Skapa en ny samlingsplats för oss fiskare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa en ny samlingsplats för oss fiskare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skapa en ny samlingsplats för oss fiskare?

    Hej
    Tycker det inte verkar hända ett dugg med förbättringar av forumet och saknar gamla goda FS med fotoalbum, filmer och en fungerande sökfunktion bara för att ta några exempel.
    Jag tänker det bör väl finnas endel folk här med kunskapen att skapa en ny sida dit vi alla kan vandra, åtminstone jag skulle gladerligen kunna tänka mig att övergå dit om det blir mer hur FS en gång i tiden var. Kan tänka mig bidra en slant på månadsbasis om så krävs och jag tror inte jag är själv i detta tänk, eller har jag fel?
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

  • #2
    Helt ensam är du inte...saknar gamla fs lite...
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #3
      Saknar gamla FS otroligt mycket. Tyvärr tror jag inte att man kan få det att blomstra på samma sätt igen pga sociala medierna. Även edgeflyfishing är inte i närheten av vad det varit, men där är det mer att det dött ut.

      Bilder och sökfunktioner som faktiskt funkar är A och O. Tänk dessutom om det skulle kunna förhandlas fram ett ok deal med ett fraktbolag så att man kan skicka spön för en rimligt peng. Konstigt nog verkar det mesta svårsålt idag, bla många rullar till ok priser som söker nya ägare. Vissa väljer säkert att betala några hundralappar till för att få en ny rulle med garantier. Garantier som jag inte tycker ger så mycket då det tar evigheter att få fram reservdelar mm.

      Något sätt att registrera sina fångster vore kul. Skulle för många bli en som en dagbok där man enkelt kan se om man tagit en större fisk och vid vilka förhållanden.

      Kommentera


      • #4
        Tror nog man skulle kunna hitta folk här som skulle kunna slänga upp en sida gratis (eller för väldigt liten kostnad) men tror inte det skulle hjälpa tyvärr. Blir väl bara att man splittrar den tappra skara som fortfarande hänger här till 2 sidor men än mindre folk på. De flesta har flytt skeppet, Facebook har tagit över.

        Men att få till sök och fotoalbum till denna sida borde väl inte vara så svårt. Alternativ ett externt fotoalbum som länkas in. Men tveksamt om det blir mer fart. Tyckte fotoalbumet var mer än dött innan det försvann.

        Bästa sättet att få saker fixat måste väl vara att jaga på sportfiskarna, de som äger sidan. Allra bäst om man erbjuder sig hjälpa till men tror inte de är intresserade av hjälp, har frågat nån gång. Räcker absolut inte att skapa trådar, för ytterst tveksamt att de är inne och läser något.

        Kommentera


        • #5
          Det lustiga är att trots att förbundets intresse för FS verkar vara minimalt så gör man reklam för sajten i sin medlemstidning (såg jag idag).

          Kommentera


          • #6
            Forum är ju egentligen överlägset Facebook och Instagram när det gäller faktiska diskussioner.
            Men både Edgeflyfishing och FS handikappar sig själv något enormt genom alla kategorier. Det är för många kategorier så det blir ju problem var man ska posta och leta efter saker. Samt att det gör att forumen ser ännu dödare ut än dom är vilket skrämmer bort folk.

            Kommentera


            • #7
              Tror inte heller att flytta skulle bli någon förbättring,utan precis som Niklar säger att det bara skulle splittra användarbasen.
              För min del är det inte så mycket att det saknas features här på Fiskesnack, utan mer att det saknas folk som vill snacka om fiske! Tycker det borde finnas tusen och åter tusentals fiskeintresserade i Sverige som vill prata om alla aspekter av fiske med likasinnade.
              Jag följer själv ett flertal fiskerelaterade FB-grupper, och även om det blir lite intressanta diskussioner där så föredrar jag helt klart upplägget som ett forum har. Instagram har jag inte ens gett mig in på, det är väl i princip bara nån sorts posta-bilder-tjänst, ännu sämre för att faktiskt få igång en vettig fram-och-tillbaka diskussion.

              Kommentera


              • #8
                Instämmer i att utformningen av forumet inte är optimalt med alla kategorier, det leder alldeles för ofta till att jag bara skummar förstasidan och sen surfar vidare. Förutom fiskesnack så hänger jag en del på happyride.se (cykelforum) som aldrig har varit indelat i kategorier, till vissas förtret, men när jag nu har testat båda varianterna inser jag hur bra det är när forumet inte är uppdelat. Happyride började som ett mountainbike-forum men det var aldrig tal om att starta ett eget forum för landsvägscyklister utan allt är en enda härlig röra. Så länge rubrikerna är tydliga är det inga problem att navigera bland det som är intressant och ointressant men den största fördelen är att man upptäcker sånt som man tidigare inte varit intresserad av. Om forumet är uppdelat minskar ju chansen att stöta på de trådar som man inte vet att man är intresserad av

                Deras köp&sälj är något för fiskesnack att ta efter också.

                För mig är facebook ett otyg att använda som forum. Det blir lätt väldigt rörigt och algoritmen försöker trycka upp det som väcker engagemang/debatt/tjafs i ansiktet på en istället för att presentera vad som är nytt sen sist man var in.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 563 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 302 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 453 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 314 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 553 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X