håller med!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kanske dags att uppdatera C&R begreppet?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggTråden handlar inte om C&R eller INTE C&R utan om hur C&R;en skall utvecklas om utföras för bästa möjliga resultat. Försök hålla er lite till topicen!
Jag saknar en admin som resar helt meningslösa inlägg likt Grillens i trådar.
Jag skriver bara vad jag tycker och jag står sedan även för vad jag har skrivit.
Det jag skrev bör heller inte klassas som någon typ av personangrepp, så jag förstår inte vad du klagar på.
"Det finns ju uppenbarligen idioter till allt"
Vem är dessa idioterna om det inte är vanligt folk på fiskesnack, varför äns nämna dem om dem inte existerar, det är minst lika mycket angrepp som jag la av till dig.
Btw, Förklara för folk vad som skall göras, hur dem ska behandla fisken på rätt sätt istället för att driva en disskution om "C&R eller INTE C&R", Spela inte herr smart och säg att fisken ska behandlas ok, det vet redan alla, kom med konstruktiv kritik och berätta hur folket ska göra i fortsättningen.
Håll dig till Topicen tack.
Ut och fiska med dig, istället för att sitta och jävlas med dem som utövar sin Hobby... OBS!!!! Inte på platser där det finns fredade arter.
Skitfiske på dig!#Fiskesnack @ Quakenet
Kommentera
-
Ska jag som inte har samma åsikter om hur känslig en gädda är inte släppa tillbaka dem eller ska jag kalla det något annat bara för jag inte använder avkrokningsmatta och använder allt som oftast Lipgrip.
Jag släpper nästan alltid tillbaka gäddor oavsett skador och oavsett dess chanser till överlevnad. Jag vill ju inte leka nån domare och bödel.
Om det är urtunnat eller ej vet jag inte men det är definitivt C&R.
Näe, inför i så fall ett nytt begrepp ni som gör allt korrekt, gäddkramare kanske vore rätt benämning?
När det har blivit utbrett så kommer säkert 100-klubben att anamma den standarden.
Storfiskregistreringen har väl inga åsikter om ifall fisken släpps tillbaka eller bonkas.Ola
Kommentera
-
Grillen, Rödingen och några till har missuppfattat en del. Det är inte krig mellan de som tar rätt på sina matfiskar och de som kör C&R för det mesta.
Däremot finns det inga möjligheter att jag accepterar att det finns folk som påstår att fiske är djurplågeri om man inte slår ihjäl fisken efteråt. Det argumentet är så korkat att det borde vara straffbart.
Om man återgår till topic så är det givetvis så att det man måste jobba för är att C&R alltid görs så bra som möjligt. Ska man släppa tillbaka fisk så ska man även anstränga sig ordentligt. Gärna hullinglöst och undvika att rulla runt fisken i smågrus eller låta den förfrysa när man fiskar på vintern.
Kommentera
-
Men samtidigt kan man ju tycka att du kanske borde kunna anstränga dig en aning till? Varför är det jobbigt att lägga fisken på ett mjukt underlag vid avkrokning? Kan det bli mindre blod om man är försiktigare, kanske klipper av en krok eller fimpar hullingarna för att det ska bli lättare att kroka av?Ursprungligen postat av Ola Visa inläggSka jag som inte har samma åsikter om hur känslig en gädda är inte släppa tillbaka dem eller ska jag kalla det något annat bara för jag inte använder avkrokningsmatta och använder allt som oftast Lipgrip.
Jag släpper nästan alltid tillbaka gäddor oavsett skador och oavsett dess chanser till överlevnad. Jag vill ju inte leka nån domare och bödel.
Om det är urtunnat eller ej vet jag inte men det är definitivt C&R.
Näe, inför i så fall ett nytt begrepp ni som gör allt korrekt, gäddkramare kanske vore rätt benämning?
När det har blivit utbrett så kommer säkert 100-klubben att anamma den standarden.
Storfiskregistreringen har väl inga åsikter om ifall fisken släpps tillbaka eller bonkas.
Det är ganska enkelt att undvika vertikala lyft och väga i vågpåse.
Lite kan man kanske begära av en sportfiskare som vill utöva catch and release?
Kommentera
-
Har du problem med att läsa en text? Man måste läsa allt för att förstå sammanhanget!Ursprungligen postat av Grillen Visa inlägg"Det finns ju uppenbarligen idioter till allt"
Vem är dessa idioterna om det inte är vanligt folk på fiskesnack, varför äns nämna dem om dem inte existerar, det är minst lika mycket angrepp som jag la av till dig.
Skrev under ett citat om några som druckit alkohol och somnat ifrån sina spön vilket resulterade i ngt som ingen karpfiskare vill förknippas med.
Det som menas med det är GIVETVIS att det finns skräckexempel på allt. I trafiken, på sjön, inom företag o.s.v. I detta fallet i den citerade texten innan.
Vill du försvara dessa kan du starta en egen tråd, eller läsa alla inläggen igen och skriva ett PM ist för att överhösa tråden med ditt Offtopictjafs som är verkar vara personligt.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHar du problem med att läsa en text? Man måste läsa allt för att förstå sammanhanget!
Skrev under ett citat om några som druckit alkohol och somnat ifrån sina spön vilket resulterade i ngt som ingen karpfiskare vill förknippas med.
Det som menas med det är GIVETVIS att det finns skräckexempel på allt. I trafiken, på sjön, inom företag o.s.v. I detta fallet i den citerade texten innan.
Vill du försvara dessa kan du starta en egen tråd, eller läsa alla inläggen igen och skriva ett PM ist för att överhösa tråden med ditt Offtopictjafs som är verkar vara personligt.
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggGrillen, Rödingen och några till har missuppfattat en del. Det är inte krig mellan de som tar rätt på sina matfiskar och de som kör C&R för det mesta.
Däremot finns det inga möjligheter att jag accepterar att det finns folk som påstår att fiske är djurplågeri om man inte slår ihjäl fisken efteråt. Det argumentet är så korkat att det borde vara straffbart.
Om man återgår till topic så är det givetvis så att det man måste jobba för är att C&R alltid görs så bra som möjligt. Ska man släppa tillbaka fisk så ska man även anstränga sig ordentligt. Gärna hullinglöst och undvika att rulla runt fisken i smågrus eller låta den förfrysa när man fiskar på vintern.
Jag förstår att det inte är krig mellan de som tar rätt på fisk och vise versa.
Jag skiter fullständigt i om folk vill klubba sin 15 pannor tunga gädda eller om dem vill släppa tillbaks den, så länge dem gör något vettigt med gäddan så anser jag att båda är ok.
Jag tror aldrig jag har sagt något som har med c & r att göra på detta forumet, nåja... inte i den riktningen som du vill få det till iaf vad gäller krig.
Flode detta är till dig, jag hoppas du kan ta åt dig det jag skriver.
Jag tycker du ska hålla dig till fakta och inte försöka finta bort folk ist, om du vill bli tagen på allvar dvs.
Och du borde sluta ge råd till dem som inte har bett om det, kanske ska du prova pm´s istället för att hacka i en bildkommentar som ändå bara slutar med kax och bråk för att ingen vill tappa ansiktet.
Du, om någon ska ju utnyttja PM funktionen då du har 4975 inlägg, och garanterat alla av dem lär ju knappast vara vettiga.#Fiskesnack @ Quakenet
Kommentera
-
1. Börjar med att kommenter mitt ovanstående inlägg, och sluta lek Slinky.Ursprungligen postat av Grillen Visa inlägg
Flode detta är till dig, jag hoppas du kan ta åt dig det jag skriver.
Jag tycker du ska hålla dig till fakta och inte försöka finta bort folk ist, om du vill bli tagen på allvar dvs.
Och du borde sluta ge råd till dem som inte har bett om det, kanske ska du prova pm´s istället för att hacka i en bildkommentar som ändå bara slutar med kax och bråk för att ingen vill tappa ansiktet.
Du, om någon ska ju utnyttja PM funktionen då du har 4975 inlägg, och garanterat alla av dem lär ju knappast vara vettiga.
2. Finta bort folk? Exempel tack.
3. Att ta emot lite kontruktiv kritik för att faktiskt själv tjäna på det, skall det verkligen vara så svårt?
4. Har du bra koll på hur många PM jag skickat?sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 138 visningar