Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag fick den presentationen att; M&M's nya ägare ska köra stora volymer, dvs låga priser.
    Enkla affärsregler gäller: stora volymer låga priser, små volymer höga priser. Detta för att det ska gå ihop sig på "sista raden" i resultatrapporten.

För mig gäller unika beten, roliga rullar gärna lite extra trim och lulllull. Dvs små serier och lite extra dyrt.

Var och en väljer efter eget tycke. Jag handlar sen en tid tillbaka hos vissa betessnidare här på FS. Rullarna får jag hjälp med från FRB och i viss mån UT. Och jag vågar påstå jag har en del unika fiskeprylar...men det ingår i denna fantastiska hobby.
    F.ö drar några av oss nördar över till Åland för att testa dessa svindyra pryttlar nästa vecka. Det skulle förvåna mig om det inte dyker upp en bild eller två...

Var och en blir salig på sin tro...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
      Iom att Fiskekompaniet tillkommit under Berras Outdoor´s fana hoppas iaf jag att man i de andra butikerna (läs först och främst Västerås) bunkrar upp med grymma gösjiggar som Big Hammer, Fox Pro Shad, Lunker City, Yum osv så gössäsongen blir lyckad. Något trött på billiga sketna vanliga Darts & Relax...
      Tror du kan glömma dina jiggar för det enda du kmr se är nog fishit stenhårda kinakopior.

Det går INTE sälja på mängd när man har seriösa prylar. Det är bara billigt skräp som man kan kränga i mängd.

OCH YES! Det är där man tjänar pengarna, när man kränger mängder av lite billigare saker till Svenssonsektor. För hur man än vänder och vrider på det kmr dom ALLTID att vara störst.

Det är dock synd att butiker som FK som hade lite mera kvalitetsgrejor? än andra ställer sig in i det skaran.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
        Nästa butik i raden är väl enkelt. Har man inte vägarna förbi är det väl bara att testa näthandel alt postorder via mejl eller helst TFN så man får den hjälp som behövs. Vi har rätt många butiker i landet och nätet gör det dessutom enkelt att handla mer och mer på distans, även från utlandet vilket heller ej bör vara nån nyhet från dig, du arme usle nasare från Tradera ;O)
        Rätt surt att behöva betala massvis med cash i fraktavgifter och hur skall man få tag på ett pkt lekanden när det är fredag eftermiddag och helgens fiske står vid dörren.

Mängdköp hit och Inet dit. Inget av det kommer att kunna ersätta en trevlig och kunnig personal i den välsorterade lokalbutiken.
        sigpic

Kommentera

Hopplöst för det egna fiskeintresset att jobba i butik själv.

Förstår Anders om de vill få tid över, reflektion, andhämtning, bli kreativ, bara få va! Norrlands Guld reklamen i tankarna.

Vill någon betala för det jobbet man lagt ner så Why Not?

Det är ju till slut vi konsumenter som avgör.

Flode är lite inblandad i Olssons fiske eller hur? Ryktena går fort i den lilla branschen som kallas svenskt sportfiske.

MVH Scanner

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner Visa inlägg
            Hopplöst för det egna fiskeintresset att jobba i butik själv.

Förstår Anders om de vill få tid över, reflektion, andhämtning, bli kreativ, bara få va! Norrlands Guld reklamen i tankarna.

Vill någon betala för det jobbet man lagt ner så Why Not?

Det är ju till slut vi konsumenter som avgör.

Flode är lite inblandad i Olssons fiske eller hur? Ryktena går fort i den lilla branschen som kallas svenskt sportfiske.

MVH Scanner
            Det står inget om dom ryktena här iaf. Det vore ju dumt att basera sina uttalanden på rykten som kanske faktiskt är just bara rykten?

Min alldeles egna resonemang:
            Anders verkar vara en dutktig kille, om man lägger sitt liv åt att bygga upp ett företag för dom seriösa fiskarna, då likt en själv, tror jag INTE man sedan väljer att sälja till en "svenssonkedja"(raka motsatsen till ens egna företagside).

Jag ser det som högst osannolikt.

MEN om man däremot kanske inte kunde redovisa + i bokföringen kanske det var enda vägen? Att man samtidigt fick ett s.k. smör(dröm?)jobb och kunde ägna nästan all sin tid åt familj och fiske var kanske det som avgjorde.

Men som sagt, bara spekulationer. Rätt logiska?
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Det står inget om dom ryktena här iaf. Det vore ju dumt att basera sina uttalanden på rykten som kanske faktiskt är just bara rykten?

Min alldeles egna resonemang:
              Anders verkar vara en dutktig kille, om man lägger sitt liv åt att bygga upp ett företag för dom seriösa fiskarna, då likt en själv, tror jag INTE man sedan väljer att sälja till en "svenssonkedja"(raka motsatsen till ens egna företagside).

Jag ser det som högst osannolikt.

MEN om man däremot kanske inte kunde redovisa + i bokföringen kanske det var enda vägen? Att man samtidigt fick ett s.k. smör(dröm?)jobb och kunde ägna nästan all sin tid åt familj och fiske var kanske det som avgjorde.

Men som sagt, bara spekulationer. Rätt logiska?
              Håller faktiskt med Flode , delvis i alla fall.

Att sälja till Fishit/Berras kanske var enda alternativet även om det tog emot?

MVH Scanner

Kommentera

Tycker inte att ni ska gissa så mycket om andras ekonomi. Om Anders säljer butikerna så får han göra det, vad hans skäl är till detta har ni inget med att göra.
                Att detta sker är inget konstigt. I alla brancher är det vanligt att man sliter och bygger upp något och sen efter 10 år säljer företaget och jobbar kvar dessutom. Detta är inget ovanligt alls i företags-sammanhang.

Fiskekompaniets butik i Malmö är jättetrevlig, med trevlig personal som alltid hjälper till. Man kan bara anta att tanken är att det ska så förbli.
                Ingen företagsledare vill väl ha dålig personal som inte är hjälpsam?

Ert resonemang om kinabeten tycker jag är helt konstig. Tänk ett steg längre istället.
                Om billiga kinabeten gör att fler "svenssons" hittar till fiskebutikerna och får goda råd från trevlig personal så kommer det leda till större fiskeintresse hos gemena man, vilket leder till större konsumtion av fiskeprylar.
                Om fler börjar fiska och få fiske som sitt största intresse så kommer det finnas plats för fler aktörer och då är konkurrensen igång.
                Idag existerar ingen konkurrens i mina ögon.
                Ambassadeurer kostar i princip lika mycket överallt. De reas sällan ut till bra priser. Däremot i Danmark kan man hitta samma "svenska" rullare för ibland halva priset! Förklara det. Något är fel i Sverige.
                Priser skiljer ju bara ett par procent mellan olika fiskeaffärer. Kunkurrensen är alldeles för dålig.
                ABU kan inte gå in och styra hur mycket DE vill att deras rullar ska kosta i butikerna, detta är ju helt befängt. Att de sätter rekommenderade priser, det är en annan sak.
                Varför kostar Svenska fiskerullar mindre i nästan alla andra länder än Sverige?
                Helt sjukt. Detta kan inte bara ha att göra med vår moms.

Inte alla fiskeintresserade vill eller kan betala 300 sränn för ett nytt fiskedrag. Somliga sätter flera drag i vassen på varje fiskepass. Inget kul. Då är det bättre att det finns riktigt billiga kinadrag och även dyra "proffsdrag".
                Skulle inte i min vildaste fantasi tro att fiskekompaniet kommer sluta sälja specialprylar till inbitna specimenfiskare. Elller sluta vara den fiskebutik som säljer flest olika jerkbaits och andra lite mer specialprylar. Då tappar de kunder som handlar MYCKET även om de kanske inte tjänar lika stor procent på dessa kunder. Jag antar att de kommer behålla alla dessa specialprylar osm de har idag, och sedan lägga till billigare fishit-skräp som "svenssons" kan köpa. Prylar som de idag handlar på ICA-Maxi eller på bensinstationen.

Förstår inte varför detta uppköp skulle vara dåligt. Det är väl bara kul att det händer något. Detta kan i alla fall knappast leda till dyrare fiskeprylar, endast till det motsatta.

Kommentera

Där har vi ett problem till alla svenska grossister ställer krav på butiker/web shoppar effekten av det blir som du säger dyra saker och samma pris överallt. Jag drev en webshop förut till jag tröttnade.

Så man har svurit över normark, loop, guideline hade jag fått 10:- per svordom hade jag kunnat bo i karibien resten av mitt liv.
                  http://www.smackibacken.se Resor
                  http://puls.smackibacken.se Blogg
                  http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Tex ABU får inte enligt konkurrenslagen "tvinga" fiskebutiker att ta ut ett visst pris för en vara. Däremot är det okej med rekommenderade eller vägledande priser. Skulle det vara som så att ABU bestämmer vilka priset det ska vara i handeln så är det bara att anmäla dem till konkurrensverket.

Om alla butiker säljer samma varor till samma pris, finns det ingen anledning att ha flera butiker. Skulle vara mervärde i så fall, som tex. duktig och hjälpsam personal.
                    Men hur kul är det att allt kostar lika mycket överallt? Att det skiljer ett par kronor upp eller ner räknas inte. Alla verkar tex. gå efter ABU's rekommenderande eller vägledande prislista.

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
                      Tex ABU får inte enligt konkurrenslagen "tvinga" fiskebutiker att ta ut ett visst pris för en vara. Däremot är det okej med rekommenderade eller vägledande priser. Skulle det vara som så att ABU bestämmer vilka priset det ska vara i handeln så är det bara att anmäla dem till konkurrensverket.

Om alla butiker säljer samma varor till samma pris, finns det ingen anledning att ha flera butiker. Skulle vara mervärde i så fall, som tex. duktig och hjälpsam personal.
                      Men hur kul är det att allt kostar lika mycket överallt? Att det skiljer ett par kronor upp eller ner räknas inte. Alla verkar tex. gå efter ABU's rekommenderande eller vägledande prislista.

Givetvis gör det inte det, det går ju efter inköpspriserna, man kan inte driva ngt på luft som alla vet. Lägre inköpspriser lägre butikspriser, logiskt.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 067 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman