Kass(t)längd med multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kass(t)längd med multirulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Jag gissar att du inte fiskar så mycket med den :-) Tävlar du i casting?
    Självklart fiskar jag med rullen. Tävlar inte.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Ahven Visa inlägg

      Självklart fiskar jag med rullen. Tävlar inte.
      Jag provar gärna den där rullen! I vilket län hör du hemma?

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Jag provar gärna den där rullen! I vilket län hör du hemma?
        Östergötland.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Ahven Visa inlägg

          Östergötland.
          Wee! Jag också! Tar resten via PM.

          Kommentera


          • #15
            Wee!

            Vilken dag... Ahven och jag hade bokat förmiddagen till att nörda oss lite med måttband och en hoper olika spön och rullar. Vi träffades på en enorm gräsyta i Norrköping strax före åtta i morse och vädret var helt perfekt med klarblå himmel och mer eller mindre vindstilla...

            Ahven plockar fram sin fina Ambassadeur 6500 C3 CT Mag som väl mer eller mindre är lite otestad sen tidigare... han fegar inte utan slår av på allt vad bromsar heter och så pratar vi inte mer om den rullen... jag sa att jag köper den..,. :-)

            Ahven hade även en PD special som jag tror att jag kastade dagens längsta kast med och för att inte överdriva det hela så blev det 79 meter och 10 centimeter... och några millimeter... (visste ni att biltemas 50-meters måttband är graderat i mm hela vägen ut till 50 meter?)

            Mitt egna kastande på plan mark slutade med 39 meter och 10 centimeter med en Tiny Buster på 10 gram och där går min gräns helt klart för vad jag och mina prylar klarar av att kasta så lätta beten. Jag skulle vilja försöka få till ett datum och en plats där fler kan ses och nörda runt lite med roliga rullar och spön.

            Runt 11 var jag ganska trött... för lite vätska... för mycket koncentration... en hund hemma som behövde komma ut och rastas så vi gav oss och for hem... på väg hem får jag meddelande från postmord att dom har lämnat av paket från Classe69 så jag fick anledning att sluta gubbköra...

            Ahven, vad har jag missat?

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Wee!

              Vilken dag... Ahven och jag hade bokat förmiddagen till att nörda oss lite med måttband och en hoper olika spön och rullar. Vi träffades på en enorm gräsyta i Norrköping strax före åtta i morse och vädret var helt perfekt med klarblå himmel och mer eller mindre vindstilla...

              Ahven plockar fram sin fina Ambassadeur 6500 C3 CT Mag som väl mer eller mindre är lite otestad sen tidigare... han fegar inte utan slår av på allt vad bromsar heter och så pratar vi inte mer om den rullen... jag sa att jag köper den..,. :-)

              Ahven hade även en PD special som jag tror att jag kastade dagens längsta kast med och för att inte överdriva det hela så blev det 79 meter och 10 centimeter... och några millimeter... (visste ni att biltemas 50-meters måttband är graderat i mm hela vägen ut till 50 meter?)

              Mitt egna kastande på plan mark slutade med 39 meter och 10 centimeter med en Tiny Buster på 10 gram och där går min gräns helt klart för vad jag och mina prylar klarar av att kasta så lätta beten. Jag skulle vilja försöka få till ett datum och en plats där fler kan ses och nörda runt lite med roliga rullar och spön.

              Runt 11 var jag ganska trött... för lite vätska... för mycket koncentration... en hund hemma som behövde komma ut och rastas så vi gav oss och for hem... på väg hem får jag meddelande från postmord att dom har lämnat av paket från Classe69 så jag fick anledning att sluta gubbköra...

              Ahven, vad har jag missat?
              Dubbla måttband till nästa gång.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Ahven Visa inlägg

                Dubbla måttband till nästa gång.
                Ja... 50 meter var åt skogen för kort med dina rullar :-)

                Jag ska se... jag kanske har en lasermätare här nånstans :-D

                Kommentera


                • #18
                  Vad för spön och beten körde ni med? Skulle vara intressant att få ta del av ännu mer av era resultat

                  Kommentera


                  • #19
                    Vi pratade för mycket... jag hade tagit med mig papper och penna för att skriva ner allt... men... tiden springer iväg. Jag hade tänkt fota och kanske filma lite också... det blev aldrig av.

                    Om det blir fler tillfällen kanske det går att få ihop några fler... det finns väl några i skaplig närhet som kan och vill dyka upp hoppas jag. Reekie bor väl bara några mil bort... fiska kan han ju bevisligen... men kan han snacka bort en halv dag? :-)

                    Ahven pratade om att ta med nån spännande haspelutrustning nästa gång vilket jag tycker är lite kul... skulle vilja se när nån kastar över 100 meter så vi måste skaffa tre 50-meters måttband :-D

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Vi pratade för mycket... jag hade tagit med mig papper och penna för att skriva ner allt... men... tiden springer iväg. Jag hade tänkt fota och kanske filma lite också... det blev aldrig av.

                      Om det blir fler tillfällen kanske det går att få ihop några fler... det finns väl några i skaplig närhet som kan och vill dyka upp hoppas jag. Reekie bor väl bara några mil bort... fiska kan han ju bevisligen... men kan han snacka bort en halv dag? :-)

                      Ahven pratade om att ta med nån spännande haspelutrustning nästa gång vilket jag tycker är lite kul... skulle vilja se när nån kastar över 100 meter så vi måste skaffa tre 50-meters måttband :-D
                      Kul grej
                      men jag är nog inte lika tekniskt insnöad som er, (än så länge) ;-) och ger man sig in i det här är det nog stor risk att både rullinköp trim och andra moderniteter skjuter i höjden igen :-D
                      Jag hakar gärna på den dagen ni vill omsätta era teorier och testa er utrustning i praktiken ute på sjön :-)



                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 636 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X