Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Själv gillar jag inte Berras kedja av flera själ, men ser denna disskusion ganska retro....
    Lokala butiker slås ut vilket är synd, nu är dom ju kvar iof men byter ägare.
    Är inte samma sak vilket syns över längre tid.
    Tex i mitt fall, jag handlar oftast online där det är billigast..i lokala butikerna handlar jag maggot eller nån vobbler som jag behöver direkt.
    Tror det är ett mönster som är vanligt och kommer att öka....
    Det finns "duktig" personal i ett antal butiker men de är ju för en anledning
    Det handlar om omdöme och pris.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
      Personligen skiter jag fullständigt i vilken butik jag handlar i så länge service och priser är i min smak. Denna fullständiga smutskastning som sker via dig Flode och Richter verkar väldigt byggd på indicier. Ta reda på fakta hos de som bygger upp kedjan, kasta skiten sen om det finns skäl. Läskunniga borde ni vara bägge två, läs annonsens gula del så ser ni vad ambitionen är.
      Skitfiske
      Jag och Flode är mer än läskunniga, våra åsikter är rena spekulationer antar jag och jag hopppas VERKLIGEN inte att det blir så illa som mina funderingar.........
      gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
        Jag och Flode är mer än läskunniga, våra åsikter är rena spekulationer antar jag och jag hopppas VERKLIGEN inte att det blir så illa som mina funderingar.........
        Nej för f*n som ni funderat i denna tråd får man som totalt insnöad i fiske ta mig f*n mardrömmar om vad som kan hända, gud förbjude ;O)

Kommentera

Ursprungligen postat av Åsunden Visa inlägg
          jag fick den presentationen att; M&M's nya ägare ska köra stora volymer, dvs låga priser.
          Enkla affärsregler gäller: stora volymer låga priser, små volymer höga priser. Detta för att det ska gå ihop sig på "sista raden" i resultatrapporten.

För mig gäller unika beten, roliga rullar gärna lite extra trim och lulllull. Dvs små serier och lite extra dyrt.

Var och en väljer efter eget tycke. Jag handlar sen en tid tillbaka hos vissa betessnidare här på FS. Rullarna får jag hjälp med från FRB och i viss mån UT. Och jag vågar påstå jag har en del unika fiskeprylar...men det ingår i denna fantastiska hobby.
          F.ö drar några av oss nördar över till Åland för att testa dessa svindyra pryttlar nästa vecka. Det skulle förvåna mig om det inte dyker upp en bild eller två...

Var och en blir salig på sin tro...
          Den som har kapital i grund och botten kan kränga märkesprylar och hålla låga priser. Nånting som ex vis Attitude Baits tydligt visat vad gäller först och främst amerikanska beten.

UT har jag ej haft att göra med men FRB kan jag tacka för snabb och bra hjälp med en Ambis.

De betessnidare som finns här på fiskesnack som gör de mest fantastiska kreationer är det ta mig f*n nästan tabu att nämna i den här tråden. De förtjänar sina egna trådar eller enbart en stor j*a hyllningstråd !
          Men framför allt tycker jag det vore synd om alltför många av dessa beten krängs av fysiska butiker, personligen tycker jag man mister mycket av "den där" känslan att fiska med ett speciellt bete.
          Då känns det bättre om det kommer direkt ifrån tillverkaren.

Stackars ålandsgäddor...

Kommentera

De mindre spelarna med framtidsutsikter blir uppköpta av "the big boys", något som är aktuellt inom alla branscher idag...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Det står inget om dom ryktena här iaf. Det vore ju dumt att basera sina uttalanden på rykten som kanske faktiskt är just bara rykten?

Min alldeles egna resonemang:
              Anders verkar vara en dutktig kille, om man lägger sitt liv åt att bygga upp ett företag för dom seriösa fiskarna, då likt en själv, tror jag INTE man sedan väljer att sälja till en "svenssonkedja"(raka motsatsen till ens egna företagside).

