE=Rödingen;244465]

underrubriken väljer man själv, men tolkar man en sån som krig då är det korkat om något
                      Jag har förstått att man väljer underrubrik själv, jag bad dig utveckla vad du menar med din.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34