Jag ser det som högst osannolikt.

MEN om man däremot kanske inte kunde redovisa + i bokföringen kanske det var enda vägen? Att man samtidigt fick ett s.k. smör(dröm?)jobb och kunde ägna nästan all sin tid åt familj och fiske var kanske det som avgjorde.

Men som sagt, bara spekulationer. Rätt logiska?
              Resonemang, spekulationer? I ett tidigare inlägg skrev du... njae... okej, jag citerar:

"Ibland kanske man vet mer än vad man kan skriva ut på ett öppet forum..."

Sen kallar du det enbart resonemang och rena spekulationer från din sida?
              Högst ologiskt tycker jag.
              Det ger tyvärr bara intryck av att det enda du hör är illvilja och skitsnack från nån utomstående?

Självklart handlar jag helst i en fysisk butik oavsett om det sker i Piteå, Flen eller Lund. Jag är dock övertygad om att kvalitetsmärken knappast kommer sluta saluföras för att de FK byter ägare. Förhoppningsvis blir de tidigare anställda kvar på plats och kan ge samma goda service som förr?
              Ang deras övriga sortiment har jag ingen aning, vart bara lite impad av en annons de hade just gällande mjukbeten så jag pratade med dem i Malmö för en vecka sen gällande just dessa jiggar. Kommer ej ihåg namnet på den jag pratade med men trevlig och tillmötesgående var den jag talade med iaf. Fan om mina inkommande jiggar inte funkar ... ;O)

Kommentera

Resonemang, spekulationer? I ett tidigare inlägg skrev du... njae... okej, jag citerar:

"Ibland kanske man vet mer än vad man kan skriva ut på ett öppet forum..."

Sen kallar du det enbart resonemang och rena spekulationer från din sida?
                Högst ologiskt tycker jag.
                Man kan inte veta en sak och sedan spekulera om en annan då?

Det ger tyvärr bara intryck av att det enda du hör är illvilja och skitsnack från nån utomstående?
                Man skall inte tro på allt man hör, speciellt inte i sådana här lägen. Och även om man tror på det personligen så kanske man inte skall dunka ut det här eftersom man inte är 100%, mao det känns fel. Så nej, jag hör inget skitsnack alls tyvärr.

Jag är dock övertygad om att kvalitetsmärken knappast kommer sluta saluföras för att de FK byter ägare.
                Det hoppas jag också Men vad jag tror är en annan grej.
                sigpic

Kommentera

Dom började med att köpa upp butiker i Stockholm fortsatte sedan över till västkusten och fortsatte ner till syd Sverige, kvar finns nu östkusten mellan Malmö och Stockholm samt inlandet.
                  Som flera tidigare påpekat så blir det till slut massa butiker med samma sortiment och med mycke egenproducerade Asien varor med högre marginal en varor från vanlig grossist så blir givetvis vinsten bättre.
                  Varje vara som dom säljer blir en vara mindre för fristående butiker och på sikt kommer dom nog att bli själva i flera städer.
                  Då får dom ett monopol och det betyder att dom styr sortiment och priser helt själva, ganska säkert detta som risk kapitalbolaget är ute efter för deras uppgift är i första hand att känna pengar och inte att hjälpa folk till ett bättre fiske.
                  Dom flesta butiker i Sverige i dag drivs av eldsjälar som lägger ner ett otroligt arbete för en timpeng som få skulle godta.
                  Ni har ju alla en egen lokal handlare som ni får tipps och råd av samt oftast kan hjälpa till med special varor och det kan ju bli svårt om inköpen görs gemensamt för alla deras butiker.
                  Men marknadens utveckling styrs till sist av kunden val när han handlar så framtiden får visa hur det blir, men som ordspråket lyder: som man bäddar får man ligga.

Kommentera

Vad är det för stor skillnad mot pure fishingbutikerna?
                    De måste ju ta in samma saker också och har i princip samma ordinare priser allihopa, och sen får man nån konstig rabatt ibland.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 431 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline